Inlägg från: Anonym (Landet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Landet)

För oss som tempar för att bli gravid

Hej! Andra månaden jag tempar. Ungefär hur många dagar efter äl brukar eran app markera det?

• Anonym (Landet)

Varför droppar tempen igen? Är på cd 21, hr inte haft några direkta känningar av äl. Har ibland haft så sent som cd 20, kan det vara att äl var först igår?

Om nån är van att utläsa temp charts då, jag är ny ^_^
  • Anonym (Landet)
    oshark skrev 2018-10-06 12:22:22 följande:

Din kurva är ganska hoppig i allmänhet så det är svårt, men för att tex Natural Cycles ska sätta ut att du haft ÄL ska du ha haft tre förhöjda temperaturer i rad och de ska vara minst ca 0,3 grader högre än dina temperaturer i follikulärfasen.

Tempar du samma tid varje dag, efter ungefär lile mycket sömn, långt bak i munnen?

Så här ser min nuvarande cykel ut. Jag ligger ganska jämnt i både follikulär-och lutealfasen, förutom att jag verkar ha en vana av att dippa lågt bågon dag innan ÄL, sen gå upp till min cover line, för att sen dippa igen. Samma sak förra cykeln.

Jag tempar runt 06 varje dag, långt bak och efter lika mkt sömn. Jag har en treåring så vaknar till flera gånger varje natt. I natt var vi uppe och kissade kl 3 tex. Har svårt att få till syskon och började till slut tempa förra månaden. Flo satte ut äl men då var jag sjuk, hade en dipp och höjning efter det som borde vart äl, det stämmer med mensen. Nu vete tusan. Undrar om något är galet.
  • Anonym (Landet)
    oshark skrev 2018-10-07 00:12:00 följande:

Ok. Det kan ju påverkas av att man vaknar och kliver ur sängen. NC rekommenderar att man ska ha 4 timmars sammangängande sömn. Tror de har en FAQ-bit om att tempa när man har barn som vaknar under natten, ifall du inte har läst den?

Nu har jag läst det :) då blir båda senaste nätterna avvikande. Brukar inte gå upp på natten annars. Idag blev det mätning efter endast två timmars sömn. Tack för din hjälp!
  • Anonym (Landet)

Min temp pendlar mellan 36,08 och 36,22 veckan efter vad som borde varit äl. Då hade jag ingen då.

• Anonym (Landet)

Jag har då slösat både tid och pengar på att tempa. Kurvan går upp och ned som en tok, ingen äl utsatt för senaste månaden. Men nog plussade jag igår ändå efter en evinnerlig tid av försök. Vaknar nog alldeles för mkt på nätterna för att tempa.

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid