SD gjorde bort sig totalt
Jag kommenterar inte en massa partier (i SD trådar) men jag är inte anhängare för det.
Självklart måste ni förhålla er till V eftersom regeringsbildningen kommer inkl V om SD ska hållas borta från makten.
Accepterar ni en regering där V ingår ist för SD?
Verkligheten är att antingen förhålller sig alliansen till SD eller så förhåller sig S MP C L till V.
Man kan inte regera ett land med där det enda man har gemensamt är att hålla SD från makten. Man behöver en gemensam politik och kunna komma överrens i frågor, inte vara anti sd.
?Kristersson du får tillbaka min röst..? Vad röstade du ist?
De senaste åren funkade med en minoritetsregering som sökte blocköverskridande lösningar. Det var en del saker som regeringen inte fick igenom.
Att vara anti SD funkar bra om man vill. Det är många som lämnar alliansen eller i alla fall M om de samarbetar med SD.
SD är ett pariaparti och alla partieldare har sagt att de inte delar SDs värderingar och nu vår vi snart se om de håller sig till det eller om de backar på en av de viktigast sakerna valet handlade om. Ja, också SDs MK och JÅ anser att det var ett ödes val i fråga om framtida värderingar