Inlägg från: Anonym (N) |Visa alla inlägg
  • Anonym (N)

För oss som tempar för att bli gravid

WanderChild skrev 2019-01-25 17:32:35 följande:

Okej, då är det antagligen pga det som din temp ter sig konstigt. Helt ?normalt? med andra ord... Men förstår att det är frustrerande, särskilt när kroppen verkade göra ett försök förra månaden...

Ja förmodligen!

Tror du jag kan gå efter "normala" avläsningar på FF trots det? Fick blinkande gubbe precis på Äl-test, första sen början på december, så nu är jag extra förvänansful..
  • Anonym (N)
    WanderChild skrev 2019-01-27 21:43:00 följande:

Ja när äl väl kommer så kommer ju tempen stabilisera sig. Fram tills dess kan tempen nog inte användas till så mkt eftersom allt är helt off. Kanske det kommer jämna till sig lite nu om du fick blinkande gubbe, håller tummarna :).

Tack så jättemycket för svar! :)
  • Anonym (N)
    Anonym (N) skrev 2019-01-27 15:10:19 följande:

Ja förmodligen!

Tror du jag kan gå efter "normala" avläsningar på FF trots det? Fick blinkande gubbe precis på Äl-test, första sen början på december, så nu är jag extra förvänansful..

Suck, sjätte dagen med blinkande gubbe.... Kroppjävel som bara luras...
  • Anonym (N)
    oshark skrev 2019-02-01 10:34:58 följande:

Fast luras gör den ju inte! Den säger till dig att du har högt östrogen.

Östrogenet börjar ju öka mycket tidigare än LH så vissa kan få blinkande gubbe i över en vecka.

Nä kanske inte... Men läste att den kan vara så om ägglossningen inte blir av-just med att den blinkar ett längre tag. Och förra månaden vart likadant, med utebliven ägglossning, men med pos Äl-test...
  • Anonym (N)
    oshark skrev 2019-02-01 12:48:18 följande:

Kanske det, men precis som att positiva ÄL-test inte bekräftar ÄL så betyder ju inte negativa test att du inte har ÄL.

Jag antar att du inte fått nån temphöjning då och att det är så du vet att du inte haft ÄL? Hur regelbunden brukar du vara? Har du nyligen (ish) slutat med hormonella preventivmedel?

Åh, du giver mig hopp!! :)

Nä, inte än.. Tempen gick upp 0,5 grader idag, men såklart så här jag blivit förkyld och tänker att de beror på det.. Men får se kommande vecka!

Har ju inte fått igång min mens sen förlossningen för 10 månader sen, så blev överlycklig när det verkade som de vara dags att köra igång igen....
  • Anonym (N)

Någon som orkar med en sväng av tankar kring en kurva och andra issues? Har haft vattniga flytningar drygt en vecka som nu övergått till mer tunna lotion (ursäkta) men fortfarande extremt mycket... Har endast haft blinkande gubbe (gav upp efter drygt en veckas testande) och nu i fyra dagar har jag haft galna krämpor i magen, molande och ont vid samlag... Har inte fått utsatt äl på FF, så de har med all sannolikhet inte vart någon..

Vet egentligen inte vad jag vill att ni ska svara på... Känns bara som min kropp går bananas nu... Vilket som sagt inte är konstigt då jag fortfarande ammar, men detta är andra månaden med vad de verkar som försök till äl av kroppen och har inte kännt av något alls förens i december som först....

• Anonym (N)
    FruW85 skrev 2019-02-10 11:06:24 följande:

Hm. Det känns verkligen svårtytt så jag förstår att du blir frustrerad =/ Vad använder du för termometer? Tempar du samma tid varje morgon? Jag vet dock inte hur mycket amning påverkar...Vissa säger ju att man inte blir gravid så länge man ammar så det är ju mycket möjligt att äl faktiskt inte varit isf.

Har babycenters tvådecimaliga, så den ska ju vara bra! Eller rätt åtminstone!

Har vart extremt noga med tiderna nu, går de längre än 20 min så trycker jag bort de (märkt att de skiljer supermycket)....

Nä, den där LAM-metoden är ju som mest tillförlitlig (ändå inte 100) de första sex månaderna och om man ammar minst var tredje timma o inte fått flrsta mensen. Men nu är sonen tio månader och äter mer mat än ammar så då är ju risken/chansen mycket större!

Får nog lägga nerdetta ett tag, har aldrig vart såhär dum i huvudet som nu, Hahah

Såg att du pussat förresten, GRATTIS!:)
  • Anonym (N)

Ber redan nu om ursäkt för att jag frågar er konstant om minsta lilla, men jag är helt novis på allt sånthär.....

Jag fick i tisdags glad gubbe, äntligen... Kraftiga smärtor osv.... Bytte från cb dubbelindikator till enkel för ett tag sen....

Negativt på måndagen, Pos på tisd em och negativt sedan dess...

FF har satt ut äl som i torsdags... Vilket är helt fine.... testade att fejka morgondagens temperatur, något högre än idag... Då blir det ändrat till att jag hade äl i tisdags.... Hoppas på det då tajmingen var bäst då.... Men hur som haver....

Idag blöder jag.... Lite lite mörkare än färskt blod, lite åt det bruna hållet men ändå inte så mörkt som "gammalt"..

Fattar ta mig fasiken ingenting....

Om jag hade äl i torsdags som FF säger känns det ju omöjligt med en nidblödning. Men om det nu skedde i tisdags, kan det vara de då?

Eller bara en vanlig mellanblödning?

• Anonym (N)
    SofieElise skrev 2019-02-17 14:33:50 följande:

Kan du inte lägga upp en bild på din graf?

Positivt ÄL-test får man ju före själva ägglossningen så skulle gissa att du ägglossade i onsdags.

Har tyvärr ingen koll på mellanblödningar/nidblödningar.

Kommer här :)

Ja precis, därför jag tyckte de var så skumt.... :/

• Anonym (N)
    SofieElise skrev 2019-02-17 14:49:08 följande:

Tror på ägglossning onsdag :)

Hahah Jesus vad jag hellre hoppas på det.... ! :)

Oavsett känns det för tidigt med en blödning... Men känns mer "normalt" med en nidis om det är fyra dagar ist för tre....
  • Anonym (N)
    SofieElise skrev 2019-02-17 15:01:21 följande:

Googlade nidblödning och det står 7-14 dgr, det ska väl ske när ägget fäster o ägget kan väl fästa tidigare?

Ja det ska gå, om än ovanligt om jag fattat det rätt.. Men ingen regel utan undantag :)

Annars är det väl en blödning sen ägglossningen, men det känns visserligen försent.. haha
  • Anonym (N)
    SofieElise skrev 2019-02-17 16:32:04 följande:

När är bim då? Oavsett vad så har du haft ÄL :)

Inte den blekaste, detta blir första sen min son föddes för 10 månader sen! :)

Hur går det för dig?
  • Anonym (N)
    SofieElise skrev 2019-02-17 16:46:51 följande:

Tycker det ser ut som ÄL bara inte tempen dippar under strecket fler dagar utan håller sig över. Håller tummarna! Så visar det sig väl om mensen dyker upp :)

Jag är gravid i v 18 :)

Ja de verkar ju som så :)

Åh va kul, grattis! Är det första?:)
  • Anonym (N)
    SofieElise skrev 2019-02-17 18:19:47 följande:

Japp det är det, längtar så! Hängde så mkt i den här tråden när jag försökte bli gravid, alltid trevligt här o kul att komma med tips

Förstår det! Ska ni kolla kön? :)

Kan tänka mig det, de är iaf väldigt uppskattat av mig!
  • Anonym (N)

Mysigt :)

Tack!

Fick idag ytterligare en höjning och äl flyttad tills i tisdag. Blödde mer när jag vaknade men inte som mens... Fattar ingenting....

• Anonym (N)

Jahaaaapppp, fejklossning igen.... Var ÖVERTYGAD om att jag hade ägglossning då jag hade plus på stickan och ont.... Dessutom blev det utsatt av FF med tempningen... Känns inte som om det kunde bli mycket mer säkert än så!

Men- fortsätter att blöda och har ställt mig in på att det är mensen nu, istället för att gå och hoppas, läsa på varenda sida med folk som haft liknande men ändå lyckats...

Första mensen sen förlossningen och det är ju alltid något! Ett tecken på att min kropp kanske är påväg tillbaka, så jag nu slipper leta symptom på äl utan att veta om det faktiskt kommer någon eller inte...

Hur går det för alla?

• Anonym (N)
    oshark skrev 2019-02-20 20:37:26 följande:

Fast du kan ju ändå haft ÄL? Bara att den låg tidigare? ÄL-test kan ju bli positiva när man ska ha mens för vissa.

Jag trodde det också först, men mailade med FF:s support just för dom skiftade mellan två dagar utifrån varje dags temperatur.... Och hon tyckte inte det hade varit några som helst tecken på en ägglossning enligt min graf....

Har förstått det med! I mitt fall hade de bog varit bäst att undvika testerna.... Tror dom gör mer skada än nytta för tillfället, :')
  • Anonym (N)
    oshark skrev 2019-02-20 21:44:03 följande:

Ok. Visst minns jag rätt i att du har en väldigt svårtolkad kurva? Har du tur kanske den blir lite bättre nu om mensen kommit igång!

Hahahahaha ja, den liknar mest ett EKG än något annat!

Hoppas det!

Du verkar sjukt grym på detta iaf! Så tack för dina svar :)
  • Anonym (N)

Hej alla!

Jag har ju som sagt inte haft någon ägglossning osv sen jag fick barn för snart ett år sen. Fick första mensen förra månaden och tempat i några månader.

Ser det ut som en faktisk ägglossning eller ser de skumt ut? Vet inte alls hur man läser av, men tycker att den går väldigt upp o ner vilket även FF säger trots utsättning av äl.

Hur går det för alla?:)

• Anonym (N)

Hej alla!

Jag har ju som sagt inte haft någon ägglossning osv sen jag fick barn för snart ett år sen. Fick första mensen förra månaden och tempat i några månader.

Ser det ut som en faktisk ägglossning eller ser de skumt ut? Vet inte alls hur man läser av, men tycker att den går väldigt upp o ner vilket även FF säger trots utsättning av äl.

Hur går det för alla?:)

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid