För oss som tempar för att bli gravid
Hej! Andra månaden jag tempar. Ungefär hur många dagar efter äl brukar eran app markera det?
Hej! Andra månaden jag tempar. Ungefär hur många dagar efter äl brukar eran app markera det?
Din kurva är ganska hoppig i allmänhet så det är svårt, men för att tex Natural Cycles ska sätta ut att du haft ÄL ska du ha haft tre förhöjda temperaturer i rad och de ska vara minst ca 0,3 grader högre än dina temperaturer i follikulärfasen.
Tempar du samma tid varje dag, efter ungefär lile mycket sömn, långt bak i munnen?
Så här ser min nuvarande cykel ut. Jag ligger ganska jämnt i både follikulär-och lutealfasen, förutom att jag verkar ha en vana av att dippa lågt bågon dag innan ÄL, sen gå upp till min cover line, för att sen dippa igen. Samma sak förra cykeln.
Ok. Det kan ju påverkas av att man vaknar och kliver ur sängen. NC rekommenderar att man ska ha 4 timmars sammangängande sömn. Tror de har en FAQ-bit om att tempa när man har barn som vaknar under natten, ifall du inte har läst den?
Min temp pendlar mellan 36,08 och 36,22 veckan efter vad som borde varit äl. Då hade jag ingen då.
Jag har då slösat både tid och pengar på att tempa. Kurvan går upp och ned som en tok, ingen äl utsatt för senaste månaden. Men nog plussade jag igår ändå efter en evinnerlig tid av försök. Vaknar nog alldeles för mkt på nätterna för att tempa.