• Anonym (Andra)

Ok att fråga om han träffar andra?

Jag har träffat en kille ett par gånger nu. Det känns bra tycker jag och jag fortsätter gärna lära honom för att se vad det kan leda till. Kruxet är bara att jag misstänker att han träffar andra också och jag gillar inte riktigt det.

För mig är det rätt självklart att man bara håller sig till en person innan man vet säkert vad man känner och vill med den personen.

Är det ok av mig att fråga om han träffar andra eller skrämmer jag iväg honom då? Han får givetvis göra som han vill, men då kanske jag tar lite avstånd för jag vill inte känna mig som nummer två...

• Svar på tråden Ok att fråga om han träffar andra?
  • Steffqw
    Anonym (Andra) skrev 2018-09-08 21:30:06 följande:

Jag har träffat en kille ett par gånger nu. Det känns bra tycker jag och jag fortsätter gärna lära honom för att se vad det kan leda till. Kruxet är bara att jag misstänker att han träffar andra också och jag gillar inte riktigt det.

För mig är det rätt självklart att man bara håller sig till en person innan man vet säkert vad man känner och vill med den personen.

Är det ok av mig att fråga om han träffar andra eller skrämmer jag iväg honom då? Han får givetvis göra som han vill, men då kanske jag tar lite avstånd för jag vill inte känna mig som nummer två...

Om det är något som bekymrar dig så ja, jag tycker du ska ta upp det med honom
  • IceKitten

Du får självklart fråga honom om exakt vad du vill. Sedan finns det ju självfallet även en risk att han inte uppskattar frågan men det gör det oavsett vad du skulle fråga egentligen.

Så ja, är det viktigt för dig så fråga.

Och ja, det kanske skrämmer bort honom, men om det är fallet så är ni kanske inte speciellt kompatibla oavsett. Och det är alltid bäst att få reda på det så tidigt som möjligt.

• Anonym (Ja)

Jag tycker absolut att du ska ta upp det. Men det finns ju olika sätt att uttrycka sig på. Jag hade nog sagt något i stil med "Hur ställer du dig till att träffas exklusivt"? och sedan se hur han svarar.

• GGN

För mig är det rätt självklart att inte ta för givet att man är exklusiva innan man har pratat om att vara just det.

• Anonym (Hm)
    GGN skrev 2018-09-09 11:49:22 följande:
    För mig är det rätt självklart att inte ta för givet att man är exklusiva innan man har pratat om att vara just det.
    Håller med
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Hm) skrev 2018-09-09 13:08:52 följande:

Håller med

Jo det är väl sant, men vi beter ändå som ett par tycker jag. Därför känns det fel för mig om han träffar andra. Han kanske ligger med andra också? Blir nästan avtänd av att tänka på det.
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Hm) skrev 2018-09-09 13:08:52 följande:

Håller med

Jo det är väl sant, men vi beter ändå som ett par tycker jag. Därför känns det fel för mig om han träffar andra. Han kanske ligger med andra också? Blir nästan avtänd av att tänka på det.
  • GGN
    Anonym (Andra) skrev 2018-09-09 14:09:51 följande:

Ni har träffats två gånger alltså?
  • Anonym (Andra)
    GGN skrev 2018-09-09 15:40:38 följande:

Ni har träffats två gånger alltså?

Ja men vi pratar och skriver massor med varandra däremellan.
  • Spagettimonstret
    GGN skrev 2018-09-09 11:49:22 följande:

För mig är det självklart att man håller sig till en person såvida man inte kommit överens om något annat.
Svar på tråden Ok att fråga om han träffar andra?