• Anonym (Maja)

Ni ger mig ångest inför aborten

Det är så hemskt att läsa om hur de aborterade bebisarna andas, lämnas att dö. Vem ska man tro på? Är allt politisk propaganda, åt bägge håll eller det ena?

Jag mår så sjukt dåligt inför min stundande abort. Ska min bebis vara rädd, kall, ensam...

• Svar på tråden Ni ger mig ångest inför aborten
  • Anonym (..)
    Anonym (Jill) skrev 2018-09-09 18:52:08 följande:

Jag tog för givet att något var fel på bebisen. Gör man abort så sent så är det med absolut största sannolikhet på grund av att något är fel. Det kan en apa räkna ut.

Jag gjorde abort så sent av andra skäl så det händer ju även när inget är fel på barnet därför tänkte jag inte på att det kanske va så
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Jill) skrev 2018-09-09 18:52:08 följande:
    Jag tog för givet att något var fel på bebisen. Gör man abort så sent så är det med absolut största sannolikhet på grund av att något är fel. Det kan en apa räkna ut.
    Eller att man själv blivit svårt sjuk och behöver behandling även vid havandeskapsförgiftning kan det ibland inte gå att fullfölja graviditet eftersom det är graviditeten som gör kvinnan sjuk.
  • Anonym (..)
    Anonym (Miss) skrev 2018-09-09 18:53:51 följande:

Vad var det för fel på ditt barn?

Det va inget fel på barnet utan handlade om hur mitt liv såg ut just då , hände en akutsituation sent i graviditeten
  • Anonym (Miss)
    Anonym (..) skrev 2018-09-09 18:56:15 följande:
    Det va inget fel på barnet utan handlade om hur mitt liv såg ut just då , hände en akutsituation sent i graviditeten
    Men då är nu ju i totalt olika situationer. Går ju inte riktigt att jämföra. Det är något fel på TS barn.

Jag hade utan tvekan också gjort abort om det var fel på barnet. Självklart hade det varit jobbigt, men jag hade hållit fast vid att det var rätt, även om det var superjobbigt och även om flera år går...
  • Anonym (Miss)
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-09 18:55:43 följande:
    Eller att man själv blivit svårt sjuk och behöver behandling även vid havandeskapsförgiftning kan det ibland inte gå att fullfölja graviditet eftersom det är graviditeten som gör kvinnan sjuk.
    Ja, så kan det ju förstås också vara. Jag tolkade inlägg #7 som att det är fel på barnet.

Jag ser nu också att det är vecka 17 det handlar om, precis innan vecka 18 skriver TS, är den tid för aborten hon fått.

TS, jag är övertygad om att det är rätt beslut du tagit utifrån vad provresultaten visat!

*Stor KRAM*
  • Anonym (Jill)
    Anonym (..) skrev 2018-09-09 18:54:48 följande:

Jag gjorde abort så sent av andra skäl så det händer ju även när inget är fel på barnet därför tänkte jag inte på att det kanske va så

Nej, men det är väldigt ovanligt.
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-09 18:55:43 följande:

Ja, det med.
  • Anonym (BM)

Massa kramar till dig TS! Jag beklagar verkligen situation. Lyssna inte på allt du hör om aborter! Jag jobbar delvis med detta och en abort i v18 behöver inte alls vara värre än i tex v12. Barnet andas i princip aldrig när det kommer ut i v18. Vi ger det ett värdigt omhändertagande, tvättar av och lägger i en skål med en fin duk. Sedan får man välja om man vill ha det till sig eller inte. Säg till personalen hur du tänker och hur du vill ha det. Vi finns här och gör allt för att din upplevelse ska bli bra som det går.

• TrueLove12

Är barnet sjukt gör du rätt i att avbryta fast det är en väldigt jobbig sitts du sitter i beklagar verkligen.

Man får försöka tänka att det är bästa för barnet i detta fall kram

• Gena

Jag har genomgått abort i vecka 16, eftersom barnet inte skulle klara sig. Det du oroar dig för i trådstarten  är propaganda, inte något som vanligtvis förekommer. Jag orkar inte gå in på detaljer, men enligt den infon jag fick inför aborten så är detta inget du behöver oroa dig för.

Det gjorde ont, men inte alls som en förlossning. Men det var ändå tusen gånger värre, på grund av att jag förlorade mitt barn.

