Inlägg från: Anonym (--..--) |Visa alla inlägg
  • Anonym (--..--)

SD gjorde bort sig totalt

KillBill skrev 2018-09-10 21:19:34 följande:
    Har du sett statistiken som visar hur få poliser som utbildades när alliansen regerade under åren 2007-2014 och hur många fler poliser som har utbildats efter år 2014?

År 2017 hade Sverige 195 poliser per hundra tusen invånare. Det är på ungefär samma nivå som 2006-2007.

• Anonym (--..--)
    KillBill skrev 2018-09-10 21:40:56 följande:
    Ja det tar ett par år att utbilda poliser och det har varit brist på utbildade poliser under ett par år.
    Polistätheten har inte blivit högre och Sverige ligger bland de länder i EU som har lägst antal poliser i förhållande till antalet invånare.
  • Anonym (--..--)
    KillBill skrev 2018-09-10 21:59:05 följande:
    En naturlig följd av att för få poliser utbildades.
    Polisförbundet har en annan syn, där man påvisar flykten från yrket trots politiska löften som skulle verka i motsatt riktning
  • Anonym (--..--)
    Bananböjaren skrev 2018-09-10 08:45:01 följande:

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

Det visar på att det är bättre att lita på riktiga valresultat i stället för att ha allt för stor tilltro till olika valundersökningar.

Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, men det känns svårt att se SD's ökning motsvarande fler än den mängd människor som valde att rösta på Miljöpartiet som ett fiasko för SD.

Tittar vi historiskt på liknande partier i andra Europeiska länder så har dessa inte försvunnit utan i viss mån växt sig starkare, vilket säkert kan mana till eftertanke.
  • Anonym (--..--)

Kan någon förklara hur det kan komma sig att i våra grannländer så finns inte problemet med att man inte kan prata över partigränserna med alla partier (ex. i Norge)

Vad är den stora skillnaden mellan Norge och Sverige som gör att det absolut inte ens går att tänka tanken att prata med ex. SD för många av de etablerade politikerna och deras följeslagare i Sverige.

Och försök att svara seriöst, det är nog med pajkastning Solig

• Anonym (--..--)

Kan någon förklara hur det kan komma sig att i våra grannländer så finns inte problemet med att man inte kan prata över partigränserna med alla partier (ex. i Norge)

Vad är den stora skillnaden mellan Norge och Sverige som gör att det absolut inte ens går att tänka tanken att prata med ex. SD för många av de etablerade politikerna och deras följeslagare i Sverige.

Och försök att svara seriöst, det är nog med pajkastning Solig

• Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-13 22:05:41 följande:
    Seriöst, SD har en annan bakgrund är missnöjespartierna i norge och danmark. För bara några år sedan ville inte  ens DF ha med SD att göra pga SDs bakgrund.

www.expressen.se/kvallsposten/-dansk-folkepartis-vandning-vill-hjalpa-sd-i-valrorelsen/

"Men för några år sedan ? när Pia Kjærsgaard var partiledare för Dansk Folkeparti ? var förhållandet till Sverigedemokraterna frostigare. Orsaken var Sverigedemokraternas bakgrund och de många avslöjandena om partiets högerextrema företrädare."

SDs historia och ideologiskt linjära koppling till vitmaktrörelsen, nazister, BSS som inte finns på samma sätt i norge och danmark är direkta orsaker till att SD isoleras.

Om du inte förstår eller accepterar det jag lägger fram kan jag ge dig otaliga referenser till SDs dåtida och nutida bruna färg. 
    Tacksam för dina synpunkter, menar du att de partier som finns i våra grannländer är "snällare" och har en "renare" historia jämfört med ex. SD? eller har jag missat något.

Det behövs inga extra länkar eller så, bara resonemang och synpunkter Glad 

Jag lägger ingen värdering i några svar, jag är bara nyfiken på olika sätta att resonera runt detta Solig
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-13 22:05:41 följande:
    Seriöst, SD har en annan bakgrund är missnöjespartierna i norge och danmark. För bara några år sedan ville inte  ens DF ha med SD att göra pga SDs bakgrund.

www.expressen.se/kvallsposten/-dansk-folkepartis-vandning-vill-hjalpa-sd-i-valrorelsen/

"Men för några år sedan ? när Pia Kjærsgaard var partiledare för Dansk Folkeparti ? var förhållandet till Sverigedemokraterna frostigare. Orsaken var Sverigedemokraternas bakgrund och de många avslöjandena om partiets högerextrema företrädare."

SDs historia och ideologiskt linjära koppling till vitmaktrörelsen, nazister, BSS som inte finns på samma sätt i norge och danmark är direkta orsaker till att SD isoleras.

Om du inte förstår eller accepterar det jag lägger fram kan jag ge dig otaliga referenser till SDs dåtida och nutida bruna färg. 
    Tacksam för dina synpunkter, menar du att de partier som finns i våra grannländer är "snällare" och har en "renare" historia jämfört med ex. SD? eller har jag missat något.

Det behövs inga extra länkar eller så, bara resonemang och synpunkter Glad 

Jag lägger ingen värdering i några svar, jag är bara nyfiken på olika sätta att resonera runt detta Solig
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt