• villbusa

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Man 50 här.... O jag hatar spel o krusiduller.... ta ögonkontakt säg att han tänder dig o fråga om han e intresserad...

• villbusa
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 05:53:14 följande:

Låt mig gissa........om en kvinna tagit ögonkontakt med dig och sagt att hon tänder på dig och undrar om du är intresserad!....så hade du gått igång i VILKEN ålder du än varit? 50 år liksom........what´s the difference?

Ja ungefär så.... jag är fortfarande en ung kille i huvudet i många avseenden..... jag har lärt mig en del om hur jag fungerar o hur andra fungerar.

Jag går verkligen inte igång på alla eller vem som helst men har alltid gillat raka rör.

Men visst ska du tvunget krångla till det kan du ju fråga om farbror behöver massage... om promenadkäppen behöver vaxas tånaglarna klippas eller något annat som du tror just 50-åringar uppskattar...
  • villbusa
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 11:50:58 följande:

Ja du ska inte rikta råden till mig för jag är 60+ och skulle ALDRIG snudda vid tanken att ragga på småfolk

Jag kanske uttryckte mig oklart men försökte få fram poängen att just åldern är ett dåligt mått på vad som skapar attraktion. Jag har alltid älskat hav o friluftsliv. Alltid gillat kvinnor som säger som det är o vågar ta för sig.... lite extra får förstås idrottstjejer igång mig... så här det varit från jag var 13 tills nu när jag är 50. Så hur man raggar på en 50- åring är väl inte svårare än att ragga på en 20-åring tänker jag..
  • villbusa
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-08 15:34:23 följande:

Är det inte svårare att ragga på en 50-åring än en 20-åring? Nu generaliserar jag grymt , men... När en man är 20 så är ju hormonnivån i topp och allt är nytt (i alla fall i ett startskede) inga större preferenser. Vid 35 är flesta män mitt uppe i småbarnsår och det där livspusslet. Vid 50 år hypotetiska barn så gott som vuxna eller utflugna och livet ger mer tid och möjligheter. Under dessa 30 år borde det finnas gott om preferenser om vad man tyckte om och önskar. Jag tänker här att det som funkar på en 20-åring kan anses banalt för en 50-åring. Man vill ju förföra med stil- det ger ju säkrare utdelning. ;o)

Havet och idrottstjejer är något du alltid gillat. Men har dina preferenser om hur dessa ska vara förändrats för att du ska tycka att det är riktigt bra? 

En del som gör att jag attraheras av denna man är för att han är världsvan och har erfarenhet av livet- det är något som en 20-åring skulle ha svårt att stå sig emot. Men detta borde även generera preferenser. Det jag ser som en röd tråd igenom alla inlägg är att vara "rak på sak" och "ta för sig". Det är en erfarenhet som en 20 -åring kanske inte har och måste uppleva för att kunna ha åsikter om. 

Om det är något man lärt sig när man uppnått den aktningsvärda åldern av 50 så är det kanske ännu mer det att man inte orkar med veliga tjejer som inte vet vad de vill o skickar tvetydiga signaler. En kvinna som vet vad hon vill o vågar säga det ligger alltid på plus hos mig... ...
  • villbusa
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-08 20:05:43 följande:

Ha ha! Aktningsvärd ålder. Nu tycker jag att du uttrycker dig som om du skulle vara gammal! :D Jag utgår från att du är i ålderspannet som vi diskuterar.

Så bara rakt fram tala om att jag är attraherad av honom och föreslå någon slags träff för att få lära känna honom bättre, om jag tolkat dig rätt.

Jag fyller 50 nu i veckan... ????????

Japp det tycker jag... O det har jag alltid tyckt oavsett min ålder....

Det är klart att en viss förändring av tycke o smak sker över tid... men i princip lever personligheten kvar.... de som var ytliga o korkade när vi gick ut nian är det fortfarande .... de som var drogliberaler eller struliga i största allmänhet är det fortfarande... om de lever... de religiösa är präster eller politiker idag... endast ett litet fåtal har genomgått någon större förändring... någon har klivit ut o in i garderober men på det stora hela har vi behållit våra personligheter o de har större betydelse än vår ålder när du gör dina närmanden... jag gillar raka rör... andra vill vara charmörer o tro att det är de som får omkull dig... osv. Du får känna av vem den där mannen är o köra på det som passar dig... O förhoppningsvis honom..
  • villbusa
    Mongoliet skrev 2018-09-09 19:49:28 följande:

En 35-åring kommer aldrig att vara så ung att jag någonsin kommer att känna mig gubbsjuk om jag så skulle flirta med henne när jag är 70. Är detta något som förflyttats i samhället när 27-åringar på jobb har noll arbetsmoral & att 35-åringar tror att de är unga. I vilka hålor lever ni i. En 20-åring med en 50-åring inte vanligt men finns. En 25-åring med en 50-åring inte så konstigt. En 30-åring eller däröver med en 50-åring är det ingen som borde reagera det minsta över. 35 år för helvete. I vissa länder lever man knappt så länge ens. Om man tror att man är ett barn när man är 35 ja då kanske 50-åringen är för gammal.

Jag tror iofs att jag är ung fast jag fyller 50 i veckan... ???????????? men du har rätt... har träffat kvinnor som varit mer än 20 år yngre än mig... o det är ingen stor sak som jag ser det klickar det så klickar det o bra sex tackar man inte nej till hursomhelst.... o då är ålder inte avgörande.. en del kvinnor o säkert män oxå är lika värdelösa sexpartners när dom är 50 som dom var när dom var 19... o vissa är fantastiska oavsett ålder...
Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!