• krutet

För oss som tempar för att bli gravid

Jag hoppar in i denna tråd då jag håller på att bli knäpp. Jag har använt nc sen i maj, först som preventivmedel men sen november för att försöka bli gravid. Vårat första riktiga försök att bli gravida. Jag har regelbunden cykel på i snitt 29 dagar +-1-3. Äl inträffar oftast runt dag 17, men haft avvikelse en gång på dag 12. Hade bim 12/12, men fick då endast bruna flytningar i fyra dagar. Vi gjorde gravtest 16/12 med negativt resultat. Har fortfarande ingen mens, men tempen är ju inte särskilt hög. Inte direkt några symtom, mer än lite molvärk och stramande i tjejmagen. Har något känsligare bröstvårtor, men avfärdar symtom eftersom att jag lika gärna kan känna efter lite för mycket. Ska testa igen på söndag, men vill veta vad ni tror och få höra era erfarenheter. Någon som haft liknande temp/kurva men ändå varit gravid? Låghormonare kanske?

• krutet

Ok, ja jag har också tänkt att det nog kan vara så. Men såå typiskt första gången man kör oskyddat så man ska behöva fundera vad det är som händer:D skickar de tre föregående.

• krutet
    oshark skrev 2018-12-21 14:03:19 följande:

Även om du har lite hoppigt i några av dem så är ju tempen högt över CL i lutealfasen. Så det stärker mina misstankar om att det inte blivit någon ÄL denna cykeln. Du skulle ju kunna mejla NC:s kundtjänst och fråga vad de tror.

Är du noga med att markera dina temperaturer som avvikande om du sovit annorlunda och så? Menar inte att vara kritisk på nåt sätt, undrar bara eftersom du har en del väldigt höga temperaturer som sticker ut. Så kan man så klart ha det också och du har ju tempat ett tag så du har säkert koll

Ja jag har tänkt att det är så, men skönt på något vis att få bolla men någon så man kan bestämma sig för vad man ska tro. Tankarna får ju åt alla olika håll när man är själv med dem. Ska prova att Maila dem.

Jag tar det absolut inte som kritik, jag tar det som goda hjälpsamma råd. Jag har inte varit superpetnoga. Det är först i november jag ställde om till planerar graviditet. Innan så va vi bara rätt oförsiktigt och tänkte att det inte gjorde något om jag blev gravid och jag var därmed inte petnoga med mätning heller.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid