Inlägg från: Anonym (--..--) |Visa alla inlägg
  • Anonym (--..--)

SD gjorde bort sig totalt

Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".

När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.

Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.

Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.

Solig 

• Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 13:02:49 följande:
    Du frågade varför de andra partierna inte ville samarbeta med SD och på vilket sätt det skiljer sig från liknande partier i våra grannländer.

Här kommer en till skillnad. Sd ha genom sin kommunikationsavdelning drivit flertalet främlingsfientliga sidor döe tex svetsare och medlemmar i andra partier än SD målas ut som förrädare, där det hetsas och hatas mot oliktänkande på ett sätt som är betydligt grövre än det du kan se här.

SD får vara med i debatter, TV-program, tidningar, radio och media trots att SD *pissar* på 6,5 miljoner andra röstare.  De får vara med för att resten av etablissemanget och vänsterliberal smörja som de föraktfullt kallar det står upp för allas rätt att uttrycka sig.

Det är det som i grunden skiljer SD från övriga partier.

Mana SD till eftertanke, mana SDs kommunikationsavdelning till eftertanke. Mana Sdsvansen till eftertanke.
    Ok, så om jag förstått dig rätt så är det ok att bete sig illa?

Jag manar alla till eftertanke
  • Anonym (--..--)
    KillBill skrev 2018-09-15 13:15:16 följande:

Det intressanta är att SD själva pratade om att man skulle bli riksdagens största parti i detta val och man parade om att man skulle få stöd av mer än 30 % av väljarna. Nu fick man bara stöd av ca hälften så många. Genom att titta på hur det har gått för de högerextrema partierna i våra grannländer får vi en bild över hur det kommer att gå för SD i framtiden. I Danmark ligger Dansk folkeparti en bra bit under det senaste valresultatet och detsamma gäller Fremskrittspartiet i Norge. I Finland har Sannfinländarna tappat mer än 50 % av väljarstödet sedan senaste valet.

Jag har inte koll på det du skriver, men min poäng är att bakom dessa procentsiffror hit och dit finns vanliga människor och dessa förtjänar att behandlas med respekt oavsett om de tycker vänster, höger eller något annat.

Ge varandra en kram istället för en snyting så blir världen lite bättre steg för steg Solig
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 13:29:40 följande:
    Det är märkligt att SDs propaganda ska accepteras med bemötandet av den med fakta och ironi ska sopas undan.Kräks

Skriv några väl riktade inlägg mot SDs leverne så kanske du är trovärdig
    Du har missat totalt tyvärr
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 13:42:48 följande:
    Du har inte koll på politiken men du vill att det ska delas ut kramar.

Krama på du. Börja med alla SDare och fortsätt sedan med alla AFSare och sedan alla som stödjer NMR. Du kanske hittar någon nazistisk asfaltsläggare som behöver lite medmänskliga kramar.

Jag visar min respekt för dessa människor genom att tillåta att de får uttrycka sina åsikter och inom ramen för svensk lagstiftning agera på dem.
    Man kan "ge kramar på olika sätt" och det du skriver är det som jag efterfrågade ,bra!
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 13:30:35 följande:
    Ingen har förvägrat någon att rösta på SD. Det är deras demokratiska rätt. Själv tycker jag att det är utmärkt att SD finns så kan alla som delar deras ideologi och politik samlas där. På så vis slipper man dem till största del i de andra partierna.

Hur många som röstar på SD är irrelevant. Jag har samma åsikter om deras ideologi och politik oavsett om de har i miljon röster eller en röst. Och om inte "hon som sitter i kassan på Coop" och "han som lägger asfalt på vägen" gillar mina åsikter om det parti de har röstat på är det deras problem. Inte mitt.

Vi lever nämligen i en demokrati där det råder åsiktsfrihet. Jag får tycka precis vad jag vill om SD utan att behöva ta hänsyn till hur personer som röstar på SD känner sig när någon som ogillar SD uttrycker det.
    Jag tror att du delvis missat min poäng att det är vanliga människor som du och vi andra säkert träffar i vår vardag, att bemöta politiken med riktiga argument är helt rätt och riktigt då det som du skriver råder åsiktsfrihet men det är inte det jag vänder mig emot utan allt nedsättande som skrivits.

Jag har inte tagit ställning vare sig för eller emot SD's eller något annat partis politik utan jag ha bara påtalat det olämpliga i att ha så låg nivå på debatten som stundtals ses här.

Angrip politiken inte människorna, det är bara kontraproduktivt
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 16:08:43 följande:
    Nej, det mesta av det som skrivs mot SD här bygge på fakta som kan underbyggas med deras principprogram, deras politiska mål, deras historia och deras agerande med till exempel samtiden och deras kommunikationsvandelning.

