• Anonym (Kämpa?)

Min tjej har ADHD?

Jag tror min tjej har tex ADHD. Hon är kall och känslokall lite då och då. Har aldrig fel och kan aldrig erkänna när hon gör fel. Blir irriterad på mig för ganska mycket och ganska ofta och det är väldigt jobbigt.

Hennes dotter har ADHD utredd och därför jag misstänker att hon också kan ha det.

Jag vet inte vad jag kan göra för ibland när vi pratar säger jag något som inte passar och då exploderar hon. Går det ens få så det blir bättre?

• Svar på tråden Min tjej har ADHD?
  • Anonym (Någontjej)

Låter ju inte alls som ADHD! Låter snarare som narcissism, läs på lite ;) ADHD symptom är oftas problem med att koncentrera sig, rastlöshet och dylikt.

Min pappa (diagnostiserad narcissist & psykopat) var just sådan, han hade alltid rätt och saknade empati. Mycket manipulativ.

• Anonym (Någontjej)

Förresten är narcissister farliga så jag skulle springa om jag vore du! Det blir inte bättre, utan endast värre. Antagligen kommer hon bli våldsam mot dig och sedan kontrollera ditt liv (vad du får göra, vem du får umgås med). Finns inget botemedel, eftersom en narcissist aldrig ser något fel i sig själv. För min mammas del slutade det inte lyckligt :(

• Anonym (Kämpa?)
    Anonym (Någontjej) skrev 2018-09-08 09:34:43 följande:

Förresten är narcissister farliga så jag skulle springa om jag vore du! Det blir inte bättre, utan endast värre. Antagligen kommer hon bli våldsam mot dig och sedan kontrollera ditt liv (vad du får göra, vem du får umgås med). Finns inget botemedel, eftersom en narcissist aldrig ser något fel i sig själv. För min mammas del slutade det inte lyckligt :(

Hon är varken våldsam eller hindrar mig ifrån att träffa andra. Men däremot misstänksam att jag är med andra tjejer och att jag inte älskar henne osv när jag säger det. Ältar också saker länge.
  • Anonym (Någontjej)
    Anonym (Kämpa?) skrev 2018-09-08 09:44:05 följande:

Hon är varken våldsam eller hindrar mig ifrån att träffa andra. Men däremot misstänksam att jag är med andra tjejer och att jag inte älskar henne osv när jag säger det. Ältar också saker länge.

Ännu fler varningstecken, precis så var min pappa med (mycket svartsjuk, helt utan orsak). Är rätt säker på att hon kommer bli våldsam och kontrollerande med tiden. Min mamma levde i 30 år med min pappa och med små steg blev han allt mer kontollerande (till slut fick mamma inte umgås med släkt eller vänner). Googla listor på narcissismsymtom, säkert hittar du mycket som stämmer in på din flickvän.

Tror du kommer må mycket bättre om du gör slut nu, även om hon inte är helt psykopat verkar det inte som hon har sådana egenskaper man vill ha i en partner.
  • Anonym (Anonym ADHD)

Både jag och två av mina barn har ADHD, och ingen av oss är så som du beskriver. Folk med ADHD är ofta lite okonventionella, kreativa, påhittiga, och glömska, tankespridda, otåliga. Om en person har ADHD ser du tydligast när det gäller avledbarheten. Om personen lätt låter sig distraheras och tappar tråden då - det är ADHD.

Det du beskriver låter lite mera som en personlighetsstörning och hon låter egentligen inte som någon man vill ha en relation med.

• pyssel

Inget av det du beskriver som ett problem är adhd, utom kort stubin. Varför ska du ha det så dåligt i ett förhållande?

Alla hästar hemma
  • Anonym (Mizzy)

Amen sluta, ni som skriver att hsnsctjej är narcissitisk, sluta. Ni vet ingenting och ni är inte läkare.

Men ts får kanske vara uppmärksam på råden.

Men ts vill din tjej inte bli utredd eller hon upplever sig ibte dom du beskrivit?

• Anonym (Någontjej)
    Anonym (Mizzy) skrev 2018-09-08 10:37:07 följande:

Amen sluta, ni som skriver att hsnsctjej är narcissitisk, sluta. Ni vet ingenting och ni är inte läkare.

Men ts vill din tjej inte bli utredd eller hon upplever sig ibte dom du beskrivit?

Jag har levt med en (diagnostiserad) narcissist hela min uppväxt så jag skulle nog inte säga att jag inte vet något och TS flickvän verkar ha många egenskaper som stämmer in.
  • Anonym (Kämpa?)
    Anonym (Mizzy) skrev 2018-09-08 10:37:07 följande:

Nej hon anser inte sig ha något fel och när jag säger att hon överreagerar så säger hin att för henne är det inte en liten sak. Hon är väldigt passiv också.
  • Anonym (Anonym ADHD)

TS, har du tänkt på att det helt enkelt kan vara så att ni är för olika eller inte tycker om varandra tillräckligt mycket, så att hon blir irriterad för att hon känner att det inte känns bra? I så fall är inte något speciellt fel på henne, utan det är relationen det är fel på då.

• Anonym (A)
    pyssel skrev 2018-09-08 10:21:38 följande:
    Inget av det du beskriver som ett problem är adhd, utom kort stubin. Varför ska du ha det så dåligt i ett förhållande?
    Håller med
  • Anonym (Mizzy)
    Anonym (Någontjej) skrev 2018-09-08 10:44:48 följande:

Jag har levt med en (diagnostiserad) narcissist hela min uppväxt så jag skulle nog inte säga att jag inte vet något och TS flickvän verkar ha många egenskaper som stämmer in.

Jag menar att du inte känner hans tjej, tror det behövs mer än denna beskrivning han gett dessutom lite underligt att dra så förhastade slutsater på några ynka rader ts gett.

Sen tänker jag, vi har fått ts sida sv saken. Vi vet inte alls hur hans tjej upplever saker och ting...
  • Anonym (Ta)
    Anonym (Kämpa?) skrev 2018-09-08 08:58:11 följande:

Jag tror min tjej har tex ADHD. Hon är kall och känslokall lite då och då. Har aldrig fel och kan aldrig erkänna när hon gör fel. Blir irriterad på mig för ganska mycket och ganska ofta och det är väldigt jobbigt.

Hennes dotter har ADHD utredd och därför jag misstänker att hon också kan ha det.

Jag vet inte vad jag kan göra för ibland när vi pratar säger jag något som inte passar och då exploderar hon. Går det ens få så det blir bättre?

Låter mer som borderline personlighetsstörning.
Svar på tråden Min tjej har ADHD?