Anonym (N) skrev 2019-01-14 11:02:43 följande:
Ja, jag trodde det skulle ta minst en månad innan jag skulle börja få resultat. . Så säkert inte rätt...
Grejen är ju den att jag ammar och har inte fått igång min mens ännu.. Hade vad jag trodde ägglossning förra månaden, pos äl-test, flytningar och ont. Men inga plus och ingen mens. Och enligt en annan app där jag lagt in samma uppgifter som på FF (just datum osv) så hade jag äl i tisdags, så det KAN mycket väl stämma!
Hmmm de flesta dagarna (alla utom två) har jag tagit kl 6 och de "missade" blev det vid halv nio ungefär... Men sov inte mer än 3.5 timme i sträck.....
Lägger med en bild (om jag lyckas)
06 och 08:30 är för mig alldeles för stor skillnad. Mer än en timme senare så måste jag avaktivera tempen.
FF har gett utslag på ÄL enbart för att du har fått en så hög tempskillnad. Avaktivera de två så ska du se att de plockar bort ÄL.
För mig är det mer viktigt att det är samma tid än att jag har sovit lika länge. Nu har jag inga barn som väcker mig om natten, men när jag går och lägger mig tre timmar senare kan jag ändå ha tillräckligt nära i temp om jag vaknar samma tid som vanligt. Vaknar jag två timmar senare kan det dock skilja upp till 0,3 grader mellan temperaturerna - vilket är temphöjningen som gör att FF sätter ut att de tror att du haft ÄL.
Gå in på Natural Cycles hemsida och läs deras info om tempande och ammande om du inte gjort det redan