Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

SD gjorde bort sig totalt

Taxpayer skrev 2018-09-15 10:51:34 följande:

Överlåter till dig att undersöka.

Det är tanten jag bad om belägg för hennes påstående.

Du kan inte tala för henne i den frågan. Eller
  • Padirac
    nihka skrev 2018-09-15 11:48:03 följande:
    The mind boggles över hur man tänkt, eller inte tänkt här smile2.gif
  • Padirac
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 12:27:50 följande:
    Det är ex förslag som dragits tillbaka pga av de visste att de inte går igenom riksdagen pga av SD ex vinster i välfärden. Sen förhandlar man inte inte med dom men detas mandat ger makt i omröstningar.

Man får vara bra naiv och inte tro att alla partier förhåller sig till SD och formar förslagen så SD blir nöjda alt att alliansen blir det.

Alliansen kommer troligen lägga en SD vänlig budget för att överhuvudtaget ha chans att gå igenom den. Sen tror jag inte SD köper detta då politik handlar om makt, och med en stundande lågkonjunktur så kanske de gör bedömningen att det är lika bra att stå utanför allt ansvar.
    Jag är inte säker på att det är vad Tant menade - hen får gärna berätta vad hen menade om hur media stöttade dessa förhandlingar hen pratat om
  • Padirac
    Det är ex förslag som dragits tillbaka pga av de visste att de inte går igenom riksdagen pga av SD ex vinster i välfärden. Sen förhandlar man inte inte med dom men detas mandat ger makt i omröstningar.

Man får vara bra naiv och inte tro att alla partier förhåller sig till SD och formar förslagen så SD blir nöjda alt att alliansen blir det.

Alliansen kommer troligen lägga en SD vänlig budget för att överhuvudtaget ha chans att gå igenom den. Sen tror jag inte SD köper detta då politik handlar om makt, och med en stundande lågkonjunktur så kanske de gör bedömningen att det är lika bra att stå utanför allt ansvar.
    Om du Tant talar genom dig så blir det ännu märkligare - och då är de inte de mediala i betydelse att döda talar genom dig som är det märkligaste trots allt Drömmer  då jag tror att Tant gått bort tyvärr {#emotions_dlg.flower}

Nä, det märkliga är att samarbetet genom media om skattehöjningarna för sjuksköterskor är tillbakadragna förslag om tex vinster i välfärden som SD motsatte sig.
    Anonym (tant nilsson) skrev 2018-09-15 10:06:48 följande:
    Jo, när de skulle höja skatten för sjuksköterskor så samarbetade de via media. ,,,

Anonym (tant nilsson) skrev 2018-09-15 10:18:07 följande:
    Of course fru padda. Eftersom målet var skattehöjning för sjuksköterskor så hade vänstermedia inget emot att facilitera S-SD-samarbetet. Ändamålen helgar medlen.
    KillBill skrev 2018-09-15 12:03:26 följande:

Vad är det för skattehöjning för sjuksköterskor som du pratar om?

....

Det är ex förslag som dragits tillbaka pga av de visste att de inte går igenom riksdagen pga av SD ex vinster i välfärden. .....
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 12:49:15 följande:
    Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".

När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.

Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.

Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.

Solig 
    Du frågade varför de andra partierna inte ville samarbeta med SD och på vilket sätt det skiljer sig från liknande partier i våra grannländer.

Här kommer en till skillnad. Sd ha genom sin kommunikationsavdelning drivit flertalet främlingsfientliga sidor döe tex svetsare och medlemmar i andra partier än SD målas ut som förrädare, där det hetsas och hatas mot oliktänkande på ett sätt som är betydligt grövre än det du kan se här.

SD får vara med i debatter, TV-program, tidningar, radio och media trots att SD *pissar* på 6,5 miljoner andra röstare.  De får vara med för att resten av etablissemanget och vänsterliberal smörja som de föraktfullt kallar det står upp för allas rätt att uttrycka sig.

Det är det som i grunden skiljer SD från övriga partier.

Mana SD till eftertanke, mana SDs kommunikationsavdelning till eftertanke. Mana Sdsvansen till eftertanke.
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:06:29 följande:
    Ok, så om jag förstått dig rätt så är det ok att bete sig illa?

Jag manar alla till eftertanke
    Det är märkligt att SDs propaganda ska accepteras med bemötandet av den med fakta och ironi ska sopas undan.Kräks

Skriv några väl riktade inlägg mot SDs leverne så kanske du är trovärdig
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:43:26 följande:
    Du har missat totalt tyvärr
    Nej, det mesta av det som skrivs mot SD här bygge på fakta som kan underbyggas med deras principprogram, deras politiska mål, deras historia och deras agerande med till exempel samtiden och deras kommunikationsvandelning.

Kritiken är berättigad, men SD och SDsvansen vill inte kännas vid de fakta som finns tillgängliga för alla.

Trots att SDs arbetar med antidemokratiska metoder så har de samhällets skydd, dvs skydd från det de själva kallar pk-maffian och makteliten. Åkesson med familj har skyddsvakter från SÄPO, SD och Åkesson får delta i politiska val osv. Men de måste tåla kritik och att bli motsagda i de fall de glider på sanningen och förvanskar fakta.

• Padirac
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 16:27:11 följande:
    Problemet är när politiker slutar fokusera på att få igenom sin politik bara för att inte vara på samma sida som SD.

Jag blir SD på valkompassar men röstar ändå inte SD då hag tycker deras representanter inte är tillräckligt skärpta, därimot har jag inget imot om deras politik drivs igenom.

Ex V är ju även de imot EU men ingen drevar mot dom, och de vill inte skylta med det heller för de vill vara motpol till SD. Någosntans måste man kunna driva sin politik men ändå kunna ta avstånd från SD vilket inte har varit fallet de senaste 4 åren, dock håller detta på att ändras.
    NU är det ju inte inställningen i EU-frågan som SD får kritik för. Det är SDs grundvärderingar och SDsvansen som drivs på av kommunikationsavdelningen som ges kritik.
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:43:26 följande:
    Du har missat totalt tyvärr
    Tycker du att du har förstått vad som skiljer SD från och varför de bemöts annorlunda än danska DF och norska FP?

• Padirac
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 18:22:40 följande:
    SD har fått väldigt mkt kritik just i frågan om EU, men de föreslog en folkomröstning, inte ett utträde.

Sen att man sitter och lusläser principprogram blir på många sätt en meta debatt för mig då jag generellt fokuserar på politiska frågor och hårda förslag.

Ni som är så anti SD då vad tycker ni om V?

Förbjuda privat ägande, planekonomi, skickar pengar till väpnad kamp för kommunisterna i Fillipinerna, svårt att ta avstånd från palestinsk terrorism, sjösted kan inte välja mellan castro el trump etc.
    Har du missat vad de andra partierna säger om skälen till att inte samarbeta med SD?

Det är nog bra om du lusläser deras program och lyssnar på kritiken så ser du varför de är fixerade vid nationer. De är en inkarnation av Bevara Sverige Svensk.

Allt tjat om deras historia har fått en luggsliten JÅ att tappa ansiktet fler gånger och SDs retorik har radikaliserats i ett försvar för de antidemokratiska ståndpunkter de har.

Starta en tråd om Vs politiska mål och ta reda på fakta så kommer säkert massa synpunkter
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt