Inlägg från: Anonym (Ellie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellie)

Gravid med andra barnet och sambon vill abort

Anonym (Ts) skrev 2018-09-06 22:08:59 följande:

Ja exakt, eller han "tror" att han vill ha ett barn till. Bara om några år... Men jag känner lite att han få ta sitt ansvar när vi hamnat i denna situationen. Jag har dessutom alltid sagt till honom att skulle vi hamna i en situation som denna så har jag svårt att tro att jag skulle kunna gå igenom en abort...

Ni har säkert redan pratat om det massor kan jag tänka mig. Men För mig låter det konstigt att göra slut pga en oplanerad graviditet som uppstått pga ett gemensamt slarv. Om man älskar den man är tillsammans med så vill man väl inte lämna den personen och sitt barn bara för att livet inte blev riktigt som man tänkt sig.

Handlar det inte om att han är osäker på er relation och därför inte vill ha ett till barn nu, innan han vet vad han vill i framtiden?
  • Anonym (Ellie)

Det verkar hur som helst vara ett väldigt svårt beslut för dig. Om jag var i din sits så tror jag att jag hade velat behålla barnet. Men om min man hade hotat med att göra slut skulle jag fullständigt tappa förtroendet för honom.

Vet inte vad jag gjort i slutändan. Kanske ställt ett ultimatum. Antingen står han vid min sida med barnet eller gör vi slut (och abort).

Jag förstår att det måste vara svårt. Hoppas du kommer fram till något eller att ni löser det ihop.

Svar på tråden Gravid med andra barnet och sambon vill abort