Inlägg från: Orolig vad som ska hända |Visa alla inlägg
  • Orolig vad som ska hända

Inget duger.

Hej.

Jag är inte bra på matlagning, tycker inte det är kul alls, men försöker i alla fall ????. Mitt problem är att min sambo klagar jämnt på maten, Det smakar inget, inte tillräckligt stekt, för torrt eller vad det nu är. Det blir ju aldrig bra hur man än gör. Har sagt att han får väl göra maten då men det gör han inte, händer någon gång i bland. Försöker med allt men inte roligt när man får höra att det inte går att äta mm. Som idag så hade jag tagit fram köttfärs och gjort iordning blandning för ströbröd till köttbullar/ pannbiff och ställt i kylen så de skulle dra åt sig i flera timmar för det ska det vara enligt honom. Jag skulle komma hem senare från jobbet så han skulle hämta sonen från fritis och då fick han göra maten. Han gjorde pannbiff. När vi ätit sa han att visst var det skillnad att det smakar bättre än när jag steker dom, att han gjorde tjockare och och att de inte är torrstekta. Blir så trött på att alltid höra hur fel jag gör hela tiden. Vad ska jag göra? Någon som kan komma med nåt förslag. Matlagningen är mitt värsta mardröm. Att komma på vad man ska äta varje dag som ska duga.

Carina

• Svar på tråden Inget duger.

Ja jag följer recept,gamla och nya. Men tydligen så är det inte rätt. Som tex nu pannbiffen så har jag inte gjort dom så supertjocka och steker dom på medelvärme(typ 4:an), några minuter på varje sida och ser till att de är genomstekta. Vad är problemet jag vet inte? Han säger att det blir torrt och inte smakar något. Har gjort på så många sätt men tydligen inte bra nåt. Har sagt att då får du göra maten men det kan han inte för han slutar senare än jag men det är inte så jämnt. Oftast är vi samma tider men han prioterar sin träning före familjelivet. Kan komma hem vid 16 och träna i 2 timmar. Då blir det ju jag som får göra maten.

Skulle vilja att man kunde laga tillsammans men då är ?jag i vägen?.

Jag jobbar varannan helg så då är han hemma och all tid att laga mat. Kommer jag hem vid 16 tycker jag att han kan laga mat men då har han oftast tänkt beställa pizza eller så ska han i väg och träna så då blir det jag som får göra någon mat ändå.

Han brukar äta maten men kan komma med kommentar som att det inte smakar nåt men då får han ju krydda mer själv. Kan säga någon gång att det var gott men du skulle ha gjort si eller så.

Får bli lite mera hårdare och säga att då får du laga maten härnäst så får vi ses vad bra det blir då.

Frågar man vad vi ska äta om han har nåt förslag säger han att jag äter allt så då får jag inge hjälp med förslag. Försöker att inte ta åt mig men blir ledsen när han klagar ofta när man försöker göra sitt bästa.

Ja det vore ju ett bra förslag. De dagar jag lagar mat kan han träna och kanske jag kan få träna som det är nu blir det aldrig så. Ska ge det på förslag????.

Svar på tråden Inget duger.