• 1994

IVF runt 25 år , någon mer ?

Hej ! Är 25 år och jag och min sambo har gått igenom 3 IVFer med PGD utan att det resulterat i någon graviditet . Vi ska nu påbörja ett försök med donerade spermier i Tjeckien medans vi väntar på donation i Sverige . Nu undrar jag om någon är i liknande sits ? Finns de någon där ute som är i min ålder och som genomgår/genomgått ivf behandling/behandlingar ? Det känns så ensamt då dom flesta som gjort/gör behandlingar är äldre an mig , jag och min sambo är 24 !

• Svar på tråden IVF runt 25 år , någon mer ?
  • 8992

Inte en helt liknande situation men blev godkända för ivf på min 25årsdag efter flera års försök, väntan och tjat. I vårt landsting måste kvinnan vara minst 25år för att paret ska bli godkända. påbörjade det korta protokollet som blev avbrutet då endas ett ägg utvecklades. Men den lille rackaren tog sig på halv-naturlig väg med hjälp av ägglossningssprutan :) kände mig ensam pga min ålder i början av karusellen, mest pga att vården hade attityden ?du är ung så du kan vänta?.

• 1994

Åh va härligt att de blev så bra ändå ! Grattis ?? Ja att man är ung och har många år framför sig har man ju fått höra ! Jag har alltid fått ut bra med ägg men min sabo har en gen som gjort alla embryon sjuka . 1 va friskt o de sattes in men resulterade inte i någon graviditet :( annars hade bf varit idag :(

Livet är bra orättvist , inne på 3:e året nu och fruktansvärt jobbigt att det inte gått trots all hjälp vi fått ... och sen att den inte blir min sambos biologiska barn gör sååå ont ...

• Biet

Är det dina ägg som är dåliga eller mannens spermier som gör att ni är i behov av IVF?

Eftersom ni skriver att ni skall till Tjeckien för att få donerad sperma utgår jag från att det är med det som är problemet.

Har ni funderat på privat heminsemination som alternativ till att åka till Tjeckien?

Det borde bli mycket billigare o enklare för er.

Jag har fungerat som privat donator och hjälpt till innan med lyckat resultat. Är det något som ni vill veta mer om så hör gärna av er.

Svar på tråden IVF runt 25 år , någon mer ?