Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
Tror du att folk i samma ålder har mer likhet med varandra?
Tror du att folk i samma ålder har mer likhet med varandra?
Tänk inte att du raggar på en ålder utan att du raggar på just honom. Du får läsa av läget. Om det vore mig det gällde skulle jag helst vilja att du gav mig en hint om att du är intresserad & sedan rullar det bara på.
Klädsel kjol eller klänning. Inte för uppklätt.
Hade ju hoppats att det var mig det gällde & gick igenom alla jag träffar på olika ställen i mitt liv. Några mörka, några rödhåriga men inga blondies (ts) i 35-årsåldern som jag har en flirt med.
Inte nödvändigtvis... men mer livserfarenhet och mer preferenser var min tanke.
Förlåt min inskränkthet, men exempelvis kanske en hormonstint 20- åring inte har samma krav som en man med mer livserfarenhet?
Jag tycker om att klä mig feminint så det är oftast klänning i olika längder och skor med varierande klack. Så där är jag i hamn. ;)
Håller med. Känna av kanske, tänker jag? Men håller med dig om att det är klurigt.
Men nu utgår du ifrån att en man inte kan tvivla eller vilja ha mer konkret "Bevis " för intresse innan han flyttar fram sina pjäser? Jag känner av nyfikenhet, men jag vet inte hur mycket av mina hintar han fattat. Jag har inte varit rak på sak med vad jag vill, utan hintat för att kolla av läget. Han ser glad ut när han ser mig och håller kvar blicken. I en lokal uppmärksammar han mig och ser på mig även när han tror att jag inte ser. Men det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att han vill mer än att titta. Fast det är det som jag vill ta reda på.
Så kan det mycket väl vara. Det är att han inte är helt enkel som gör det ännu mer spännande.
Håller helt med. Vad fan spelar åldern på "objektet" för roll?? Det är väl TS själv som är konstanten i ekvationen. Man kan väl inte vara på ett sätt mot en som är 35 år och sen vara någon annan när man ska flirta med en som är 50 år. En sådant sätt att se på vem man själv är och vad man själv vill känns lite naivt och förvirrat. Själv flörtar jag med alla män på samma sätt. Jag är min bästa version av mig själv - jag ler, skämtar mycket, ögonkontakt och om möjligt komma "nära intill". Nära intill brukar fungera väl. Är ganska okomplicerat.
Låt mig gissa........om en kvinna tagit ögonkontakt med dig och sagt att hon tänder på dig och undrar om du är intresserad!....så hade du gått igång i VILKEN ålder du än varit? 50 år liksom........what´s the difference?
Närma dig och börja med kroppskontakt. Din hand på hans arm, ryggen. Är han bekväm med det, ge honom en smekning på kinden vid tillfälle. Det räcker för att visa ditt intresse.
Han gör resten för att ni ska komma vidare.
Är det inte svårare att ragga på en 50-åring än en 20-åring? Nu generaliserar jag grymt , men... När en man är 20 så är ju hormonnivån i topp och allt är nytt (i alla fall i ett startskede) inga större preferenser. Vid 35 är flesta män mitt uppe i småbarnsår och det där livspusslet. Vid 50 år hypotetiska barn så gott som vuxna eller utflugna och livet ger mer tid och möjligheter. Under dessa 30 år borde det finnas gott om preferenser om vad man tyckte om och önskar. Jag tänker här att det som funkar på en 20-åring kan anses banalt för en 50-åring. Man vill ju förföra med stil- det ger ju säkrare utdelning. ;o)
Havet och idrottstjejer är något du alltid gillat. Men har dina preferenser om hur dessa ska vara förändrats för att du ska tycka att det är riktigt bra?
En del som gör att jag attraheras av denna man är för att han är världsvan och har erfarenhet av livet- det är något som en 20-åring skulle ha svårt att stå sig emot. Men detta borde även generera preferenser. Det jag ser som en röd tråd igenom alla inlägg är att vara "rak på sak" och "ta för sig". Det är en erfarenhet som en 20 -åring kanske inte har och måste uppleva för att kunna ha åsikter om.
Intressant. Min uppfattning är snarare att man måste vara övertydlig. Nästan släpa med sig en power point med illustrationer och text för att få fram budskapet "Jag är intresserad av dig- vill du ses?", samtidigt som man balanserar på en gräns för att inte verka desperat (som en annan kvinna tidigare påpekade i tråden). Men det kan ju vara ett missförstånd mellan könen.. Vi tycker vi är tydliga- mannen fattar ingenting.
Ja, absolut. Det argumenterar jag inte emot. Men detta gäller ju även när det visat sig att intresse faktiskt fanns och man sedan har inlett något. "Jag fattade inte" blir repliken medan folk runt om fattat för länge sedan! :D
Har det aldrig hänt dig? Eller är du bra på att läsa av signaler?
En lagom nivå. Han är offensiv i sitt arbete men jag har en magkänsla av att han inte är det i de lägen han är intresserad privat. Handen på hjärtat: jag är cirka 15 år yngre, ser väl ganska bra ut, är högutbildad, intelligent (finns även på papper) och socialt kompetent. Om han är osäker när han är intresserad, så tror jag inte det blir lättare av detta. Han kanske inte vill verka vara en gubbsjuk slisk? Han kan ju omöjligt veta hur jag känner...
Vad gäller sexuella förbindelser är detta inget märkvärdigt exempel.
#förändringpåriktigt
Det är ungt i förhållande till en 50-åring ju.
50- åriga män är ny mark för mig. Jag gillar att förföra med stil så därför vill jag sondera terrängen innan jag närmar mig. Jag vill ha så säker utdelning som det går att få.. Han är helt enkelt en het goding av rang som jag inte vill mista chansen att slingra min kropp runt, genom så fatala saker som att jag klantar mig...