Inlägg från: Anonym (SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SD)

SD gjorde bort sig totalt

Förstår inte de som tycker det parti som ökade mest gjorde ett dåligt val, och är vågmästare. JÅ sa mellan 16-24 procent.

SD har en mycket stor makt idag, även om ingen kommer förhandla med fom så måste de förhålla sig till dom.

Att M blev större än SD är bra om man nu återtar kontrollen och förstår att många röstade på SD för att skjuta sina gamla partier åt deras håll men kanske inte vill ha SDs representanter som företräder dem.

• Anonym (SD)
    nihka skrev 2018-09-14 00:14:58 följande:

Trötta gamla slitna klyschor. Man kan inte tjata sig till regeringsinflytande. Så länge majoriteten inte vill att SD inte ska ha något inflytande så blir det också så oavsett vad SD vill.

De har stort inflytande, sen att ingen vill erkänna detta är en annan sak.
  • Anonym (SD)

Det är ex förslag som dragits tillbaka pga av de visste att de inte går igenom riksdagen pga av SD ex vinster i välfärden. Sen förhandlar man inte inte med dom men detas mandat ger makt i omröstningar.

Man får vara bra naiv och inte tro att alla partier förhåller sig till SD och formar förslagen så SD blir nöjda alt att alliansen blir det.

Alliansen kommer troligen lägga en SD vänlig budget för att överhuvudtaget ha chans att gå igenom den. Sen tror jag inte SD köper detta då politik handlar om makt, och med en stundande lågkonjunktur så kanske de gör bedömningen att det är lika bra att stå utanför allt ansvar.

• Anonym (SD)
    KillBill skrev 2018-09-15 12:49:30 följande:

Vilket förslag har SD dragit tillbaka?

Sd har inte dragit tillbaka något förslag, men regeringen gjorde det då de inte hade majoritet pga av SD och visste att SD inte skulle säga ja till ex vinster i välfärd.

Så SD påverkar svensk politik och har inflytande. Även om inte partierna samarbetar el diskuterar med sD gällande budget så måste de forma den för att de ska gå igenom. Detta gäller både sittande och alliansen, plus att de sitter i utskott etc och är därmed med i riksdagen som alla andra.
  • Anonym (SD)
    KillBill skrev 2018-09-15 13:43:35 följande:

Vad tycker ni SD väljare om att SD år 2014 gick till val på att stoppa vinstuttag i välfärdsbolag tex inom förskolor, grundskolor och inom vård och hemtjänst men att SD direkt efter valet ändrade sig och blev mycket positivt inställda till att riskkapitalbolag gör stora vinstuttag i välfärdsbolag?

Jag röstade inte på SD men jag tror inte det är en prioiterad fråga för väljarna. Mer brott och straff/invandring som är de stora bitarna på SDs agenda.

Sen va förslaget gjort så att man i princip förbjöd bolagen att skaffa sig en buffert,tjäna in satsat kapital och omöjliggjorde drivandet av en skola.

Vinstuttagesbegränsningen var ett förklätt förbud, inget annat.
  • Anonym (SD)

Problemet är när politiker slutar fokusera på att få igenom sin politik bara för att inte vara på samma sida som SD.

Jag blir SD på valkompassar men röstar ändå inte SD då hag tycker deras representanter inte är tillräckligt skärpta, därimot har jag inget imot om deras politik drivs igenom.

Ex V är ju även de imot EU men ingen drevar mot dom, och de vill inte skylta med det heller för de vill vara motpol till SD. Någosntans måste man kunna driva sin politik men ändå kunna ta avstånd från SD vilket inte har varit fallet de senaste 4 åren, dock håller detta på att ändras.

• Anonym (SD)
    Padirac skrev 2018-09-15 16:34:54 följande:

NU är det ju inte inställningen i EU-frågan som SD får kritik för. Det är SDs grundvärderingar och SDsvansen som drivs på av kommunikationsavdelningen som ges kritik.

SD har fått väldigt mkt kritik just i frågan om EU, men de föreslog en folkomröstning, inte ett utträde.

Sen att man sitter och lusläser principprogram blir på många sätt en meta debatt för mig då jag generellt fokuserar på politiska frågor och hårda förslag.

Ni som är så anti SD då vad tycker ni om V?

