Inlägg från: Sångfågeln87 |Visa alla inlägg
  • Sångfågeln87

För oss som tempar för att bli gravid

Hej!
    Jag funderar lite på nät ägglossning var. FF säger i måndags och NC säger i tisdags. Har ni någon erfarenhet om vilken app som brukar stämma bäst? NC har jag använt längre om det kan bero på det?

• Sångfågeln87
    oshark skrev 2018-12-21 15:48:21 följande:
    Om jag bara hade sett din FF hade jag inte varit säker på att du haft ÄL. Men NC har ju en helt annan CL än FF.

De dagarna där FF säger att du tempat vid en annan tid, hur mycket diffar de från den tiden du brukar tempa?
    Jag brukar tempa runt 6 - 6.30 då jag går upp. På helgen kan det ha blivit senare, men ofta vaknar jag av mig själv vid 6 tiden tempar och somnar om. Insåg att jag kanske glömt ändra tiden om den då går på tiden jag lägger in det i appen. Om jag vaknar senare och lägger in menar jag. NC har inte tid så har inte tänkt på att lägga in den.
  • Sångfågeln87
    SofieElise skrev 2018-12-21 18:20:27 följande:
    Hej, för mig var det samma sak (är gravid nu i v 9). FF satte alltid ut ÄL dagen före NC. Månaden jag blev gravid satte FF ut ÄL 3/11 och NC 4/11, enligt ultraljud skedde befruktningen 5/11. Så jag litar mer på NC. Så här såg min graf ut då
    Tack! Får se hur det blir för mig och sambon. Vi hade sex på måndagen och onsdagen så om NC har rätt med ägglossning på tisdagen hoppas jag att det kanske tog sig ändå. 
  • Sångfågeln87
    SofieElise skrev 2018-12-21 21:34:41 följande:
    Skulle tro att du hade ÄL tis eller ons så ni har ju absolut prickat in det, dessutom levde säkert spermierna från måndagen kvar så ni har ju prickat in det. Lycka till!!!
    Tack! Håller alla tummar och tår =) Vi har inte försökt så länge men jag har känt mig redo i ca 1,5 år och i oktober blev äntligen sambon redo. Grattis till dig! Hur mår du? 
  • Sångfågeln87
    SofieElise skrev 2018-12-22 09:15:04 följande:
    Skönt att båda är redo nu och vill satsa, så härligt när båda är lika motiverade. Ibland är det ju tufft och då behöver man stöd av varandra :) Jag mår bra överlag, men är ju tröttare än vanligt. V 6-v 8 mådde jag illa 24/7 men nu är det mest morgonillamåendet kvar och bra resten av dagen. Går in i v 10 på måndag, känns häftigt att tänka att det faktiskt är typ 25% av hela graviditeten som passerat. Vi v 8 fick vi se en liten plutt på vul, hjärtat slog så fint. Kändes skönt!

Har du ätit ppiller eller liknande innan ni började försöka? När har du bim nu? Tempning är sån bra metod för man ser så tydliga mönster av vad som sker i kroppen
    Jag har inte ätit p-piller på 2 år. Blev väldigt nedstämd så då slutade jag äta dem. Har börjat tempa denna månaden och det känns bra. Tog ett tag att komma in i rutinen men nu funkar det bättre tycker jag. Härligt att du inte mår lika illa nu iallafall. En kompis till mig mådde illa hela sin graviditet så det är inte så kul =( bim är beräknat till 31/12 enligt NC. Det skulle vara så kul att få ett + på nyårsafton, men vi får se. 
  • Sångfågeln87

Hej!
    En fråga till er som har bra koll på tempning. Nu under Julen har jag gått och lagt mig senare än vanligt. Jag har dock tempat vid samma tid på morgonen och sen somnat om. Kan det vara så att tempen blir lite förskjuten och visar lägre än vad den vanligt vis gör för att jag går och lägger mig senare och inte hinner sova 8 timmar innan jag tempar? 

• Sångfågeln87
    Jojjans skrev 2018-12-28 19:27:54 följande:
    Jag sover i stort sett aldrig 8 timmar utan det varierar ganska mycket hur många gånger jag vaknar per natt, men tycker ändå att jag kan se mönster i det. Tror det kan vara ganska individuellt vad som påverkar, om du ser ett mönster så kan det säkert vara så. Var i cykeln är du?
    Jag är snart framme vid bim, enligt NC på måndag. Min temp har gått ner lite jämfört med igår och tänker att mensen kanske är på väg. Men förra cykeln så droppade tempen samma dag som mensen kom och idag har jag inte fått någon. Men jag får se hur det är imorgon. Vill väldigt gärna att mensen ska hålla sig borta. 
  • Sångfågeln87
    Jojjans skrev 2018-12-28 20:59:33 följande:
    Har den droppat under cover line? Om den bara avviker litegrann brukar jag inte bry mig så mycket om det om det inte håller i sig flera dagar i sträck. Det är ju så mycket som kan påverka så jag brukar försöka avvakta tills jag ser ett mönster.
    Nej det har den inte gjort, den ligger precis över. Idag hade jag 36.71 och coverline är 36.64
  • Sångfågeln87

Hej!

I eftermiddag fick jag äntligen glad gubbe på ägglossningstestet, några dagar sent. Problemet är att jag fått feber så vet inte hur jag ska göra med tempningen. Den kommer ju inte funka nu när jag har feber. Jag är även rädd för att febern ska förskjuta ägglossningen ännu mer. Är det någon av er som hört talas om det? Hoppas på att jag ägglossar ändå men kommer ju inte kunna få det bekräftat. 

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid