• Anonym (Sex)

    Kom mot livmodertappen ej orgasm sen

    Mannen stötte mot livmodertappen

    Det började blöda lite

    O därefter har jag ej fått orgasm

    Häromdagen va det

    Brukar alltid få orgasm

    Vad kan ha hänt

    E de för jag e orolig att livmodertappen ska nuddas igen o därför ej kan slappna av?!

  • Svar på tråden Kom mot livmodertappen ej orgasm sen
  • EpicNurse

    Man stöter alltid emot tappen när man har samlag... det går inte att undvika såvida inte mannen har extremt kort penis. Alltså typ mindre än 10 cm.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Sex)

    Haft samma man många år

    Brukar ej göra så ont

    Han är välutrustad o vi testade en ny ställning

  • EpicNurse

    Det kan ju vara att han kom åt och slog till den på ett annat sätt. Ibland har man mer ont vid ägglossning eller innan mens. Oavsett så är det inget farligt att få ont vid samlag enstaka gånger.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Sex)

    Ok

    Nu känns det som två samlag utan orgasm att jag tappat förmågan till att få det typ?!?

  • Anonym (Nämen NEJ!)
    EpicNurse skrev 2018-09-10 15:40:56 följande:

    Man stöter alltid emot tappen när man har samlag... det går inte att undvika såvida inte mannen har extremt kort penis. Alltså typ mindre än 10 cm.


    Men snälla, du påstår dig ju vara utbildad inom gynekologi! Du måste väl veta bättre?! Nej, man stöter absolut inte i livmodertappen varje gång man har sex. Slidans djup är inte statiskt och livmodertappen ligger inte mindre än 10 cm in. Livmodertappens läge ändras under menscykeln och även vid sexuell upphetsning. Det är inte standard att nudda den vid samlag.

    Jag blir faktiskt lite upprörd av att du sitter och fabulerar så här och samtidigt utger dig för att ha utbildning inom området.
  • Anonym (Sex)

    Kan förmågan att få orgasm förstöras av detta?!

  • EpicNurse
    Anonym (Nämen NEJ!) skrev 2018-09-10 16:14:56 följande:

    Men snälla, du påstår dig ju vara utbildad inom gynekologi! Du måste väl veta bättre?! Nej, man stöter absolut inte i livmodertappen varje gång man har sex. Slidans djup är inte statiskt och livmodertappen ligger inte mindre än 10 cm in. Livmodertappens läge ändras under menscykeln och även vid sexuell upphetsning. Det är inte standard att nudda den vid samlag.

    Jag blir faktiskt lite upprörd av att du sitter och fabulerar så här och samtidigt utger dig för att ha utbildning inom området.


    Jo man nuddar den vid samlag. Sen är den absolut olika högt/lågt beroende på cykeln men den är så gott som alltid nåbar med fingrarna vilket också innebär att en penis med lätthet nuddar. Inte att den totalkvaddar tappen, men visst nuddar den. Och beroende På hur hårt och från vilken vinkel den nuddar/stöter i så känns det olika mycket. Det vanligaste är att den precis bara nuddas, eller trycks till och följer med rörelsen någon cm upp. Men tex vid samlag bakifrån kan mannen råka stöta i mer rakt på tappen vilket kan göra ont.

    Ganska exakt såhär ser det ut vid samlag.

    Hur tror du annars att man kan gynundersöka med fingrarna, om tappen skulle suttit längre än?



    Det röda är livmoder och tapp, det gröna är penis.

    Har aldrig sagt att den sitter mindre än 10 cm in, läs om läs rätt.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Gogirl)
    EpicNurse skrev 2018-09-10 17:30:57 följande:

    Jo man nuddar den vid samlag. Sen är den absolut olika högt/lågt beroende på cykeln men den är så gott som alltid nåbar med fingrarna vilket också innebär att en penis med lätthet nuddar. Inte att den totalkvaddar tappen, men visst nuddar den. Och beroende På hur hårt och från vilken vinkel den nuddar/stöter i så känns det olika mycket. Det vanligaste är att den precis bara nuddas, eller trycks till och följer med rörelsen någon cm upp. Men tex vid samlag bakifrån kan mannen råka stöta i mer rakt på tappen vilket kan göra ont.

    Ganska exakt såhär ser det ut vid samlag.

    Hur tror du annars att man kan gynundersöka med fingrarna, om tappen skulle suttit längre än?

    Det röda är livmoder och tapp, det gröna är penis.

    Har aldrig sagt att den sitter mindre än 10 cm in, läs om läs rätt.


    Alltså heja dig! Du har så jäkla rätt!

    Skit i de anonyma fjantarna som bara är ute efter att provocera!

    /En barnmorska
  • Anonym (Nämen NEJ!)
    EpicNurse skrev 2018-09-10 17:30:57 följande:

    Jo man nuddar den vid samlag. Sen är den absolut olika högt/lågt beroende på cykeln men den är så gott som alltid nåbar med fingrarna vilket också innebär att en penis med lätthet nuddar. Inte att den totalkvaddar tappen, men visst nuddar den. Och beroende På hur hårt och från vilken vinkel den nuddar/stöter i så känns det olika mycket. Det vanligaste är att den precis bara nuddas, eller trycks till och följer med rörelsen någon cm upp. Men tex vid samlag bakifrån kan mannen råka stöta i mer rakt på tappen vilket kan göra ont.

    Ganska exakt såhär ser det ut vid samlag.

    Hur tror du annars att man kan gynundersöka med fingrarna, om tappen skulle suttit längre än?

    Det röda är livmoder och tapp, det gröna är penis.

    Har aldrig sagt att den sitter mindre än 10 cm in, läs om läs rätt.


    Tack, men jag vet hur kvinnans anatomi ser ut. Jag undervisar i ämnet dagligen. Det är inte alltid man kan gynundersöka tappen med fingrarna då den kan sitta för högt upp för att nås beroende på var i menscykeln kvinnan befinner sig (eller vid graviditet, naturligtvis).

    Jag läser det du skriver och svarar utifrån det. Du skrev att om mannen inte slår i tappen så har han en penis på mindre än 10 cm. Det är totalt felaktigt.
  • Anonym (Nämen NEJ!)
    Anonym (Gogirl) skrev 2018-09-10 17:44:53 följande:

    Alltså heja dig! Du har så jäkla rätt!

    Skit i de anonyma fjantarna som bara är ute efter att provocera!

    /En barnmorska


    Men du är ju själv en "anonym fjant"? Jag tycker inte om folk som sprider felaktigheter på nätet, vad är så provocerande med det?

    /Englands premiärminister (titta, jag kan också låtsas!)
  • Mittiprick
    Anonym (Nämen NEJ!) skrev 2018-09-10 17:50:17 följande:

    Tack, men jag vet hur kvinnans anatomi ser ut. Jag undervisar i ämnet dagligen. Det är inte alltid man kan gynundersöka tappen med fingrarna då den kan sitta för högt upp för att nås beroende på var i menscykeln kvinnan befinner sig (eller vid graviditet, naturligtvis).

    Jag läser det du skriver och svarar utifrån det. Du skrev att om mannen inte slår i tappen så har han en penis på mindre än 10 cm. Det är totalt felaktigt.


    Anonym (Nämen NEJ!) skrev 2018-09-10 17:53:24 följande:

    Men du är ju själv en "anonym fjant"? Jag tycker inte om folk som sprider felaktigheter på nätet, vad är så provocerande med det?

    /Englands premiärminister (titta, jag kan också låtsas!)


    Äh. Gå och lägg dig och inse att du har fel bara. Ibland är det så, vettu!
    Tells it the way it is.
  • New  Dawn
    EpicNurse skrev 2018-09-10 17:30:57 följande:

    Jo man nuddar den vid samlag. Sen är den absolut olika högt/lågt beroende på cykeln men den är så gott som alltid nåbar med fingrarna vilket också innebär att en penis med lätthet nuddar. Inte att den totalkvaddar tappen, men visst nuddar den. Och beroende På hur hårt och från vilken vinkel den nuddar/stöter i så känns det olika mycket. Det vanligaste är att den precis bara nuddas, eller trycks till och följer med rörelsen någon cm upp. Men tex vid samlag bakifrån kan mannen råka stöta i mer rakt på tappen vilket kan göra ont.

    Ganska exakt såhär ser det ut vid samlag.

    Hur tror du annars att man kan gynundersöka med fingrarna, om tappen skulle suttit längre än?

    Det röda är livmoder och tapp, det gröna är penis.

    Har aldrig sagt att den sitter mindre än 10 cm in, läs om läs rätt.


    Sant!

    (... Och inte ser man de där mystiska vätskefyllda körtlarna som tömmer sig på en till flera deciliter med okänd vätska vid orgasm... som vissa påstår finns...)
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Sex)

    Ok men kan förmågan till orgasm försvinna helt nu?!

  • EpicNurse
    Anonym (Sex) skrev 2018-09-10 18:50:51 följande:

    Ok men kan förmågan till orgasm försvinna helt nu?!


    Nej! När du kan slappna av igen kommer det funka som innan!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Sex)

    Har ej fått orgasm på två dagar

    Men e kanske för jag spänner mig o rädd för att komma mot livmodertappen igen?!

  • Anonym (Nämen NEJ!)
    Mittiprick skrev 2018-09-10 18:04:27 följande:

    Äh. Gå och lägg dig och inse att du har fel bara. Ibland är det så, vettu!


    Jaha, du kommer in och ger dig själv det opartiska domarperspektivet. Nice. Måste vara fin utsikt däruppifrån.
  • Anonym (Misse)
    Anonym (Nämen NEJ!) skrev 2018-09-11 08:33:37 följande:

    Jaha, du kommer in och ger dig själv det opartiska domarperspektivet. Nice. Måste vara fin utsikt däruppifrån.


    Tänk om någon kunde hålla sig till frågan ts ställde istället för att tävla i vem som kan mest?
Svar på tråden Kom mot livmodertappen ej orgasm sen