Anonym (Blondie) skrev 2018-09-09 15:55:28 följande:
En lagom nivå. Han är offensiv i sitt arbete men jag har en magkänsla av att han inte är det i de lägen han är intresserad privat. Handen på hjärtat: jag är cirka 15 år yngre, ser väl ganska bra ut, är högutbildad, intelligent (finns även på papper) och socialt kompetent. Om han är osäker när han är intresserad, så tror jag inte det blir lättare av detta. Han kanske inte vill verka vara en gubbsjuk slisk? Han kan ju omöjligt veta hur jag känner...
Det tror jag gäller för många män, att de inte vill framstå som "gubbsjuk slisk" eller liknande. Det är svårt att veta om han är bra på att läsa av dina signaler eller inte. Och om han kan läsa av dem, är han intresserad eller är han för osäker hur han ska bete sig? Jag kan ju säga att jag själv har svårt att läsa av kvinnors signaler, och det blir ju ofta ännu svårare då det i många fall är mannen som förväntas uppvakta kvinnan. Skickar ni sms till varann eller något? Kanske du där kan lägga till Kram eller nåt mer intimt? Via text är en del män mer vågade med att säga vad de känner.