Inlägg från: Kapten haddock |Visa alla inlägg
  • Kapten haddock

SD gjorde bort sig totalt

KillBill skrev 2018-09-23 21:58:38 följande:
    Du gör dig bara löjlig när du kallar vänsterpartister för kommunister..
    Blir du lika upprörd när någon kallar SD för nazister?
  • Kapten haddock
    KillBill skrev 2018-09-23 22:37:37 följande:
    Ja om sverigedemokraten inte är nazist (SD uteslöt så sent som för någon vecka sedan ett 20-tal medlemmerar efter det att tidningen Expressen hade avslöjat att dessa sverigedemokrater hade kopplingar till nazism).
    När uteslöt vänsterpartiet senast en kommunist?

Kanske kan ge dig en hint om hur allvarligt de ser på det problemet - not.

Var f.ö bara några år sedan en kommunist var partiledare för vänsterpartiet.
  • Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-23 23:16:51 följande:
    Jag är höger på riktigt, röstar borgerligt, men kalla mig för pseudohöger för att du inte har något annat att komma med än gnäll, gnäll, gnäll. Aldrig något eget att tillföra.

I stort sett ALLA trodde KD skulle åka ut inklusive KD själva. Att de inte gjorde det berodde på stödröster. Clinton fick fler röster än Trump och vem fan har påstått att SD skulle åka ut? Runt 20% trodde jag men blev glatt överraskad när det gick sämre än väntat. Det kostar att stödrösta.

Vad tycker du om att Sverige har världens högsta marginalskatter?
  • Kapten haddock
    KillBill skrev 2018-09-23 23:31:02 följande:

När hörde du senast en vänsterpartist avslöjas som kommunist? Lars Ohly slutade att kalla sig kommunist för 13 år sedan.

Slutade kalla sig det. Men han slutade inte vara det. Det är ju vad det betyder.

Vänsterpartiet tar inte kommunist-problemen på allvar.
  • Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-23 23:43:52 följande:
    Vad tycker du om trådämnet?
    Sorry, jag kommenterade vad du skrev och det kanske låg lite utanför trådämnet. Är ju lite ny här, men har ändå aldrig sett dig driva en borgerlig fråga. Blev lite förvånad när du skrev att du var höger.

Vad gäller trådämnet så ökade SD mestav alla partier, trots detta anser jag att de gjorde bort sig totalt i valrörelsen. När Jimmie sa att "de passar inte in" så sken deras verkliga sida igenom. Jimmie hade säkerligen stor press på sig från partiets extrema falanger. Han klarade inte att stå emot trycket.

Man kan säga att SD gjorde ett bra val, men man hade hoppats på så mycket mer. I praktiken spelar det mindre roll. SD är vågmästare. Dt är samma valresultat som 2014.
  • Kapten haddock
    KillBill skrev 2018-09-24 07:51:17 följande:
    Jag håller inte riktigt med dig men vid återkommande tillfällen de senaste åren har sverigedemokrater avslöjats med nazistiska kopplingar. Du kan med ditt perspektiv rimligen inte vara av annan uppfattning än att SD inte gjort upp med nazismen.

Är du av uppfattningen att SD är ett parti med nazistiska rötter som ännu inte gjort upp med nazismen?
    Du måste ju hålla med om att SD slänger ut nazister, medan V inte slänger ut kommunister?
  • Kapten haddock
    KillBill skrev 2018-09-24 08:09:23 följande:
    Vänstern har också uteslutit medlemmar. Varför svarar du inte på min fråga?

Är SD ett parti med nazistiska rötter som inte har gjort upp med nazismen?
    När uteslöt vänstern senast en kommunist? När uttryckte de senast noll toleransmot kommunismen?

Svaret på  din fråga är nej. Jag tycker inte man kan säga så om SD. De är idag inget nazistikt parti.
  • Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-24 17:33:29 följande:
    Fel. SD slänger inte ut nazister. SD slänger bara ut nazister när de är så klantiga att de öppet deklarerar, gärna flera gånger, att de är nazister.
    Absolut är det så. Det jag syftar på äratt V inte slänger ut kommunisteri motsvarande situation.
  • Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-24 20:15:27 följande:
    Nej, det är inget V förespråkar.
    Nä, de vill bara avskaffa marknadsekonomin.
  • Kapten haddock
    Padirac skrev 2018-09-24 21:32:59 följande:
    'Jag bara skojade' alltså - äldsta och nyaste knepet för att slippa st för det man sägerTomte
    Nej, jag skojade inte. Men det den andre vänsterskribenten skrev gav upphov tillnödvändig ironi. Behöver du en mer ingående förklaring?
  • Kapten haddock
    Padirac skrev 2018-09-24 21:39:40 följande:
    så du likställer avrättningar och avskaffande av marknadsekonomiTomte
    Nej, men det ena kan dock vara konsekvens av det andra. Avrättningar är inte helt ovanligt i kommunistiska regimer serru.
  • Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-24 21:56:08 följande:
    Är du säker på det? Låter inte ens görbart ur ett globalt perspektiv,
    Kommunism är inte global. Det är ett parti. Ett bilmäsrke. En brödbutik med fast pris och slut på hyllan.

• Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-24 22:00:01 följande:
    Vänsterskribent? Små barn förstår inte skillnad på höger och vänster har jag hört.

Behöver du en mer ingående förklaring?
    Tog du åt dig? Vad tycker du om våra marginalskatter förresten? Du svarade aldrig på det. Feltråd igen anske. Haha.
  • Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-24 22:21:25 följande:
    Jag har inte påstått att kommunism är global, jag har också hört att små barn inte kan läsa, men om ett parti vill ta bort marknadsekonomin och man existerar i ett globalt sammanhang, så som vi gör, menade jag att det inte ens är görbart.

Sedan svarade du inte på frågan om V verkligen vill ta bort marknadsekonomin. Länka gärna.
    Vill inte länka till deras partiprogram.

Vad tycker du som äkta högersympatisör är det sämsta med vänsterpolitik?
  • Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-24 22:32:08 följande:
    Nej, jag "tog inte åt mig" utan uppfattade det solklara. Krävs bara logiskt slutledningsförmåga, men jag har hört att små barn inte har hunnit utveckla det.

Jodå. Jag har pratat skatter i trådar om...skatter.
    Jag är ju rätt ny här, men jag har bara sett dig stå förvänsteråsikter än så länge. Oavsett tråd.
  • Kapten haddock
    Padirac skrev 2018-09-24 22:45:01 följande:
    Att argumentera mot SDsvansen är inte vänster, det är en missuppfattning som skrikhögern ofta har.

Att vilja ha högerpolitik utan SD går alldeles utmärkt.
    Kallar du mig SD-svans så kallar jag dig för sumprunkare.

Ska du springa till gagga nu?
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt