SD gjorde bort sig totalt
Det finns helt enkelt inget att tveka på - utbildningsnivå är omvänt proportionell mot SD-röstande
www.expressen.se/nyheter/val-2018/forskare-samband-mellan-lag-utbildning-och-sd-rost/"En analys av valresultatet visar ett starkt samband mellan utbildningsnivå och stödet för Sverigedemokraterna, skriver DN.
? Ju lägre utbildning en person har, desto troligare är det att denne röstar på Sverigedemokraterna, säger forskaren Anders Sannerstedt till tidningen."
www.dn.se/nyheter/politik/sjobo-och-lund-grannar-med-valdigt-olika-syn-pa-sd/
"I helgens val fick SD 39,4 procent av Sjöborösterna i riksdagsvalet ? högst i landet.
I grannkommunen Lund röstade 12,4 procent på SD. Den gamle Lundastudenten Jimmie Åkessons parti har aldrig lyckats slå igenom i lärdomsstaden.
En analys av valresultatet visar ett starkt samband mellan utbildningsnivån i en kommun och stödet för Sverigedemokraterna. "
På KTH får man ju uppenbarligen inte uttrycka sig negativt om invandring ens om du har rena fakta som stödjer ett påstående som kan göra att invandring hamnar i negativ fokus.
Så det kanske inte är så konstigt att akademiker inte röstar på SD.
Samtidigt så vill väl studenter inte riskera att handen som föder dem med socialbidrag och andra bidrag under och efter studierna inte går under genom att SD får inflytande. Klart som fan att man då röstar på sossarna.
Jag röstade på sossarna och inte på SD förr i världen, för att sossarna inte beblandade sig i att fortsätta öppna portarna för hundratusentals illegala invandrare o dyl.
En viss andel av Sverige har liksom fattat att det inte fungerar att betala ut mer än vad vi har råd med när man ser att det skärs ner på skolor, vård, m.m. Det behöver man inte ha Fil kand i ekonomi för att inse. Problemet är att offentligheten gör allt för att mörka detta. Jag vet inte varför, endera vill man sopa sina negativa meriter under mattan eller så har man någon annan baktanke (eller så är Löfven en robot som av muslimska brödraskapet, vad vet jag).