Inlägg från: Anonym (Cecilia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cecilia)

Hur gå tillväga för att bli beviljad kejsarsnitt?

Så här gick jag tillväga:

Först sa jag tidigt till min bm att jag ville ha snitt. Hon bokade in en tid till deras läkare för samtal.

På besöket hos läkaren la jag fram varför jag ville ha snitt, hon ställde en del frågor, och informerade om risker och så med kejsarsnitt. Sen skickade hon en remiss till sjukhuset. Läkarna på sjukhuset beviljade planerat kejsarsnitt.

Det gick några veckor och sen fick jag hemskickat ett brev med datum och tid för kejsarsnittet.

• Anonym (Cecilia)
    Anonym (En till) skrev 2018-10-15 14:23:42 följande:

Både jag och min man är väldigt överrens om att vi vill ha KS av flera skäl. Har pratat med BM som bokat in tid till läkare i nästa vecka. Om vi får remiss till sjukhuset blir det ett besök inom kort? vad pratar man om?

Nej, jag behövde bara prata med läkaren på MVC.

Läkarna på sjukhuset pratade jag aldrig med, utan de tog beslutet grundat på vad läkaren på MVC skrev i sin remiss.

Ett råd bara. Du ska vara tydlig med att det är DU som vill ha kejsarsnitt, då det är din kropp som kommer genomgå förlossning/snitt. Så låt din man hålla låg profil, om han ens ska vara med på läkarbesöket.

Det är mkt viktigt att läkaren känner att det är DITT egna val med snitt, inte din mans.
Svar på tråden Hur gå tillväga för att bli beviljad kejsarsnitt?