Förbjuda privat ägande, planekonomi, skickar pengar till väpnad kamp för kommunisterna i Fillipinerna, svårt att ta avstånd från palestinsk terrorism, sjösted kan inte välja mellan castro el trump etc.
  • Anonym (SD)

Självklart måste ni förhålla er till V eftersom regeringsbildningen kommer inkl V om SD ska hållas borta från makten.

Accepterar ni en regering där V ingår ist för SD?

• Anonym (SD)
    nihka skrev 2018-09-15 21:44:14 följande:

Det går alldeles utmärkt att regera utan både SD och V.

Utmärkt? Ge mig gärna ex
  • Anonym (SD)

Verkligheten är att antingen förhålller sig alliansen till SD eller så förhåller sig S MP C L till V.

Man kan inte regera ett land med där det enda man har gemensamt är att hålla SD från makten. Man behöver en gemensam politik och kunna komma överrens i frågor, inte vara anti sd.

• Anonym (SD)
    Padirac skrev 2018-09-15 22:12:27 följande:

Det är en sån regering eller omval/extra val  som jag ser det.  Partierna behöver visa väljarna två saker. Att de försökt inom blocken men misslyckats och sedan att de samarbetar.

Svårt, ja.

Alternativet - SDs dröm

Alla verkade leva i en dröm värld innan valet.

Ett extra val skulle troligen göra SD än starkare.
  • Anonym (SD)

?Kristersson du får tillbaka min röst..? Vad röstade du ist?

• Anonym (SD)

Den funkade pga av DÖ, nu har alliansen sagt att de inte ska lägga sin röster, så läget är låst.

Men ett extra val hade varit det bästa efter alla partier visat vart de står och hur de tänkt sig i verkliga livet. Men det kommer nog inte ske.

• Anonym (SD)
    nihka skrev 2018-09-15 22:37:03 följande:

På sjuklövern så klart!

Fyndigt.
    Padirac skrev 2018-09-15 22:27:59 följande:

De senaste åren funkade med en minoritetsregering som sökte blocköverskridande lösningar. Det var en del saker som regeringen inte fick igenom.

Att vara anti SD funkar bra om man vill. Det är många som lämnar alliansen eller i alla fall M om de samarbetar med SD.

SD är ett pariaparti och alla partieldare har sagt att de inte delar SDs värderingar och nu vår vi snart se om de håller sig till det eller om de backar på en av de viktigast sakerna valet handlade om.  Ja, också SDs MK och JÅ anser att det var ett ödes val i fråga om framtida värderingar

Den viktigaste frågan är att hålla SD utanför...nja vi har nog olika uppfattning här. Ända in i kaklet tolkar nog många som att SD is fair game om inget annat går.

Kanske M och S bildar allians, kan alla andra partier stå med dumstrut.
  • Anonym (SD)

Största delen KD och M väljare är positiva till SD samarbete, just nu behöver M ta över bollen och driva sin politik annars blir domen inte snäll mot varken M el KD.

• Anonym (SD)

Nu är både KD och M väljare till största delen positiva till att samarbeta med SD. Så den där att alla andra röstade inot SD håller inte.

SD har redan samma inställning som M och S i migrationsfrågan, och det är i den de vill få bort C från så det borde vara rätt enkelt att få fram en alliansegering om man nu vill det.

• Anonym (SD)
    nihka skrev 2018-09-17 00:12:19 följande:

Nej, INGET annat parti vill ha SDs sunkiga assimileringspolitik och INGET parti delar SDs ideologiska grund.

Jo merparten av M och KDs väljare vill styra landet med hjälp av SD. Sen vilken politik detta exakt skulle leda till vet jag inte men troligen så kommer SD då får igenom stora delar av sin migrationspolitik.
  • Anonym (SD)

Filmen är propaganda, likt allt som kommer från alla politiska partier. Det tar dock inte bort det faktum att största delen är sanning ochatt avfärda hela filmen och historien pga detta är bara dumt.

Forskarna är väldigt vänster, gillar identitetspolitik etc ex Kristina Engwall är just nu chef på Södertörn så man kan nog tänka sig att även de har en agenda. Ungefär som när Ruist stog i Aktuellt och fick skit för att presentera fakat som inte stämde överens med vänsterns verklighetsuppfattning.

Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt