Inlägg från: Anonym (tant nilsson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tant nilsson)

SD gjorde bort sig totalt

nihka skrev 2018-09-15 08:16:30 följande:
    Verkligheten ser ut som så att när blocken är överens är den bajsbruna sörjans mandat värda NOLL. Deras inflytande är mycklet begränsat. De kan inte styra något själva men de kan avgöra när andra inte är överens och dessutom rösta emot sin egen övertygelse bara för att sätta dit/öva utpressning mot andra partikonstellationer, vilket de gjort och det är de tämliga unika om.
    Då har jag en nyhet till dig. Inget parti kan bestämma något själv.

• Anonym (tant nilsson)
    Padirac skrev 2018-09-15 02:03:53 följande:
    S har inte haft ngt samarbete med SD, fast det fanns en ganska missnöjd man här som hävdade att om två partier oberoende av varandra och utan samtal eller annan kontakt röstade lika, ja då var det samarbete.

Märkligt resonemang, som att min fiendens fiende skulle vara min vän..
    Jo, när de skulle höja skatten för sjuksköterskor så samarbetade de via media. Dåligt för Sverige, och visar att S befinner sig på samma träsknivå som V och SD.

• Anonym (tant nilsson)
    Padirac skrev 2018-09-15 10:11:07 följande:
    Samarbetade via media?

Den där "kulturmarxistiska Vänsterliberala smörjan-median" var alltså den väg SD och S använde för att samarbeta om skattehöjningar?

Tant måste ha en nöjd man
    Of course fru padda. Eftersom målet var skattehöjning för sjuksköterskor så hade vänstermedia inget emot att facilitera S-SD-samarbetet. Ändamålen helgar medlen.
  • Anonym (tant nilsson)
    nihka skrev 2018-09-16 10:31:55 följande:
    I en demokrati VÄLJER man vilka man vill samtala och samarbeta med och man VÄLJER bort SD. Inga diktatorsfasoner här där alla ska tvingas till något.

Jepp. så illa som jag tycker om Trump så förstår jag att det ingår i jobbet att ha förbindelser med USA pch just nu leder Trump USA. 
    All makt utgår från folket, står det i grundlagen. Det betyder att varje folkvald riksdagsledamot har en skyldighet gentemot sina väljare att driva deras frågor så långt det går.

• Anonym (tant nilsson)
    Anonym (Bono) skrev 2018-09-16 19:36:29 följande:
    Och det är bara Sverigedemokraterna som är skyldiga sverigedemokraternas väljare något. Dom där 17%. Finns inget som säger att andra partier måste släppa fram ett så litet underlag. Det är upp till dom vilka dom samarbetar med.
    M,KD,L och C är skyldiga sina väljare att driva igenom sin egen politik. Det kan innebära samarbete med vilket parti som helst i den fråga som är uppe på dagordningen. Okej?
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt