Inlägg från: Anonym (Yes!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yes!)

Abortmoståndare, hycklare?

Anonym (Ts) skrev 2018-09-10 21:42:38 följande:

Har aldrig förstått mig på er abortmotståndare. Eller ni som tycker att man borde sänka gränsen.

Varför bryr ni er så mycket om någon annans embryo/foster? Bryr ni er om barnen om dom nu föds fram och inte blir aborterade? Nä, skulle inte tro det. Det är inte ni som måste bära på barnet i 9 månader, föda fram det, uppfostra det och ta hand om det. Såå.. vad har ni med det att göra egentligen? Om det aborteras eller ej?

Är ärligt nyfiken.

Jag själv har ett barn och ett till på väg, önskade och älskade. Hade jag viljat abortera dom hade ju säkert någon haft åsikter om det (tex ni som är abortmoståndare) men det är ju inte ni som dag ut och dag in tar hand om dom? Betalar allt för dom? Uppfostrar dom? Ni som läser detta och är abortmotståndare skiter ju fullständigt i mina barn, men hade jag viljat göra abort hade ni plötsligt brytt er? Varför?

Exakt! Då klagas det på ensamma mammor, och man vill inte ge bidrag till fattiga familjer; samhället drar in hjälp till barn med svåra funktionshinder och om abort skulle förbjudas helt skulle fler barn med funktionshinder födas.
  • Anonym (Yes!)
    Anonym (ohycklare) skrev 2018-09-10 21:50:30 följande:

Nu är jag inte abortmotståndare alls, (även om jag inte direkt ser något problem med om gränsen skulle sänkas, men det är inget jag arbetar aktivt eller röstar för, det är bra som det är)

Men menar du att verkligen ingen bryr sig om dina barn, ingen skulle bry sig om något hände dem mer än du?

Vi bryr oss ju gärna om människor vi inte känner alls, hjälper till vid olyckor, har ett brott-och straffsamhälle, hjälper invandrare etc.

Så att säga att ingen bryr sig om levande människor utan bara foster låter konstigt i mina öron.

Vi betalar dessutom för dina barn genom skatten, och många människor möts dagligen och gör olika intryck på varandra. Alla hjälps ju åt att skapa samhället genom att vara förebilder, bra eller dåliga, för barnen och för varandra.

Detta är extra tydligt i USA eller i fattigare länder. Abortmotståndarna vill att barnen till varje pris ska födas, men skiter i att barnen föds in i fattigdom och inte kommer att få tillräckligt med mat - för att inte tala om att familjen aldrig kommer att ha råd med adekvat sjukvård. Om man hårdrar det: barnen måste födas, men om de sedan svälter ihjäl eller dör av en sjukdom bryr de sig inte för fattiga är bara lata och ska minsann inte ha några bidrag.

Det finns samma tongångar här, men tack och lov har vi ändå en liten grundtrygghet. Dock är det ju samma personer som är skeptiska till abort som är skeptiska till att hjälpa fattiga.
  • Anonym (Yes!)
    Tow2Mater skrev 2018-09-11 02:13:26 följande:
    Det finns ju ofta en pappa också, som kanske skulle vilja ta hand om sitt barn. Men han har ju ingen talan alls.
    Män är ofta mer intresserad av att kvinnor gör abort än kvinnorna själva.
  • Anonym (Yes!)
    Anonym (höger) skrev 2018-09-11 23:05:31 följande:
    Och vem ska betala för det?
    Just ja. Högern vill att alla barn ska födas, men kan ingen ta hand om det skiter det i om barnet far illa. tragiskt. Är man emot abort måste man givetvis också ha en lösning för hur de födda barnen ska tas om hand.
  • Anonym (Yes!)
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-11 19:31:53 följande:
    Nu finns det ju föräldrar som väljer att fullfölja graviditeten trots att de väntar ett foster som har fosterskador och som skulle beviljas sen abort om de ansökt. 
    Det är valfriheten som är det viktiga och ingen ska tvingas att från besked om svår fosterskada tvingas att fullfölja sin graviditet och veta att det inte är förberedelse för en bebis de har framför sig utan förberedelse för begravning.
    Det blir ju inte bättre för att föräldrarna vet att de inte kan räkna med stöd från samhället.
Svar på tråden Abortmoståndare, hycklare?