Inlägg från: Anonym (För mycket gröt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (För mycket gröt)

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Du äter ju en väldig massa snabba kolhydrater, det står man sig ju inte på. Massor med gröt och massor med bananer. Dra ner på det och ersätt med protein och fett som man står sig på.

Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 15:16:54 följande:
    Har inte hunnit köpa mera olja än. Oljan hemma är slut, tänkte handla om ett par tim

Nu åt jag kl 15 ett kokt ägg och en hel bukt á 500 g Lindahls vaniljkvarg 0,2% fetthalt utan tillsatt socker. Är proppmätt nu i alla fall ä. Sen får vi se när jag blir hungrig igen troligtvis rätt snart.

Förresten under dessa 4 timmar som jag har varit på jobbet har jag mellan målen, alltså när jag gar varit som mest hungrig svettast mer än jag gör om jag är tre timmar på gymmet och tränar stenhårt. Då brukar jag alltså nästan precis innan jag går hemmifrån till gymmet ha ätit mig proppmätt.

Kanske har jag bara hög förbränning/ämnesomsättning?

Hög ämnesomsättning betyder väl att man förbränner mycket även i vila? Hög förbränning är väl om man utför en aktivitet och då förbränner mycket? Eller har jag fel?
    Men alltså du äter ju bara bukfylla! Kan du inte läsa på lite om maten som du äter, du äter jättekonstigt. Och normalt ätande innebär inte att bli proppmätt vid varje tillfälle, då gör du ju bara magsäcken större.

Du äter ju extremt fettsnål mat, därför står du dig inte på den. De som äter enligt LCHF står sig på 2 mål per dygn. Alltså är det fett och protein som mättar. Du behöver inte äta lchf men du behöver minska mängden snabba kolhydrater och öka på annat.

Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?