Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Fett och proteiner är det som håller dig mätt.

Du skulle behöva se över VAD du faktiskt äter. Läs på om näringslära. Du behöver mer mättande mat. Större portioner.

Mer färska grönsaker och bättre variation på grönsaker.

• Fjäril kär
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-11 12:11:28 följande:

Tonfisk, keso osv brukar jag äta. Omelett äter jag också ibland. Det som är det stora problemet är att jag även då brukar bli hungrig efter någon timma trotts att jag äter mig proppmätt. Äter ibland en hel burk tonfisk samt ris och grönsaker till mat och blir hungrig efter kanske 60 min igen och får tömma kylskåpet.

Tonfisk, ris och grönsaker innehåller ingenting som håller dig mätt. Det är därför du blev hungrig igen.

Allt du äter ger dig bara bukfylla. Du måste äta mat som ger lättnad länge. Det är därför du måste äta mer fet mat regelbundet under hela dagen, varje dag.

Banan ger bara en kort energikick och en smula fibrer. I övrigt innehåller det inget annat vettigt. Bananer är alltså inte en måltid.

Havregryn likaså, bara fibrer och inget mer. Det du får i dig av ägget till gröten är för lite och därför blir du hungrig igen.
  • Fjäril kär
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-11 12:35:04 följande:

Dricker endast vatten under en hel dag. Nötter i stora mängder är ju dyrt och har inte råd att äta det dagligen.

En färdig påse med någon nöt från hyllan på hälsokostsidan kostar inte mycket och att strö någon matsked över gröten eller över en sallad blir inte mycket per gång.

Du ska ju inte äta en.påse varje måltid.

Du verkar ha svårt att uppskatta rätt mängd av det vi föreslår. Du ska inte äta mängder men inte heller äta det nån gång i månaden.

Nötter, lax avokado etc är ju ingen ensam måltid. Det ska ju ätas tillsammans med något annat.

En tallrik filmjölk med skivad banan och en matsked hasselnötter tex är mycket bättre mättande än gröt.
  • Fjäril kär
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-11 19:26:30 följande:

Jo jag har provat förut och hur jag än har lagt mitt ätande och vad jag än har ätit för typ av kost så har jag de senaste åren blivit hungrig efter 1-2 timmar.

Du måste fortfarande äta rätta mängden mat . Ät ordentliga portioner med bra mättande mat.

Din hjärna har vant sig vid att ditt blodsocker hoppar pga fel mat , det är en OVANA helt enkelt. Det är blodsockerhalten och fel mat som gör att din kropp hungrar. Det kopplar hjärnan.

Drt tar två veckor innan din kropp ställt om sig så du kan inte sluta efter två dagar.
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?