• FruW85

För oss som tempar för att bli gravid

Clemmentina skrev 2019-01-18 19:22:26 följande:
    Ja verkligen segt! Hoppas få ordning på det nu så jag kan tempa på riktigt. Skönt ändå att allt såg normalt ut enligt gynekolgen.

Håller tummarna för att FF snart sätter ut din ägglossning definitivt. Ser ut som du haft ägglossning i alla fall. Håller tummarna. :)

Håller tummarna för dig!

Ja, det ser ju så ut :) Kunde inte riktigt hålla mig så testa i morse ändå, fast jag vet att det är för tidigt...såg ett ljust, ljust streck så nu håller jag tummarna att det faktiskt är något och att jag får ett starkare streck om en vecka :)

• FruW85

"Ångesten" när man börjar dagen med en dipp (för tredje dagen i rad).. men lättnaden när man kör en "chart overlay" och inser att det matchar förra cykeln helt okej ändå.. Jäkla bergochdalbana det här haha..

• FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-22 20:40:32 följande:

Fick inte något svar när jag fråga sist så provar igen.

Om ni får er mens väldigt sent på kvällen, typ 23-00. Vilken dag lägger ni då in att ni fick den?

När det gäller tex sex så skriver FF att det man gör efter man gått och lagt sig helst ska läggas in för dagen efter.

Jag fick min mens en lördag vid kl 23.30 då jag fortfarande va vaken. Men tänkte att om jag skulle lagt mig sol vanligt så skulle jag nog inte märkt att den kommit förrän dagen efter när jag vakna. Ska jag dä lägga in de på söndagen?

Vid den tiden har jag normalt gått och lagt mig, vilket betyder att jag inte skulle märka det förrän dagen efter (och alltså inte veta under natten jag fått den) så jag skulle lagt in den dagen efter. Tänker lite att man avrundar, det är ju inte så många minuter under det dygnet man haft mens i så fall?
  • FruW85
    Asparaghus skrev 2019-01-23 11:04:31 följande:

Hej på er!

Nyfiken på detta med att tempa..

Kan man som jag som inte har någon fungerande sömn öht tempa? Sover i BÄSTA fall 4 h oroligt åt gången. Men oftast mindre än så...

Påverkar några läkemedel tempen?

(Äter en hel del i dagsläget allt från amfetaminprep (adhd), antidepp och morfin m.m)

Är på cd 1 idag så tacksam för svar om jag ska skynda mig och köpa en termometer ????????

Det är ju sådant som beskrivs som problematiskt. Medicinerna vågar jag inte säga något om men när det kommer till sömnen så tror jag det är väldigt individuellt hur mycket man påverkas. Går du och lägger dig ungefär samma tid och sover ungefär lika dåligt varje natt så är det ju i alla fall konsekvent? Jag hade testat att tempa några månader för att se om det ändå finns något mönster. Det skadar ju i alla fall inte att testa :) Jag hade däremot inte vågat rekommendera det som preventivmedel..
  • FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-01-24 08:28:14 följande:

Med risk för att låta helt knas och krävande! Men jag behöver hjälp... igeeeeen!

Min kurva blir bara mer o mer EKG:ig....... Jag tar exakt samma tid varenda dag, efter lika många timmars dålig sömn, samma termometer osv... Är det normalt att den går från 36.09 -36.55- 35.92- 36.40..?

Känns som ett väldigt hoppande....

Min kurva har varit väldigt hoppig innan äl, mellan 36,04-36,47..den är lite hoppig även nu efter, men inte lika stora svängar.. Jag var lite orolig över det, men när jag sökte på andras kurvor så verkar det ändå vara många som har rätt hoppiga. Jag kan ändå se ett tydligt mönster på min, så jag känner mig relativt lugn ändå..men det hade ju varit trevlig med en sådan där "exemplarisk" kurva.. Ser du något mönster eller är det bara en massa hoppande? Hur länge har du tempat?
  • FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-01-24 08:54:24 följande:
    Jo jag har ju trött att äl är på gång eftersom den både vart extremt låg för att sen nästa dag ta ett sprätt upp igen... Men sen inget mer liksom....

Har inte tempat alls länge.. Lägger in en kurva om du vill slå en kik!

Tyckte den var relativt jämn o fin de första dagarna, men inte längre :(
    Så här har mina kurvor sett ut:

Så även om det känns hoppigt nu så är det inte alls omöjligt att det "ordnar upp sig" när du ser helheten sedan. Men det är sjukt frustrerande när man inte kan se äl förrän efter flera dagar..

• FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-01-24 09:01:34 följande:
    Hoppas verkligen det! Ja visst är det, längtar varje dag efter att få vakna och testa igen Hahah...

Har du tempat länge?
    Haha, jag förstår precis! Det blir lite lättare att gå och lägga sig när man har något man vill upp till :P Efter äl tycker jag däremot att det är lite jobbigt..så orolig över att den ska gå ner haha.
    Nej, jag började där den 21 september ..blev gravid på första temp-månaden efter 7 månaders försök.. så det blev ett uppehåll nu till i dec då jag tyvärr fick missfall och började om igen. Tycker dock det är sjukt kul med statistik och sitter och nördar ner mig totalt i det här haha..
  • FruW85
    FruW85 skrev 2019-01-24 09:05:41 följande:
    Haha, jag förstår precis! Det blir lite lättare att gå och lägga sig när man har något man vill upp till :P Efter äl tycker jag däremot att det är lite jobbigt..så orolig över att den ska gå ner haha.
    Nej, jag började där den 21 september ..blev gravid på första temp-månaden efter 7 månaders försök.. så det blev ett uppehåll nu till i dec då jag tyvärr fick missfall och började om igen. Tycker dock det är sjukt kul med statistik och sitter och nördar ner mig totalt i det här haha..
    Måste rätta mig själv.. jag började ju tempa ett par veckor innan det, men körde med fel termometer så jag fick ta bort dom.. (inte för att det spelar så stor roll, men rätt ska vara rätt haha) Så - rätt termometer är viktigt - örontermometer funderar JÄTTEDÅLIGT xD
  • FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-01-24 09:45:43 följande:
    Då är du lite rutinerad iallafall:)

Ja visst är det!

Ja ush, den väntan kan jag tänka mig är galen och jobbig! Hur ligger du till nu i din cykel?

Så tråkigt med missfall, beklagar!

Hahah ja det är kul, innan fick man ju bara vänta och se vad som hände liksom.. nu kan man ju följa kroppen på annat vis... (inte jag än)

Ja, av någon anledning så går dagarna SÅ långsamt då..

Ja, det är ju verkligen inte kul, men inte så mycket man kan göra..bara att "bryta ihop och komma igen" typ.. =/

Jag är på äl+17, tempen är fortfarande hög, jag har massor av symtom och möjligtvis ett svagt streck på stickan i morse...så jag hoppas, hoppas det blir något av det här :)

Ja, det är verkligen spännande där man börjar se mönstret och faktiskt förstår lite mer vad som är på gång och inte :P Hade en dipp dag 15 nu efter några dagar med en nedåtgående temp (lila kurvan på bilden jag la upp) så du kan ju gissa att jag var nojig då haha.

Gör du något mer än tempa? tänker äl-tester, håller koll på flytningar, livmodertappen osv? Det är ju annars ett bra komplement om man vill vara lite mer säker på vad som händer :) Har själv inte testat äl-tester och tycker livmodertappen är skitsvår att läsa av, men man lär sig väl tänker jag haha. 

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid