Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

För oss som tempar för att bli gravid

Jojjans skrev 2018-11-28 05:26:01 följande:

Tack för dina snälla och peppande ord. Och som du säger - skulle äl ha uteblivit så kan den säkert komma nästa månad. Blir bara så himla uppgiven av tanken på att inte ens få vara förväntansfull fram till bim för att få tiden att gå.

Men, idag steg tempen till 36.62! Låg dock lite halv-vaken ett tag (vaknar alltid tidigt när jag är stressad) innan jag tempade men det borde inte ha påverkat såå mycket. Hoppas den ligger kvar högt imorgon! Tack alla som peppat och tröstat <3

Skönt att den steg idag. Min verkar inte påverkas av att jag ligger halvvaken ett tag (gör det ofta) så hoppas detsamma gäller för dig.
  • Clemmentina
    SofieElise skrev 2018-11-28 16:37:54 följande:

En fundering, hur mkt påverkas vi av det kalla vädret ute nu?

oshark skrev 2018-11-28 15:46:47 följande:

Vi är några stycken som verkar ha en svalare månad den här månaden

Kanske är det så! Fast för mig är det lite tvärtom. Har alltid sagt att min normaltemp är strax under 36 grader men den här månaden verkar jag ligga strax över 36 istället. :)
  • Clemmentina

S

Jojjans skrev 2018-11-28 07:27:55 följande:

Skönt att höra. Hur går allt för dig?

Tack för frågan! :) Jag är på ägglossning +4/5. Tempen ökade inte idag utan var ungefär samma som igår. Förra månaden fick jag spottnings ungefär vid denna tid så blev lite orolig när jag fick lite rosa på pappret imorse. Hoppas alla spottings håller sig borta nu.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-11-28 17:24:20 följande:

Jaa just det, då ligger vi väldigt lika! Min äl har ju betett sig lite konstigt men tror ändå den var fredag eller lördag så samma för mig. Hur lång lutealfas har du?

Kul då får vi följas åt! Tror min lutealfas är 14-15 dagar men har inte helt koll ännu.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-11-28 19:13:45 följande:

Ok, då har du lite senare bim än mig, men har det tagit sig borde vi kunna plussa ungefär samtidigt!

Jag har bim på torsdag nästa vecka, så har inte tempen sjunkit då så tänker jag testa, för på kvällen har vi julfest med jobbet.

Precis! Jag tänkte testa senast fredag morgon. Ska resa bort den helgen så vill veta innan. :)
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-11-29 06:49:52 följande:

Även idag låg tempen på 36.62! Och även idag vaknade jag innan mitt alarm. Först vaknade jag vid 3.20, kollade klockan och försökte somna om.

Halvsov lite till 4.10 då jag tog tempen: 36.62! Gick upp och kissade och försökte somna om lite till. Gav upp och när klockan ringde vid 05.20 så testade jag igen bara för att se, och då var tempen bara 36.47! Är det inte märkligt? Känns ju mer logiskt att den borde höjas av att gå upp och ligga vaken.

Märkligt, ingen aning vad det beror på. Jag testade också att mäta två gånger en gång (sov någon timme mellan) och fick exakt samma temperatur.

Idag gick min temp upp ytterligare till 36,60. Känner mig dock lite förkyld så får se om jag avaktiverar den om förkylningen bryter ut på riktigt.
  • Clemmentina
    becca90 skrev 2018-11-29 08:29:21 följande:

Nu har tempen börjat gå upp, väldigt mycket senare än vanliga cyklar.. och första gången jag får den där östrogen dippen:) hoppas det är positivt.

Hur går det för er?:)

Håller tummarna för det! När är din bim?
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-01 06:08:08 följande:

Högsta lutealfas nånsin är väl att ta i. Men högsta uppmätta temperaturen iaf hehe

Spännande! :)

Jag lägger inte in min temp idag (var under CL) då jag vaknade i natt med huvudvärk och tog en värktablett. Misstänker att den kanske sänkte temperaturen!?
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-01 08:54:03 följande:

Hmm, ja kankse? Jag tar i stort sett aldrig värktabletter. Men jag vaknar väldigt ofta av massa olika anledningar. Är alltid uppe och kissar en gång per natt osv. Men är den så långt som under CL så låter det ju troligt att den påverkat. Vilken dag i cykeln är du på?

Inte jag heller men var tvungen i natt...alvedon är ju febernedsättande så på något sätt påverkar den ju tempen.

Jag låg strax under CL och är på äl +7/8. Känns som om tempen inte borde vara på väg upp ännu eller? Mätte även i natt när jag vaknade och då var tempen 36,7-36,8 (någonting) och när jag vaknade var den nere på 36,17.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-01 11:58:16 följande:

Vilken tid vaknade du inatt? Testa den här omräknaren för att räkna om nattens temperatur kanske...

mymonthlycycles.com/bbtadjust.jsp

Tack för tipset! Enligt den hade jag ännu högre temp när jag vaknade i natt. Får nog skippa dagens temp och undvika huvudvärkstabletter framöver.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid