• Hilde3000

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Tycker det låter som att du behöver välja mer mättande råvaror, äta större portioner så att du inte behöver "småäta" hela tiden och mer protein och bra fett till både frukost, lunch och middag. Tror du skrev att du bara äter kyckling en gång per vecka, kan du öka på det? Hur mycket vatten dricker du per dag?

• Hilde3000
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-11 16:27:52 följande:

På gymmet dricker jag nog flera liter. Fyller flaskan flera gånger dock rymmer min flaska inte en liter. Men totalt lir det nog kanske 1-2 liter under gymmet och sedan mera utöver det. Så kanske 3-4 liter, eller säg tre liter i genomsnitt per dag under en vecka eftersom jag inte gymmar varje dag.

Ja så är det nog. Eller så är det så att min kropp är van att äta på vissa tidpunkter som för mig infaller nästan hela tiden och börjar kroppen skrika efter mat vid dessa tidpunkter varje dag. Om jag vänjer kroppen till att äta färre tillfällen då kanske kroppen skriker hunger på andra tidpunkter utöver dessa.

Se kanske jag kunde minska kolhydraterna. Vissa dagar äter jag ju 5 banner eller mer därför att jag ej har tillgång till annat om jag typ är ute och inte har med mig mat. Då köper jag bananer.

Jag har alltid proteinbars med mig ifall jag blir hungrig/sugen. Protein mättar i alla fall mig bättre än frukt. Enligt vissa forskningsstudier ökar magsäckens storlek om man vänjer den vid stora måltider så du har kanske vant din kropp vid att behöva ofantligt stora mängder mat. Tror fortfarande att du behöver få i dig mer protein för att få större mättnadskänsla.
  • Hilde3000
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 12:21:11 följande:

1 gång per dag är väl inte för mycket att äta gröt. Om jag sedan byter ut gröten kl 15 idag mot kvarg.

Nej, det är inte för mycket med gröt en gång per dag om man håller sig mätt på det. Det gör ju inte du så varför inte välja något annat som du faktiskt blir mätt av eller komplettera åtminstone gröten med något slags protein.
  • Hilde3000
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 17:01:26 följande:

Nej jag är varken stressad, nedstämd eller har ångest.

Har du kanske fyllt ut dagarna med att äta när du varit sjukskriven och att du nu får lite oro när du ska jobba deltid? Att vara så fokuserad på när man ska äta nästa gång är inte sunt tycker jag. Kroppen ska kunna hantera att gå hungrig utan att bryta ihop, prata med läkare igen.

Tycker du ska byta tonfisk och renskav mot kyckling.
  • Hilde3000
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 17:22:47 följande:

Men ibland har jag inte alltid tid att laga kyckling heller.

Jag är inte orolig ett dugg. Även om jag inte alls tänker på mat så börjar jag ändå att svettas som en gris när jag börjar att bli hungrig. Detta har alltså pågått ända sedan 2005 typ.

Går ju utmärkt att göra matlådor för flera dagar, jag lagar inte mat från grunden varje dag heller. Jag ugnsbakar 5-6 kycklingfiléer och rotfrukter som jag sen gör matlådor av, eller kokar filéerna i buljong för att göra gryta av.
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?