• LiljaSagittarius

Kan ni sluta använda hen!?!?

Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel

• Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?
  • KlunsSmurfen
    Ignoramus skrev 2018-09-12 11:02:36 följande:

Men lol. På vilket sätt är det bättre att skriva h*n än hen? Vad är skillnaden?

Att skriva hen/h*n är inte samma sak som att förneka att det finns biologiska skillnader mellan könen.

Lady Dahmer / Postpatriarkatet - Hur hanterar man stereotyp pojke?
    ladydahmer.nu/2018/january/hur-hanterar-man-stereotyp-pojke.html

CORPORATE FASCISTS: Google Fires Employee Who Wrote 10-Page Memo Critiquing Company's Leftist Monopoly | Daily Wire
    www.dailywire.com/news/19457/corporate-fascists-google-fires-employee-who-wrote-ben-shapiro
    FAKE NEWS: 4 Things The Google Manifesto DOESN'T Say That The Media Claim It Says | Daily Wire
    www.dailywire.com/news/19464/fake-news-4-things-google-manifesto-doesnt-say-ben-shapiro
  • Ignoramus

Jag tror till att börja med att du har skrivit om ts originalinlägg, där det klart och tydligt står att hen inte existerar överhuvudtaget. Varför skulle man INTE lära sina barn ökad acceptans och förståelse? Det är verkligen inte alls samma sak som att ens egna barn måste identifiera sig som en hen. Dessutom tar det ibland tid att hitta sig själv, barnet kanske inte ens har reflekterat över frågan, och då är det väl väldigt onödigt att stänga några dörrar? För att inte tala om att barnet kan föra vidare "det finns bara han och hon!!!"-tramset till sina klasskamrater där det kan träffa helt fel och göra att någon känner sig konstig, annorlunda eller utanför.

Jag kommer väl inte heller förbjuda mitt barn att leka med könsstereotypa leksaker om hen absolut vill det, även om jag kommer tycka att det är synd eftersom det enligt mig är en skadlig norm som inte gör någon nytta. Tror det finns betydligt större skillnader mellan samma kön än mellan män och kvinnor.

KlunsSmurfen skrev 2018-09-12 15:52:34 följande:

Att skriva hen/h*n är inte samma sak som att förneka att det finns biologiska skillnader mellan könen.

Lady Dahmer / Postpatriarkatet - Hur hanterar man stereotyp pojke?

ladydahmer.nu/2018/january/hur-hanterar-man-stereotyp-pojke.html

CORPORATE FASCISTS: Google Fires Employee Who Wrote 10-Page Memo Critiquing Company's Leftist Monopoly | Daily Wire

www.dailywire.com/news/19457/corporate-fascists-google-fires-employee-who-wrote-ben-shapiro

FAKE NEWS: 4 Things The Google Manifesto DOESN'T Say That The Media Claim It Says | Daily Wire

www.dailywire.com/news/19464/fake-news-4-things-google-manifesto-doesnt-say-ben-shapiro

• KlunsSmurfen
    Ignoramus skrev 2018-09-12 19:07:28 följande:

Jag tror till att börja med att du har skrivit om ts originalinlägg, där det klart och tydligt står att hen inte existerar överhuvudtaget. Varför skulle man INTE lära sina barn ökad acceptans och förståelse? Det är verkligen inte alls samma sak som att ens egna barn måste identifiera sig som en hen. Dessutom tar det ibland tid att hitta sig själv, barnet kanske inte ens har reflekterat över frågan, och då är det väl väldigt onödigt att stänga några dörrar? För att inte tala om att barnet kan föra vidare "det finns bara han och hon!!!"-tramset till sina klasskamrater där det kan träffa helt fel och göra att någon känner sig konstig, annorlunda eller utanför.

Jag kommer väl inte heller förbjuda mitt barn att leka med könsstereotypa leksaker om hen absolut vill det, även om jag kommer tycka att det är synd eftersom det enligt mig är en skadlig norm som inte gör någon nytta. Tror det finns betydligt större skillnader mellan samma kön än mellan män och kvinnor.

Jag tror till att börja med att du har skrivit om ts originalinlägg, där det klart och tydligt står att hen inte existerar överhuvudtaget.

