KillBill skrev 2018-09-11 22:52:53 följande:
Några kommentarer:
1. SD har aldrig fått 22 % i ett riksdagsval.
2. Kriminologer räknar med att på varje anmäld våldtäkt så det går 5-6 våldtäkter som aldrig anmäls (och när det gäller oanmälda våldtäkter så bedömer kriminologerna att det är vanligt att offer och gärningsmän ofta känner varandra). Eftersom det är så få våldtäkter som anmäls och att många våldtäkter blir ouppklarade så går det inte att säga något om hur många våldtäkter som utförs av svenskfödda respektive utlandsfödda.
3. Danmark och Norge har inte kritiserat genomförandet av det svenska valet.
4. Den svenska integrationen är inte så dålig som sitt rykte. I jämförelse med andra länder så kommer invandrare snabbare i arbete och i Sverige förvärvsarbetar en högre andel av invandrarna.
KillBill skrev 2018-09-11 22:52:53 följande:
Några kommentarer:
1. SD har aldrig fått 22 % i ett riksdagsval.
2. Kriminologer räknar med att på varje anmäld våldtäkt så det går 5-6 våldtäkter som aldrig anmäls (och när det gäller oanmälda våldtäkter så bedömer kriminologerna att det är vanligt att offer och gärningsmän ofta känner varandra). Eftersom det är så få våldtäkter som anmäls och att många våldtäkter blir ouppklarade så går det inte att säga något om hur många våldtäkter som utförs av svenskfödda respektive utlandsfödda.
3. Danmark och Norge har inte kritiserat genomförandet av det svenska valet.
4. Den svenska integrationen är inte så dålig som sitt rykte. I jämförelse med andra länder så kommer invandrare snabbare i arbete och i Sverige förvärvsarbetar en högre andel av invandrarna.
1. Nej de är sant men i sifo-mätningar har de legat högre upp. Sen rör sig väljare i olika partier. SD har tagit väljare ifrån M och S de tog upp de under valvakan. Sen kan de vara så att vissa M väljare valde KD för att rädda aliansen istället för att rösta på SD. Man pratar om att 25-30% av väljarna rör sig runt bland olika partier och över blockgränser. Jag tex röstade för valet på M men detta valet på SD.
2. Jag har läst brottstatistiken och vet siffran och utrikesfödda är över representerade i denna statistiken. Sen kan säkert de ligga något i de du påvisar. Men jag grundar mitt påstående efter brottsstatistiken inte kring hur nära offer och gärningsman står varandra.
3. Jag läste de idag på nyheterna, för de med osanning?
4. Visst de finns bra saker i integrationen att utrikesfödda kommer inte på arbetsmarknaden. Men fortfarande har vi många utrikesfödda som inte klarar ens SFI eller sådana som aldrig kommer komma in på arbetsmarknaden pga för hög ålder. Men integration innebär inte bara arbetsmarknad vi har som Jimmie säger att paralella samhällen växer upp. Vi kan inte ta in mer när vi har en stor grupp som aldrig integreras. Fokusera först på de som är här först. Sen måste vi fokusera på andra frågor också tex äldreomsorgen. De som verkligen byggde upp vår välfärd och gjorde Sverige rikt behandlas inte med respekt. Vi måste våga göra andra prioriteringar såsom minska sjukvårdsköer, fler poliser samt förbättra förutsättningar för medel/små företag för att få ekonomin.