Kritiken är berättigad, men SD och SDsvansen vill inte kännas vid de fakta som finns tillgängliga för alla.

Trots att SDs arbetar med antidemokratiska metoder så har de samhällets skydd, dvs skydd från det de själva kallar pk-maffian och makteliten. Åkesson med familj har skyddsvakter från SÄPO, SD och Åkesson får delta i politiska val osv. Men de måste tåla kritik och att bli motsagda i de fall de glider på sanningen och förvanskar fakta.

Jag har inga problem med detta, utan tycker att det är bra och viktigt i en demokrati att man bemöter det man tycker är fel eller till och med vansinnigt.

Det är när det blir tillmälen och angrepp av den typen jag tycker det har gått över anständighetsgränsen.

Jag anklagar ingen specifik person utan jag lyfter bara frågan om debattklimat
  • Anonym (--..--)
    FDFMGA skrev 2018-09-15 19:31:54 följande:
    Peace, Love and UnderstandingSkrattande

Alla är vi guds barn och alla åsikter är uttryck för universums storhet, typ.

Har du nyss vaknat efter Woodstockfestivalen eller något liknande, det har runnit mycket blod under broarna sedan dess.
    Om du nu tror att motsatsen är lösningen så kan jag upplysa dig att det är bästa sättet att få den yttring som man vill kväsa att växa sig starkare, snacka om kontraproduktivt agerande.
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 18:13:43 följande:
    "allt nedsättande som skrivs". Ge exempel. Själv ser jag hela SDs politik som nedsättande.

Naturligtvis får människorna som för fram politiken ta ansvar för vad den innehåller. Man kan ju inte bara låta det passera exempelvis för att personen sitter i kassan på Coop.

Så. Du har inte tagit ställning, men synpunkter på andra som har bemödat sig med att sätta sig in i politiken har du.

Lägg hellre din tid på att ta reda på hur det ser ut inom politiken så du har något konkret och matnyttigt att komma med.
    Bläddra lite i tråden så blir det snabbt ganska uppenbart, med det säger jag inte att kritiken mot SD's politik är något som jag ser som ett problem utan snarare som en bra reaktion från de som har annan åsikt i diverse frågor.

men tillmälen och påhopp är ungefär som svårdomar ett bevis på dåligt uppförande respektive dåligt ordförråd.   
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 20:10:16 följande:
    Så SDs agitation mot osvenskhet kommer att göra oss alla till osvenskar

Låter som SDs framtidsvisioner kommer att slå in - ett inferno av motsättningar, det de nu säger redan existerar är det de kommer att skapaDöd
    Men arbeta då emot dessa motsättningar i stället för att spela motståndaren i händerna.
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 20:10:16 följande:
    Så SDs agitation mot osvenskhet kommer att göra oss alla till osvenskar

Låter som SDs framtidsvisioner kommer att slå in - ett inferno av motsättningar, det de nu säger redan existerar är det de kommer att skapaDöd
    Men arbeta då emot dessa motsättningar i stället för att spela motståndaren i händerna.
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 20:20:59 följande:
    Det finns inga som helst belägg för att kritik mot SD eller något parti för den delen skulle öka stödet för dem. Det är bara en vanföreställning eller ett lamt argument som framförs av de som vill att man ska sluta kritisera SD och börja samarbeta med dem istället.

Dream on säger jag bara.
    Om du läst lite av det som jag skrivit så handlar det inte om kritik av SD's politik för det är precis det som man bör göra om man tycker att de "pratar strunt".

Det som det handlar om är när det blir angrepp med tillmälen etc. då visar det sig i ökat intresse för den som angrips på sådant sätt.

Jag är vaken och jag tror att du skulle uträtta mer av det du vill uppnå om du tänkte om lite i strategin
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 20:21:46 följande:
    Exempel tack!
    Anser du att det har varit en god ton i denna tråd?
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 20:19:45 följande:
    Har du någon gång träffat en person som inte är med på 'ge och ta' - i så fall vet du hur SD agerar politiskt.

Varför tror du att ingen vill ge sig i lag med dem - de har lovat att fälla alla som inte uppfyller deras villkor. SD kan inte kompromissa . de har faktiskt inte det politiska mandatet att kompromissa från sina väljare. Då är de en del av etablissemanget. Något de lever gott på bland några av de 17% som röstat på dem.

De senaste månaderna har visat att det inte är att spela dem i händerna att

1. Syna deras politik och politiska förslag
    2. Synliggöra SDs politiska mål 
    3. Synliggöra SDs politiska historia
    Det är precis så det ska göras som dina 1,2 och 3 inte med tillmälen etc
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt