• Äldre 10 Sep 19:07
    1926 visningar
    4 svar
    4
    1926

    Elakheter

    Idag på förskolan hade de hänt en incident där min 3,5 årige son var inblandad. Vi har ett föräldrakooperativ och på samma gård ligger de kommunala fsk också. 3 små killar i 3-4 års åldern (varav en är min) vill leka i lekstugan ute på fsk men får inte för några äldre barn från den kommunala avd. Efter ett tag ändras de och de får komma in. En förälder från vårt kooperativ bevakar på håll de hela och går dit för att se om allt är okej. Men där inne står min son och är alldeles förstörd, gråter och de kommer fram att någon av de äldre killarna sagt något, bl.a. något i stil med att min som ska dödas.

    Föräldern som bevakat tar ett snack med alla killar som varit på plats och pratar med dem alla om att de inte är okej.

    Detta har nu sonen på sitt vis berättat men främst föräldern. Hur skulle ni agerat? Jag tror inte att jag inte fått veta mer än de sonen sagt om inte en förälder sett de hela. Föräldern hade för övrigt sagt till en vikarierande fröken och hon hade mest skakat på huvudet och tyckt dessa pojkar typ.

    Hur hade ni agerat och reagerat?

  • Svar på tråden Elakheter
  • Äldre 10 Sep 21:37
    #2

    Jag vet vilket barn.

Svar på tråden Elakheter