TS har länkat ett klipp som handlar om barn som är uppfostrade att inte identifiera sig som tjej eller kille, de är uppfostrade att vara hen.
    För mej är det ganska klart och tydligt att det finns ett samband med innehållet klippet och texten i TS inlägg, varför skulle h*n annars länka till det?

Det är verkligen inte alls samma sak som att ens egna barn måste identifiera sig som en hen

jo, det är ju det.

Om man börjar uppfostra sina barn som hen stänger man fler dörrar än man öppnar.

"könsstereotypa leksaker"

"Tror det finns betydligt större skillnader mellan samma kön än mellan män och kvinnor."

JP förklarar det bättre än vad jag gör
    3.00

En av de stora skillnaderna mellan killar och tjejer som grupp är intresse.
    Tjejer som fått mer testosteron under graviditeten är ofta mer för killeksaker så det kanske inte är så konstigt att killar också är mer för killeksaker.

Genusvetare tar ofta upp pojkar som vill ha klänning och vill försvara dem medan de problematiserar pojkar för att de är som pojkar brukar vara och har intresse för killeksaker och kallar det för normkritik.

Det är en sak att lära sina barn att de finns de som sticker ut från mängden så att de får ökad acceptans och förståelse men om man ser barns egna naturliga val av leksaker och intresse som en skadlig norm så saknar man kunskap eller så är man faktaresistent och man gör det man anklagar andra för att göra, man vill inte att barnen ska vara sig själva och utvecklas till egna individer.
    Det är inte att ha ökad acceptans och förståelse, det är raka motsatsen och man stänger man fler dörrar än man öppnar.

Korrelationen mellan det biologiska könet och könstillhörighet är väldigt väldigt stor, en stark majoritet identifierar sig helt naturligt efter sitt biologiska kön oavsett om det är en man som dansar balett eller en kvinna som kör grävmaskin, oavsett sexualitet.
    Det är en sak att lära sina barn att de finns de som sticker ut från mängden så att de får ökad acceptans och förståelse men om.....

De som saknar kunskap eller är faktaresistenta har inte tolkningsföreträde i den här frågan. Inte svårare än så. Men det är precis det de inbillar sig att de har.
  • Anonym (Lola)
    LiljaSagittarius skrev 2018-09-06 09:08:26 följande:

Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel

• Anonym (eeeee)

Hen är ett jättebra ord men det är två olika saker man talar om:

Hen för att man inte vet eller inte vill säga om personen i det man talar om är av ett visst kön. (tex när jag i mitt arbete har sekretess att tänka på så kan jag säga "hen " när jag ändå behöver nämna något för en kollega, men kollegan ska inte kunna dra slutsatser genom att veta könet) 

Det TS tar upp och slänger ut en sensationshysterisk film om, är att man skulle låtsas att barnen inte har ett kön, typ - det är väl en helt annan sak. 

• Anonym (Li)
    LiljaSagittarius skrev 2018-09-06 09:08:26 följande:

• Anonym (xaxxon)
    Anonym (Hen har kidnappats av de lata) skrev 2018-09-06 10:08:14 följande:

Från början användes "hen" som en beteckning på en person som var transsexuell som inte kunde eller ville identifiera sig som varken "han" eller "hon". Det tyckte jag var bra och helt OK. Men sen kidnappades "hen" och började användas istället för och synonymt med "han eller hon" och fick alltså en helt annan betydelse. För mig betyder "hen" en transsexuell person. När jag läser på t.ex. 1177 och det står om "barnmorskan ... hen" slår det runt för mig. Är alla barnmorskor transsexuella?

Lika dant är det med ordet regnbågsfamilj som fått en helt annan betydelse än vad det hade från början i och med att man började använda regnbågsflaggan inom HBTQ-rörelsen.

TACK! Du förstår exakt!
  • Elle N
    Anonym (Håller med) skrev 2018-09-06 10:03:32 följande:

Håller med dig. Antingen är man en han =snopp eller hon = snippa. Finns inget dubbelkön eller påhittat kön som existerar i verkligheten

Nej, för hermafroditer/intersexuella har man ju aldrig hört talas om! :-P Finns ingen vetenskap som visar att det förekommer att folk föds med dubbla kön, eller olika yttre och inre könsdelar... Eller?
  • Anonym (Henhenhen)

Kön är kemiskt och således finns där åtta kön.

Det finns folk som är ickebinära och som vill använda pronomen hen eller den.

Sluta vara så transfobiska.

Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?