För oss som tempar för att bli gravid
Detta är nu officiellt en gravidkurva!! Jag kan inte förstå att det är sant, sitter bara och gråter av lättnad och glädje.
Bim-2, rfsu vanliga test, eftermiddagsurin efter att inte ha kissat på 4 timmar.
Detta är nu officiellt en gravidkurva!! Jag kan inte förstå att det är sant, sitter bara och gråter av lättnad och glädje.
Bim-2, rfsu vanliga test, eftermiddagsurin efter att inte ha kissat på 4 timmar.
Måste bara flika in och tipsa om munkpeppar! Har haft en cykel där ÄL skett runt dag 60-80, men med munkpeppar denna månaden skedde den redan på cykel 20!! Helt galet bra.

Alltid svårare med ojämna temp kurvor! Brukar du ha så eller har du mätt vid väldigt olika tid den här cykeln? Skulle jag utgå från hur min egen kurva brukar se ut skulle jag säga 19, men svårt att säga!
Om jag fick gissa skulle jag gissa som Karma: CD19.
De två topparna du har på CD15 och 18 är du säker på att de "ska" vara så höga? (Dvs det var ingenting annorlunda i hur du sov eller så?
Ok. Då skulle jag nog gissa CD19 om ÄL skett. Har du gjort ÄK-tester? Eller struntade du i det eftersom du haft så långa/oregelbundna cykler innan?
Jag brukar alltid få en liten östrogensvacka i tempen ÄL+4-5. Så om tempen går upp igen imorn kan det ju ha varit en sån för dig också eventuellt.
Undrar vad sim händer... tempat rätt också.

Hm. Jag tror nog att ÄL kan ha varit CD19 iaf. Då är ju dippen igår ÄL+7 och även om det inte är jättevanligt är det inte jätteovanligt att man dippar däromkring. FF har gjort någon studie om eventuella implantationsdippar där de såg att 11% av icke-gravida och 22% av gravida kvinnor hade en endagsdipp mellan ÄL+7 och ÄL+10.Hur lång lutealfas hade du i din förra cykel? Den var inte så lång eller hur?
Om jag vore du skulle jag ta ett test i mellandagarna om mensen inte kommit och tempen inte gått ner. 26-27 är ju ÄL+13-14 om ÄL var CD19, så då borde du kunna få ett positivt test om det tagit sig
Tempen håller sig fortfarande uppe. Har fått ÄL-liknande sekret, dock lite tjockare. Får se när kroppen väljer att mensen ska komma
Hur går det för alla?
Ja, slutade i slutet av juni, men det är inte förrän nu cykeln har börjat repa sig :)
Håller tummarna för dig!
Tror ni att ägglossning har skett?
Kan inte bifoga bild så har en länk till bild här forumbilder.se/I45H9/f33401f1-f1c2-4783-b5d8-f4c0f88157ac
Hmm, inte övertydligt, men OM den skett så skulle jag nog tro cykeldag 14.
Sjukt besviken att jag aldrig ägglossar....
Dock står det ju inte i appen att det ska ske förrän om ett par dagar, men ändå. När tempen ser ut såhär vill man ju bara att den ska fortsätta stiga!! :-O