Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

SD gjorde bort sig totalt

nihka skrev 2018-09-14 00:14:58 följande:

Trötta gamla slitna klyschor. Man kan inte tjata sig till regeringsinflytande. Så länge majoriteten inte vill att SD inte ska ha något inflytande så blir det också så oavsett vad SD vill.

Stryk ett "inte".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-14 00:34:21 följande:

De har stort inflytande, sen att ingen vill erkänna detta är en annan sak.

Vad bra. Då kan SD fortsätta ha samma "stora inflytande" så är alla nöjda
  • nihka
    Anonym (Manic Monday) skrev 2018-09-14 01:34:04 följande:

Det är inget tjat om regeringsinflytande, utan bara ett konstaterande över vad uteslutandet har lett till. Eller vill du göra gällande att SD kommer att minska av att hållas borta från inflytande? 

Jag är högst medveten om att partierna kommer att göra sitt yttersta för att hålla SD utestängda. Det har nog ingen missat. Jag har ej heller yppat något om att de inte skulle ha rätt att göra det.

Dock har jag rätt att tycka att det är en kontraproduktiv metod, när resultatet av den knappast gjort att SD minskat. 

Det finns inget som helst belägg för att storleken på SD eller något annat parti för den delen skulle ha något som helst att göra med om huruvida de stängs ute av andra partier eller inte. Att det skulle hänga ihop är en populär vanföreställning bland tjatiga SDare som tror att ett sådant resonemang skulle påverka någon att inleda ett samarbete med dem.
  • nihka
    Anonym (GAGGA) skrev 2018-09-14 18:41:15 följande:
    Samarbete inleder man normalt för att få igenom sin egen politik.
    Det finns inget som helst belägg för att storleken på SD eller något annat parti för den delen skulle ha något som helst att göra med om huruvida de stängs ute av andra partier eller inte. Att det skulle hänga ihop är en populär vanföreställning bland tjatiga SDare som tror att ett sådant resonemang skulle påverka någon att inleda ett samarbete med dem.

Eftersom ingen vill ha SDs politik är det ingen som vill samarbeta med dem. Enkelt.
  • nihka
    Konstatera skrev 2018-09-14 18:43:22 följande:
    Samtidigt måste du vara öppen för att SD har stort inflytande i det att dom omöjliggör blockpolitik. Det du förespråkar är att vi tar bort blockpolitiken. Vad det innebär är att regeringsmakten framöver förmodligen kommer stå mellan S, M och SD.

SD kommer bli dom som löser upp Alliansen med sin blotta närvaro. Det finns ingen Allians utan SD. Så visst har dom makt.
    Ja, SD har "inflytande" på så vis att deras blotta närvaro innebär att alla tar avstånd från dem och inser att de är mer lika varandra än de har något öht gemensamt med SD. Tack SD!
  • nihka
    nihka skrev 2018-09-14 23:06:06 följande:

Eftersom ingen vill ha SDs politik är det ingen som vill samarbeta med dem. Enkelt.
    Hahahaha! Jesper Rönndahl var i högform ikväll. Det kan nog alla "vänsterliberaler" (alla icke-SDare) hålla med om.

https://www.svtplay.se/svenska-nyheter
  • nihka
    Padirac skrev 2018-09-14 22:32:52 följande:

Måste säga att JÅ verkade vara ur balans på Skavlan som gjorde ett bra jobb att fråga ut karln vad han egentligen menar 

www.svtplay.se/video/19313375/skavlan/skavlan-sasong-20-avsnitt-1

Svenska nyheter gjorde också ett förtydligande om varför Åkesson inte censureras av 'kulturmarxisterna'

www.svtplay.se/video/19313347/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-2-avsnitt-4

Musikal i ettan nu. Sjunger om systemkollaps. Hahahaha!
  • nihka
    nihka skrev 2018-09-14 23:53:14 följande:
    Musikal i ettan nu. Sjunger om systemkollaps. Hahahaha!
    Åkesson är Fantomen på Operan
  • nihka
    Anonym (GAGGA) skrev 2018-09-15 00:07:02 följande:
    Det hela är ganska enkelt. Ju fler mandat ett parti samlar, desto större påverkan har de.
    Nej. Så länge de andra har fler mandat än dig är dina mandat värda NOLL.
  • nihka
    Anonym (GAGGA) skrev 2018-09-15 00:07:02 följande:
    Det hela är ganska enkelt. Ju fler mandat ett parti samlar, desto större påverkan har de.
    Nej. Så länge de andra har fler mandat än dig är dina mandat värda NOLL.
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt