Inlägg från: Anonym (olja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olja)

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-11 08:42:52 följande:
    Hur ska jag få i mig mera fett? Avocado, lax osv. innehåller väl mycket fett? Nu åt jag inte detta igår men jag äter ju detta vissa dagar också.

Jag har alltid solrosolja i havregröten. Smakerna passar bra ihop tycker jag, och jag håller mig mätt mycket längre. Överlag är en extra skvätt av någon olja ett bra sätt att få i sig fett. Man kan ringla olivolja över sina grönsaker eller fräsa löken till quorngrytan i rikligt med rapsolja t.ex.
  • Anonym (olja)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-11 16:00:22 följande:
    Förresten jag har inte direkt något sötsug utan jag är mera hungrig, känner mig tom i magen och orkeslös någon timma efter en måltid.

Ja, du behöver nog så mycket mat som du äter, men det borde gå att få ner antalet måltider per dag. Kanske du kan ta bort ett par mellanmål om du lägger till mer fett och proteiner till lunchen och middagen. Och våga äta dig mätt! Jag får intrycket att du ofta äter litegrann, för att stilla den värsta hungern, och då blir du såklart hungrig igen rätt fort.
  • Anonym (olja)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-11 17:35:16 följande:
    Det jag menar är ad och när bör jag äta imorgon?

Frukost ca 8, lunch 11.40, rejält mellanmål 15.00, kortare träningspass på arbetsdagar, middag 18.30, kvällsmål ca 22. Bara som ett förslag. Du får nog experimentera en del för att hitta de rutiner som passar dig bäst. Den viktigaste kunskapen du ska ta med dig från den här tråden är den att man behöver äta fett och proteiner för att hålla hungern borta.
  • Anonym (olja)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 14:43:40 följande:
    Åt stor måltid till lunchen vid 11.40 och är vrålhungrig nu. Blir att äta direkt när jag kommer hem.

Provade du råden du fått här om att ha mer fett och proteiner i maten?
  • Anonym (olja)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 20:23:35 följande:
    Nej jag undviker inte fett. Men om man inte vill lagra fettmassa på kroppen bör man äta lite mindre av fett.

Och om man vill hålla sig mätt och må bra äter man tillräckligt mycket fett. Du må tycka att det ser snyggt ut att vara superdeffad men det är inte så värst sunt.
  • Anonym (olja)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-14 10:02:16 följande:
    Idag är det inget jobb. Tänkte därför sova längre än till 07.00. Jag vaknar vid 9 helt utsvulten och extremt hungrig. Detta trots att jag åt köttfärsås både till midag igår samt innan jag gick ock la mig vid 23.30. Då var jag ju helt mätt. Jag skulle ju vilja/behöva sova typ ett eller två timmar till, är nämligen as trött.

Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-14 10:03:30 följande:
    Glömde fråga/skriva: Hur göra för att lösa? Gå upp och äta och sova igen eller ligga kvar och sova hungrig?

Själv vaknade jag hungrig vid 05.30 i morse. Jag åt frukost och sedan sov jag lite till. Det finns ingen anledning att försöka stå emot hungern när man faktiskt inte har ätit på tio timmar.
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?