• Eps1106

För oss som tempar för att bli gravid

Har tempat och försökt bli gravid i lite drygt 18 mån men har PCOS så haft lite varierande cykler osv. Nu är jag iaf på dag 13 efter ÄL enligt FF och var helt inställd på att tempen skulle gå ner, men istället gick den upp? Tyvärr är hela månadens mätning sådär pga ledighet och skiftjobb men visst ser det ändå ut som att ÄL varit dag 15 även om kurvan ser lite knepig ut? Vill bara att det ska bli morgon igen nu så att jag får se om tempen håller sig!!

• Eps1106

Har tempat och försökt bli gravid i lite drygt 18 mån men har PCOS så haft lite varierande cykler osv. Nu är jag iaf på dag 13 efter ÄL enligt FF och var helt inställd på att tempen skulle gå ner, men istället gick den upp? Tyvärr är hela månadens mätning sådär pga ledighet och skiftjobb men visst ser det ändå ut som att ÄL varit dag 15 även om kurvan ser lite knepig ut? Vill bara att det ska bli morgon igen nu så att jag får se om tempen håller sig!!

• Eps1106
    Jojjans skrev 2019-01-09 14:42:51 följande:

Tycker det ser väldigt lovande ut! När jag blev gravid första gången höjdes min temp i samband med bim. Ta gravtest imorgonbitti om tempen inte gått ner? :)

Åh, hoppas, hoppas! Kurvan ser faktiskt annorlunda ut än de brukar, har haft temp uppåt 36,7 förut men inte så nära bim och inte i stigande. Har bim på fredag så hade egentligen tänkt testa då men om tempen fortfarande är hög imorgon så kommer jag nog inte kunna hålla mig!
  • Eps1106

Hej igen! Är enligt FF på dag 18 efter ÄL, testade på dag 15 men fick då ett negativt resultat. Dock har ingen mens dykt upp trots att den brukar komma på dag 15-16 efter ÄL och tempen är fortsatt hög. Är det möjligt att min ÄL var senare än jag och FF tror? Har inte kunnat tempa varje dag denna månad pga jobb och semester. Vågade inte testa imorse för jag blir så ledsen när det är negativt och pallar inte med det flera ggr på bara några dagar, fånigt jag vet.

Men min fråga är väl som sagt om ÄL kan ha varit senare än FF satt ut? Eller om det är möjligt att få negativt svar på ÄL +15 och ändå vara gravid?

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid