• Pissarro2

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 19:20:04 följande:
    Tack! Så det är det som är den springande punkten. Att tydligt visa sitt intresse? Det borde ju inte vara så svårt. Bara att hålla det på en snygg nivå. Ärliga komplimanger kanske?
    Ja det håller jag med om, tydlighet (men kanske inte FÖR tydlig) brukar uppskattas och då vet mannen bättre vad du tycker och kanske också vågar visa om han tycker samma. Ärliga komplimanger är bra, men inte i överflöd förstås. Och att du spanar in honom när han ser, det ger ju hintar om att du är intresserad. Men ja, tror ofta brist på tydliga singlar gör att vissa män inte vågar visa sitt intresse tillbaks.
  • Pissarro2
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-09 15:55:28 följande:
    En lagom nivå. Han är offensiv i sitt arbete men jag har en magkänsla av att han inte är det i de lägen han är intresserad privat. Handen på hjärtat: jag är cirka 15 år yngre, ser väl ganska bra ut, är högutbildad, intelligent (finns även på papper) och socialt kompetent. Om han är osäker när han är intresserad, så tror jag inte det blir lättare av detta. Han kanske inte vill verka vara en gubbsjuk slisk? Han kan ju omöjligt veta hur jag känner... 
    Det tror jag gäller för många män, att de inte vill framstå som "gubbsjuk slisk" eller liknande. Det är svårt att veta om han är bra på att läsa av dina signaler eller inte. Och om han kan läsa av dem, är han intresserad eller är han för osäker hur han ska bete sig? Jag kan ju säga att jag själv har svårt att läsa av kvinnors signaler, och det blir ju ofta ännu svårare då det i många fall är mannen som förväntas uppvakta kvinnan. Skickar ni sms till varann eller något? Kanske du där kan lägga till Kram eller nåt mer intimt? Via text är en del män mer vågade med att säga vad de känner.
  • Pissarro2
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-09 16:51:44 följande:
    Ja, det känns ju "lättare" att som yngre i detta fall berätta hur man känner. Jag tänker att även om jag inte är intressant så hoppas och tror jag att han känner smicker. Även om jag får ett nej, så skulle det kännas bra att i alla fall få ge honom bekräftelse.

Nej, vi skickar inte sms. Vi skickar just nu jobbrelaterade mejl till varandra med ganska långa mellanrum. Jag fick i senaste mejlet en mycket fin komplimang för mina yrkesrelaterade kunskaper- som jag var snabb med att besvara med en komplimang om hans personlighet. Tänkte att det var lika bra att smida medan järnet var varmt. Jag fick inget svar, men jag fick höra att han var väldigt pratig och glad den eftermiddagen från en som arbetar på samma företag. 

Jag tror att jag får sköta eventuella personliga angelägenheter utanför arbetsmejlen. Så det blir nog ett telefonsamtal... 
    Okej. Ni ska inte ha några jobbfester eller andra event med jobbet snart? Då passar det ju bra att kanske berätta hur du känner eller flörta lite?
  • Pissarro2
    Mongoliet skrev 2018-09-09 17:41:24 följande:
    Herregud du är 35 & han 50. Knappast rädd för att verka gubbsjuk. Du är inte 18. Jag är 49. Har inte varit med någon så gammal som 35 sedan jag var 18.
    Ju äldre man blir desto mindre spelar ålderskillnad roll. Men 35 och 50 är ändå viss skillnad, på gränsen.
  • Pissarro2
    Mongoliet skrev 2018-09-09 19:00:25 följande:
    Nä verkligen inte. Jävla trams. När fan blev 35 ungt? Aldrig.
    Det är ungt i förhållande till en 50-åring ju.
  • Pissarro2
    Anonym (lillsnoris) skrev 2018-09-09 21:16:26 följande:
    det finns många experter här, som vet allt om hur unga kvinnor har det, när äldre män visar intresse, män kan nämligen inte läsa av kvinnors signaler, och inbillar sig en massa strunt, av en händelse så lyser just de experterna med sin frånvaro här, hade tråden startats av en äldre man, då hade de varit här och häckat
    Jaså vad kommer det sig att de inte är här tror du?
Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!