• Anonym (Ledsen)

Gå vidare efter ett uppbrott

Haft några seriösa förhållande och det är alltid lika uppslitande att göra slut.

Min "tjej" har valt att gå vidare även om hon inte sagt det rakt ut till mig utan hennes sätt att bete sig på visar på det. Hur ska man orka? Göra för att komma på andra tankar? Jag är verkligen helt utmattad och kvävs i min egna ångest. Om hon hör av sig, vill inte hamna på ruta 1 igen. Hur ska jag hantera det?

• Svar på tråden Gå vidare efter ett uppbrott
  • Anonym (S)

Till att börja med kan du sätta dig ner och fundera på ditt värde. Alla människor förtjänar ömsesidig kärlek oavsett vilka vi är. Om du inte kan få det av henne så är det bara för dig att förstå:

Du har dig själv:

En som aldrig lämnar. En som varit där i alla motgångar.

Du förtjänar kärlek tillbaka:

Oavsett om du inte vill ha det av någon annan så är det dags att acceptera att andra människor kommer att älska dig och vilja ha dig!

Ingen dör av ett hjärtekross:

Finns inga studier som säger att man faktiskt dör av att bli lämnad. Vad som sker efter en breakup är upptill dig själv och hur du väljer att hantera det. Våra hjärnor vill gärna make sense av smärtan i bröstet - trots att det inte behövs. Att bli lämnad för en viss anledning är inte så dramatiskt som våra hjärtan ibland vill att vi ska tro. Hur göra det mindre dramatiskt? Jo tänk på situationen som att du tittar på en film. Tjej har tröttnat och vill lämna, mer än så är det faktiskt inte. EGENTLIGEN. Att tröttna är legit skäl att lämna någon. Det är en anledning och hur smärtsamt det än är för oss som blir lämnade så måste vi återigen försöka se det odramatiska i det. Det är som att du ska tröttna på en maträtt.. mer dramatiskt är det inte än att bara tröttnat.

ACCEPTERA.

Det som är menat för dig kommer alltid att finnas hos dig, så stark är universum. Vissa personer passerar genom ditt liv för att lära dig något. Kanske är det något om dig själv eller något om världen men en persons plats i våra liv är aldrig förgäves! Oavsett om de är där i 2 dagar eller 20 år. Acceptera det som är menat för dig och acceptera det som bara finns där för en stund - för att sedan lämna dig.

Menar inte att låta kall, jag vet att det är svårare än vad man tror - själv blivit lämnad av samma man 2 gånger! Hoppas det inte blev för flummigt ?

• qfnafnjf

Det hör till vansinnets natur att göra samma saker igen och förvänta sig annat resultat. Varför fortsätter du ha relationer?

• qfnafnjf
    Anonym (S) skrev 2018-09-05 14:15:11 följande:

Ingen dör av ett hjärtekross:

Finns inga studier som säger att man faktiskt dör av att bli lämnad.

Heh. Föreslår att du ser en dokumentär om Johnny Cash som gick på SVT för ett par år sedan. Han gick bort kort efter hans fru gjorde det. Det finns även flertalet andra fall som stämmer in på detta. Så jo. Det finns och du talar smörja. Men det är sådant dessa fora är till för.
  • qfnafnjf
    Anonym (S) skrev 2018-09-05 14:15:11 följande:

Det som är menat för dig kommer alltid att finnas hos dig, så stark är universum. Vissa personer passerar genom ditt liv för att lära dig något. Kanske är det något om dig själv eller något om världen men en persons plats i våra liv är aldrig förgäves! Oavsett om de är där i 2 dagar eller 20 år. Acceptera det som är menat för dig och acceptera det som bara finns där för en stund - för att sedan lämna dig.

Åh en omskrivning av ett känt citat som en smart och vacker och betydelsefull man en gång sa till dig.
  • Pope Joan II
    qfnafnjf skrev 2018-09-05 15:35:44 följande:
    Heh. Föreslår att du ser en dokumentär om Johnny Cash som gick på SVT för ett par år sedan. Han gick bort kort efter hans fru gjorde det. Det finns även flertalet andra fall som stämmer in på detta. Så jo. Det finns och du talar smörja. Men det är sådant dessa fora är till för.
    Han dog för att han misskötte sin diabetes. 
  • qfnafnjf
    Pope Joan II skrev 2018-09-05 15:43:19 följande:
    Han dog för att han misskötte sin diabetes. 
    Det är lätt att rationalisera och hitta förklaringar. Vad tror du är anledningen till att han misskötte sin diabetes när den absurda mängden droger han tog i livet inte dödade honom?
  • Pope Joan II
    qfnafnjf skrev 2018-09-05 15:49:56 följande:
    Det är lätt att rationalisera och hitta förklaringar. Vad tror du är anledningen till att han misskötte sin diabetes när den absurda mängden droger han tog i livet inte dödade honom?
    Vad spelar anledningen för roll? 
  • qfnafnjf
    Pope Joan II skrev 2018-09-05 15:53:39 följande:
    Vad spelar anledningen för roll? 
    Anledningen spelar ingen roll. Det är en anledning och ingen person! :D

Anledningen till mitt svar var att någon påpekade att hjärtekross inte dödar. Att mista den man älskar skapar inte sällan livsleda.

Personligen älskar jag livsleda då livet ändå handlar om lidande, då har jag ändå valt mitt eget lidande som jag inte behöver ångra.
  • Anonym (S)
    qfnafnjf skrev 2018-09-05 16:10:08 följande:

Anledningen spelar ingen roll. Det är en anledning och ingen person! :D

Anledningen till mitt svar var att någon påpekade att hjärtekross inte dödar. Att mista den man älskar skapar inte sällan livsleda.

Personligen älskar jag livsleda då livet ändå handlar om lidande, då har jag ändå valt mitt eget lidande som jag inte behöver ångra.

Ja whitney houston dog också av hjärtekross då? Inte crack cocain pga hjärtekross?

Jag vet mycket väl att hjärtekross gör ont. Men läs va TS skrivit.. han kallar henne "tjej". Det är knappast någon han inte kan leva utan.
  • qfnafnjf
    Anonym (S) skrev 2018-09-05 16:52:30 följande:
    Ja whitney houston dog också av hjärtekross då? Inte crack cocain pga hjärtekross?

Jag vet mycket väl att hjärtekross gör ont. Men läs va TS skrivit.. han kallar henne "tjej". Det är knappast någon han inte kan leva utan.
    Vad har det att göra med någonting att göra.

Du gör din tolkning och jag har rätt. Sedan kanske du inte håller med men det är ditt problem.
Svar på tråden Gå vidare efter ett uppbrott