• Anonym (mor)
    Anonym (Maja) skrev 2018-09-09 13:44:27 följande:

Jag kommer göra den precis innan vecka 18.

Det må vara ett foster, men när man ändå burit den så länge känns det som en bebis, det den skulle fötts till.

Varför ska du göra abort?
  • Nimzay
    TrueLove12 skrev 2018-09-10 10:42:00 följande:

Är barnet sjukt gör du rätt i att avbryta fast det är en väldigt jobbig sitts du sitter i beklagar verkligen.

Man får försöka tänka att det är bästa för barnet i detta fall kram

• Anonym (mor)
    Anonym (Miss) skrev 2018-09-09 18:59:23 följande:
    Men då är nu ju i totalt olika situationer. Går ju inte riktigt att jämföra. Det är något fel på TS barn.

Jag hade utan tvekan också gjort abort om det var fel på barnet. Självklart hade det varit jobbigt, men jag hade hållit fast vid att det var rätt, även om det var superjobbigt och även om flera år går...
    Jag fick besked på mitt fostervattenprov först i vecka 18 och jag hade också gjort abort om barnet var skadat men det hade ju varit fasansfullt. Minns hur fullständigt lamslagen jag var av oro innan jag fick besked.
  • Anonym (Maja)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-10 15:47:45 följande:

Varför ska du göra abort?

Hen kommer inte klara sig. Stora missbildningar.
  • Anonym (:()

Min mamma fick sent missfall i vecka 20 och fick föda ut bebisen naturlig väg. Det skulle varit min lillasyster och det känns som hon ändå finns med någonstans ännu. Det är ju en liten "människa" du har i dig så dina känslor och tankar du har om det är naturliga. Tror det är viktigt du lyssnar på dina känslor och låter den sorgen och tankar/känslor finnas där. Samtidigt måste du förlita dig på att du gör rätt val för dig och för livet du har inom dig. Det är inte lätt och det visar att du ju har ett hjärta. Sådant här ska inte vara lätt. Förstår din oro och alla frågetecken, rädsla och ingen vill nog vara i din situation. Hoppas det går bra för dig och tråkigt att du skulle behöva uppleva något sånt här.

• Anonym (Krasst)

Finns en ganska färsk tråd här på FL med en tjej vars vatten gick väldigt tidigt och hon födde fram barnet i vecka 20 tror jag. Då levde den.

Har även hört de som arbetar på gyn berätta om foster som aborteras och lever när de kommer ut....hemska upplevelser.

MEN, eftersom ditt barn är sjukt TS, så har du att välja mellan att ge barnet ett avslut nu, barmhärtigt, eller ett livslångt lidande.

• Anonym (mor)
    Anonym (Maja) skrev 2018-09-10 20:18:29 följande:
    Hen kommer inte klara sig. Stora missbildningar.
    Tur då att du lever nu då man ju kan se sådant i förväg MEN illa att man ska få veta det så sent i grav. Det borde ju vara fullt möjligt att snabba upp den processen.
  • Anonym (Miss)
    Anonym (Krasst) skrev 2018-09-10 22:28:34 följande:
    Finns en ganska färsk tråd här på FL med en tjej vars vatten gick väldigt tidigt och hon födde fram barnet i vecka 20 tror jag. Då levde den. Har även hört de som arbetar på gyn berätta om foster som aborteras och lever när de kommer ut....hemska upplevelser. MEN, eftersom ditt barn är sjukt TS, så har du att välja mellan att ge barnet ett avslut nu, barmhärtigt, eller ett livslångt lidande.

Den här tråden handlar om abort i vecka 17.
  • Anonym (Krasst)
    Anonym (Miss) skrev 2018-09-11 07:47:41 följande:

Den här tråden handlar om abort i vecka 17.

Ja, men det jag menar är attrråden beskriver bebisen som levande när den föddes.
  • Anonym (Miss)
    Anonym (Krasst) skrev 2018-09-11 21:26:26 följande:
    Ja, men det jag menar är attrråden beskriver bebisen som levande när den föddes.

Inte troligt för ett gravt missbildat barn som aborteras i vecka 17!
  • Anonym (Krasst)
    Anonym (Miss) skrev 2018-09-12 05:04:52 följande:

Inte troligt för ett gravt missbildat barn som aborteras i vecka 17!

Det har du ingen aning om.
Svar på tråden Ni ger mig ångest inför aborten