Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

SD gjorde bort sig totalt

Padirac skrev 2018-09-15 19:51:07 följande:
    Starta en tråd om Vs politiska mål och ta reda på fakta så kommer säkert massa synpunkter
    Man anses ju ibland felaktigt stödja V för att man är emot SD och uttrycker det i främst SD-trådar och inte kommenterar V negativt.

Jag kommenterar inte en massa partier (i SD trådar) men jag är inte anhängare för det. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:05:38 följande:
    Om du nu tror att motsatsen är lösningen så kan jag upplysa dig att det är bästa sättet att få den yttring som man vill kväsa att växa sig starkare, snacka om kontraproduktivt agerande.
    Det finns inga som helst belägg för att kritik mot SD eller något parti för den delen skulle öka stödet för dem. Det är bara en vanföreställning eller ett lamt argument som framförs av de som vill att man ska sluta kritisera SD och börja samarbeta med dem istället.

Dream on säger jag bara.
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:10:51 följande:
    Bläddra lite i tråden så blir det snabbt ganska uppenbart, med det säger jag inte att kritiken mot SD's politik är något som jag ser som ett problem utan snarare som en bra reaktion från de som har annan åsikt i diverse frågor.

men tillmälen och påhopp är ungefär som svårdomar ett bevis på dåligt uppförande respektive dåligt ordförråd.   
    Exempel tack!
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:40:57 följande:
    Om du läst lite av det som jag skrivit så handlar det inte om kritik av SD's politik för det är precis det som man bör göra om man tycker att de "pratar strunt".

Det som det handlar om är när det blir angrepp med tillmälen etc. då visar det sig i ökat intresse för den som angrips på sådant sätt.

Jag är vaken och jag tror att du skulle uträtta mer av det du vill uppnå om du tänkte om lite i strategin
    Vad vet du om jag vill "uppnå"?
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:42:05 följande:
    Anser du att det har varit en god ton i denna tråd?
    Sluta flumma. Exempel, tack.
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 21:15:26 följande:

Självklart måste ni förhålla er till V eftersom regeringsbildningen kommer inkl V om SD ska hållas borta från makten.

Accepterar ni en regering där V ingår ist för SD?

Det går alldeles utmärkt att regera utan både SD och V.
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 21:49:50 följande:
    Utmärkt? Ge mig gärna ex
    Man bildar en regering utan dem. De flesta kombinationer bli inte majoritetsregeringar, men väl största minoriteten.
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 22:16:48 följande:

Verkligheten är att antingen förhålller sig alliansen till SD eller så förhåller sig S MP C L till V.

Man kan inte regera ett land med där det enda man har gemensamt är att hålla SD från makten. Man behöver en gemensam politik och kunna komma överrens i frågor, inte vara anti sd.

Fast det bestämmer inte du. Riksdagspartierna kommer att komma fram till något utan att fråga dig,

Var inte orolig. Det går hand i hand,  att komma framåt och hålla SD utanför. 
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 22:25:12 följande:

?Kristersson du får tillbaka min röst..? Vad röstade du ist?

På sjuklövern så klart!
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 22:44:12 följande:
    Fyndigt

.
    Padirac skrev 2018-09-15 22:27:59 följande:

De senaste åren funkade med en minoritetsregering som sökte blocköverskridande lösningar. Det var en del saker som regeringen inte fick igenom.

Att vara anti SD funkar bra om man vill. Det är många som lämnar alliansen eller i alla fall M om de samarbetar med SD.

SD är ett pariaparti och alla partieldare har sagt att de inte delar SDs värderingar och nu vår vi snart se om de håller sig till det eller om de backar på en av de viktigast sakerna valet handlade om.  Ja, också SDs MK och JÅ anser att det var ett ödes val i fråga om framtida värderingar

Den viktigaste frågan är att hålla SD utanför...nja vi har nog olika uppfattning här. Ända in i kaklet tolkar nog många som att SD is fair game om inget annat går.

Kanske M och S bildar allians, kan alla andra partier stå med dumstrut.
    Sanningen

Du misstar dig. Den viktigaste frågan är att komma framåt och för att det ska hända behöver man lämna SD därhän. SD blir en belastning för vem som än skulle ta i dem.
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt