Inlägg från: MANStRoLL |Visa alla inlägg
  • MANStRoLL

Inget duger.

Hej Carina!
    Jag förstår att det är jobbigt att ständigt bli ifrågasatt och neggad.

Är rätt så lik din man (tyvärr).

Jag är väldigt intresserad av mat- och matlagning.
    Detta gör att jag (nästan) omedvetet kommer med "tips" och förslag när andra står för matlagningen. Har märkt att detta inte alls uppskattas.
    Jag tror och tycker att jag kommer med bra förslag för att förenkla, spara tid och göra "rätt". Dock så uppfattas detta ofta som kritik - så jag har bättrat mig.

Ett tips kan ju vara att ni lagar mat tillsammans - detta kan vara en trevlig och mysig aktivitet. Kan ju vara svårt när man har små barn - men ofta kan man engagera dem med enklare uppgifter i köket.

När det kommer till din bristande fantasi så tycker jag att du kan kolla "dagens lunch" antingen i tidningen eller på nätet. Fråga barnen och din man vad deras favoriträtter är.  Ta er en liten stund på helgen och skriv en inköpslista tillsammans.
    Tror det blir roligare för dig om familjen "är med". Det engagemanget kan göra det hela enklare och roligare.

Mvh

• MANStRoLL
    Erla skrev 2018-09-12 14:28:38 följande:
    Jag mottar gärna tips och idéer av min partner när jag lagat maten. Det går ju att komma med tips utan att vara otrevlig. I min familj ger vi ofta tips på att förbättra smakupplevelsen. Jag har aldrig tagit illa upp, för det läggs inte fram på något negativt sätt.

TS vad tycker du och era barn om din egen mat? Tycker ni att det är gott eller håller ni med om det din man säger? Och hur smakar hans mat jämfört med din mat? I övrigt behöver din kille bli bättre på hur han uttrycker sig. Man kan som sagt komma med tips och idéer utan att vara otrevlig och negativ.
    Så som det ser ut nu så kan jag tipsa och trixa med min fru köket - och det är härligt. Vi smakar med av varandras mat - har väldigt mycket kryddor när vi lagar. Är både roligt och intressant. Hela familjen är intresserad.
    Tror att jag blivit bättre på att uttrycka mig. Jag har problem med att jag kan låta ganska "hård" och det kan missuppfattas. Har inte märkt det själv... utan fått reda på det efteråt. Har väl lärt mig något på vägen kanske ;)
Svar på tråden Inget duger.