• zebrans

För oss som tempar för att bli gravid

Jojjans skrev 2018-12-04 18:28:31 följande:

Detta är nu officiellt en gravidkurva!! Jag kan inte förstå att det är sant, sitter bara och gråter av lättnad och glädje.

Bim-2, rfsu vanliga test, eftermiddagsurin efter att inte ha kissat på 4 timmar.

GRATTIS!! Skrattande
  • zebrans

Måste bara flika in och tipsa om munkpeppar! Har haft en cykel där ÄL skett runt dag 60-80, men med munkpeppar denna månaden skedde den redan på cykel 20!! Helt galet bra.

• zebrans
    Karma91 skrev 2018-12-19 08:46:35 följande:

Alltid svårare med ojämna temp kurvor! Brukar du ha så eller har du mätt vid väldigt olika tid den här cykeln? Skulle jag utgå från hur min egen kurva brukar se ut skulle jag säga 19, men svårt att säga!

Nej brukar inte ha det så. Har tempat precis som vanligt, samma tidpunkt och samma sömnrytm. Har inte märkt av att jag sovit oroligt.
  • zebrans
    oshark skrev 2018-12-19 09:10:45 följande:

Om jag fick gissa skulle jag gissa som Karma: CD19. 

De två topparna du har på CD15 och 18 är du säker på att de "ska" vara så höga? (Dvs det var ingenting annorlunda i hur du sov eller så?

Nej ingenting jag lagt märke till.
  • zebrans
    oshark skrev 2018-12-19 13:33:44 följande:

Ok. Då skulle jag nog gissa CD19 om ÄL skett. Har du gjort ÄK-tester? Eller struntade du i det eftersom du haft så långa/oregelbundna cykler innan?

Jag brukar alltid få en liten östrogensvacka i tempen ÄL+4-5. Så om tempen går upp igen imorn kan det ju ha varit en sån för dig också eventuellt.

Nej skippade test då jag haft oregelbundna cyklar.

Mycket möjligt, får se hur tempen fortsätter imorgon!
  • zebrans
    oshark skrev 2018-12-21 09:09:35 följande:

Hm. Jag tror nog att ÄL kan ha varit CD19 iaf. Då är ju dippen igår ÄL+7 och även om det inte är jättevanligt är det inte jätteovanligt att man dippar däromkring. FF har gjort någon studie om eventuella implantationsdippar där de såg att  11% av icke-gravida och 22% av gravida kvinnor hade en endagsdipp mellan ÄL+7 och ÄL+10.Hur lång lutealfas hade du i din förra cykel? Den var inte så lång eller hur? 

Om jag vore du skulle jag ta ett test i mellandagarna om mensen inte kommit och tempen inte gått ner. 26-27 är ju ÄL+13-14 om ÄL var CD19, så då borde du kunna få ett positivt test om det tagit sig  

Hade en lutealfas på 9 dagar.

Tack för kloka svar. Troligtvis har det inte tagit sig då jag hade sex som närmst 5 dagar innan ÄL ägde rum. Mycket möjligt att kroppen bara spelar ett spratt.

Har alltid, oavsett om jag gått på p-piller eller inte fått mens på en lördag/söndag - ingen annan dag. Så blir det denna helgen så stämmer det överens med min förra lutealfas.
  • zebrans

Tempen håller sig fortfarande uppe. Har fått ÄL-liknande sekret, dock lite tjockare. Får se när kroppen väljer att mensen ska komma

• zebrans
    Clemmentina skrev 2018-12-28 08:27:21 följande:
    Tyckte det var lite svårt att tempa under julen. Oregelbundna tider och släkt på besök gjorde att det blev svårt att få till tempningen.

Trodde jag skulle få min mens igår men ännu lyser den med sin frånvaro. Har världens konstigaste cykel och är på cd60 nu (mot 38-40 i vanliga fall)!! Idag sjönk tempen ner mot cl så får se om mensen dyker upp under dagen.

Hur går det för er andra?
    Fick mensen natten till onsdagen, vilket var skönt! Visste att jag ändå inte prickat in ÄL så det är skönt att få börja om med nya tag. Det positiva är att min lutealfas är 12 dagar istället för 9. Min cykel har även minskat drastigt från ca. 60-80 dagar till 30 dagar. Så det går åt rätt håll :) 
  • zebrans
    Clemmentina skrev 2018-12-28 12:05:26 följande:
    Låter ju toppen! Åt du p-piller tidigare? Samma här vill också ta nya tag. Hoppas mensen kommer. :)

Ja, slutade i slutet av juni, men det är inte förrän nu cykeln har börjat repa sig :)

Håller tummarna för dig!

• zebrans
    Clemmentina skrev 2018-12-28 13:34:27 följande:
    Tack! Min cykel är fortfarande krånglig även om jag slutade med p-piller för snart ett år sen.
    Får hoppas den rättar till sig snart. Har ni försökt aktivt sedan du slutade med p-piller?
  • zebrans
    Jojjans skrev 2019-01-11 13:53:27 följande:

Hmm, inte övertydligt, men OM den skett så skulle jag nog tro cykeldag 14.

Ja, jag tänkte också det. Får väl vänta och se om den stiger mer imorgon. Min CL har sjunkit med några grader varje månad så det kan möjligtvis vara så att dessa tempar ?egentligen? ska vara över CL. Tack för svar :)

Hur går det för dig? Ser vad du skriver varje dag och håller tummarna för dig!!
  • zebrans

Sjukt besviken att jag aldrig ägglossar.... 
    Dock står det ju inte i appen att det ska ske förrän om ett par dagar, men ändå. När tempen ser ut såhär vill man ju bara att den ska fortsätta stiga!! :-O

• zebrans
    Jojjans skrev 2019-01-14 19:14:35 följande:
    När appen har ett sånt där brett grått fält så har jag uppfattat det som att appen tror att äl kan ske när som helst inom det grå.
    Ja precis... så om jag inte får ÄL förrän om 10 dagar håller jag mig fortfarande inom "tidsramen". Men hoppas den kommer snart!! 
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid