• FruW85

För oss som tempar för att bli gravid

Anonym (N) skrev 2019-01-24 10:16:30 följande:
    Men shit va spännande!! Hoppas det tog sig och går vägen!

Ja det är ju så man får göra, viktigt att framförallt låta sig vara ledsen och känna sorg tror jag!

Kan det vart en sådär dipp när det fäste sig eller var det för sent för ett sånt? Men ja, kan tänka mig din nervositet!

Har testat äl-tester och fick utslag förra månaden, men verkar inte vart någon äl då, för inte fått min mens och inge gravid är jag heller. O denna månaden hade jag tester från testlagret och har inte ens fått en antydan till ett andrasträck... Trodde de jämt visade två streck men att de endast var positiva om dom var lika starka eller starkare.... Flytningarna och tappen har jag testat också, men av någon anledning känner jag mig sådär äcklig och desperat.. Så försöker undvika det numer om jag inte känner av flytningarna tydligt, för d0 kan jag kika till i härligheten ????haha

Det hoppas jag med :)

Ja men precis. Man måste få bearbeta det på sitt sätt och så köra igång igen när man själv känner sig redo. :)

Det är lite för sent för en sådan dipp 15 dagar efter äl,  4-10 dagar har jag för mig det brukar kunna ta. Kollar man min kurva så har jag en liten dipp dag 4 och en dipp dag 8, så då är nog dom mer troliga i så fall :) Jämför man med min förra kurva (den gröna) så hade jag tre dagar där temperaturen sjönk, plus en dipp, ungefär samtidigt som nu (dag 14-17 på kurvan, jämfört med dag 12-15 den här månaden) Vet inte om det är en tillfällighet att dom följer samma mönster eller om det faktiskt händer något speciellt :)

Ja, det är ju lite lurigt med dom testerna..ett positivt test indikerar ju bara att kroppen är redo för en ägglossning och inte att den faktiskt skett =/
    Ja, det kan ju kännas lite sådär att "gräva runt" där nere haha..

• FruW85
    Issari skrev 2019-01-25 08:02:26 följande:

Vågar inte hoppas men det börjar bli spännande med tredje dagen i rad med högre temp (gula kurvan)...

Åh, det ser ju lovande ut! Håller tummarna för att den håller sig kvar där uppe :D
  • FruW85

Det är andra månaden jag tempar och jag är så fascinerad över hur mina båda kurvor följer samma mönster runt + efter äl. Det är inte exakt på dagen, men jag kan verkligen se "sektion för sektion" hur den går upp och ner på samma sätt. Funderar över om det är slumpen eller om det faktiskt är något i kroppen som påverkar upp-/nergångarna specifika tider i cykeln? 

• FruW85
    oshark skrev 2019-01-25 09:31:57 följande:
    Vissa förändringar är ju definitivt kroppen eftersom östrogen och progesteron påverkar tempen. Jag tex får alltid en östrogendipp på ÄL+4/5.

Så intressant! Jag hade också en liten dipp på ÄL+4 (eller kanske snarare en minipeak på äl+3?)

Jag har delat upp alla delar i "sektioner" och markerat dom i olika färger. Det finns ju helt klart ett mönster :O

Ska bli spännande att se om nästa kurva också den blir lika lik..men det hoppas jag att jag får vänta ett tag på att se :)

• FruW85
    Issari skrev 2019-01-27 12:52:02 följande:
    Tack! Än så länge är den kvar där uppe. BIM igår. Sov lite sämre då så det är därför tempen var lite extra hög då. Ska ta ett test ikväll!
    Spännande! :D
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-29 09:37:33 följande:

Hej! Är det någon annan här som varit med om en likadan temptipp flera dagar innan bim? Förra månaden dippade den inte förrän dagen innan bim. Dagens temp är tagen ca 30 min innan jag brukar men det bör väl inte göra så stor skillnad? Har bim på fre el lör.

Sen undrar jag oxå om någon vet varför jag inte har DPO räkningen med denna månad?

Jag hade små dippar ett par gånger innan bim, kanske inte så stor som din dock.
    30 minuter kan påverka. Jag får en "vit plutt" om jag tempat 45 min annorlunda än vanligt och jag antar att den säger till av en anledning?

Det är antagligen för att du inte längre har vip. Var det första månaden du använde FF förra månaden?
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-29 10:47:07 följande:

Ok. Har du tagit något nytt test ännu? :) 

Tror det är att bara vänta på mensen nu. Har läst vissa där tempen dippar på olika dagar innan bim. Så tråkigt då jag hade en sån bra känsla denna månad :( 

Ja det är nog anledningen då, förra månaden var första månaden jag hade FF. 
    Tack snälla för svar!

Ja, och det var faktiskt positivt :)

Men det behöver inte vara kört än, speciellt inte med tanke på att du inte tempade samma tid :) Håller tummarna för att den är högre igen imorgon och att mensen inte dykt upp :) 

Ja, det är ju himla smart av dom att låta alla testa vip-funktionerna först, för det är ju en hel del saker som är väldigt smidiga att ha, som man inte vet att man skulle sakna annars.. Frustrerande när allt försvinner hehe, för jag tycker iaf inte det är värt att betala för det trots allt...
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-29 11:10:55 följande:

Åh vad kul! GRATTIS! 

Jag håller också tummarna men tror tyvärr det är kört då jag tog ett test i morse som var blankt :( 

Ja det är väldigt smart av dem! :) Skulle gärna ha alla delar men känner inte heller för att betala då det som "egentligen" bara behövs är ju diagrammet  och att den sätter ut äl. :) 

Tack! :D

På mitt såg man i princip ingenting på äl+12, så jag hoppas det är lika för dig :)

Ja men precis! Tex antal dagar det gått, när man bör testa eller hur bra man tajmat in äl är ju lätt att veta själv :) Det enda som jag iofs verkligen saknar är funktionen att man kan lägga flera cykler på varandra och jämföra..
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-29 12:17:12 följande:

Du ger mig lite hopp iaf! :) 

Men jag kan lägga mina cykler på varandra och jämföra!?

Ja, på vipersionen kan man det. På knappen "chart overlay" under själva diagrammet. Jag skapade faktiskt ett nytt konto den här månaden (och lade in min från förra också) för att kunna använda det.. Första månaden har man ju inte så mycket nytta av den funktionen hehe. Väldigt kul att kunna jämföra! Har lagt upp en bild lite tidigare i tråden :)
    Mezzy skrev 2019-01-30 08:29:20 följande:
    FruW85 skrev 2019-01-29 12:14:48 följande:
    Tack! :D

På mitt såg man i princip ingenting på äl+12, så jag hoppas det är lika för dig :)

Ja men precis! Tex antal dagar det gått, när man bör testa eller hur bra man tajmat in äl är ju lätt att veta själv :) Det enda som jag iofs verkligen saknar är funktionen att man kan lägga flera cykler på varandra och jämföra..

Tempen gick upp idag igen så nu lyftes hoppet igen :) 
    Men vaknade kanske 3 ggr inatt så hoppas att inte det spelar roll. Brukar dock vakna en del annars också. 

Är nog lite rädd att våga hoppas för då blir man så fruktansvärt besviken när mensen sen kommer! :(

Det låter ju hoppfullt! Det kan ju så klart påverka lite, men om du ofta vaknar så är ju övriga dagar också anpassade efter det :) Den där väntan är så jobbig och det är jättesvårt att hålla sig positiv samtidigt som man inte bygger upp för höga förväntningar så man blir superbesviken.. =/ När är bim? Håller tummarna för dig! :)

• FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-30 09:07:57 följande:

Men vad konstigt. För jag har inte VIP längre då jag är inne på min andra månad men jag kan göra "overlay". Får se hur länge jag får behålla det då :) 

Det är precis så jag känner. Jag har haft höga förhoppningar tidigare månader och då blir man så fruktansvärt besviken. Men har så starka symtom denna månad så undrar om något annat är fel om jag inte är gravid O.o 

Kollade även nu när jag plussade med min dotter och om jag har räknat befruktningen rätt så plussade jag inte förrän efter bim och hade då haft två negativa tester innan. (Va inte en planerad graviditet så har inte jätte bra koll) 

Ojdå, på mitt gamla konto får jag upp info om att "det här är en vip-funktion..." så hoppas det blivit något knas så du får behålla det :P

Ja, det är ju så himla svårt det där! Men jag tror kroppen är rätt bra på att känna när något faktiskt är annorlunda, så det låter ju lovande att ändå :) Jag plussade också rätt sent båda gångerna och hade jag inte vetat om det nu från förra gången så hade jag blivit så frustrerad och hade nog tappat hoppet helt hehe.. Här på fl verkar ju alla plussa supertidigt... :)
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-30 09:45:58 följande:

Ja det hoppas jag med! :) 

Ja majoriteten här tycker jag plussar på äl+11 så man känner ju att det är kört när man får negativt då.

Kom på att jag glömde skriva att jag har bim på fre eller lör :)  

Ja men precis, då är det lätt att glömma bort att det finns många som inte får plus förrän efter bim :)
    Spännande! Det är ju ett tag kvar, så jag tror definitivt inte det är kört! :D Så här såg mitt test ut på äl+17, då såg man iaf något, men starkt var det ju inte haha

• FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-30 10:33:35 följande:
    Oj det va inte starkt! :)  Det blir till att vänta och se om mensen kommer. Men tiden går ju såååå långsamt! :)
    Nej, precis. Med reservation för att tempningen kan ha fel när äl var, men det borde inte skilja mer än ett par dagar ändå :)

Ja, herregud, dom dagarna där är hemska..helt galet vad långsamt tiden kan gå!

• FruW85
    Mezzy skrev 2019-02-01 07:52:51 följande:

Ja det stämmer nog. Men då går den ju inte bara på tempen utan på testen också. Så om jag nu inte skulle använda äl test så skulle jag ju tro att jag har äl på helt fel dag!? Eller så är det att jag tror fel dag nu. 
    Jag trodde verkligen att dessa appar bara gick på tempen för att det ska vara mer tillförlitligt än testen.  

Apparna brukar kunna ta hänsyn till flera saker, just för att försöka pricka in så rätt som det bara går. Ett positivt äl-test behöver ju inte betyda att äl faktiskt skett, utan att kroppen gjort sig redo för det. Där känns det ju i så fall som att en tempökning är mer tillförlitlig och lite av en bekräftelse på att äl faktiskt blev av?
  • FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-02-09 22:40:04 följande:

Någon som orkar med en sväng av tankar kring en kurva och andra issues? Har haft vattniga flytningar drygt en vecka som nu övergått till mer tunna lotion (ursäkta) men fortfarande extremt mycket... Har endast haft blinkande gubbe (gav upp efter drygt en veckas testande) och nu i fyra dagar har jag haft galna krämpor i magen, molande och ont vid samlag... Har inte fått utsatt äl på FF, så de har med all sannolikhet inte vart någon..

Vet egentligen inte vad jag vill att ni ska svara på... Känns bara som min kropp går bananas nu... Vilket som sagt inte är konstigt då jag fortfarande ammar, men detta är andra månaden med vad de verkar som försök till äl av kroppen och har inte kännt av något alls förens i december som först....

Hm. Det känns verkligen svårtytt så jag förstår att du blir frustrerad =/ Vad använder du för termometer? Tempar du samma tid varje morgon? Jag vet dock inte hur mycket amning påverkar...Vissa säger ju att man inte blir gravid så länge man ammar så det är ju mycket möjligt att äl faktiskt inte varit isf.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid