Inlägg från: Anonym (Mat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mat)

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-11 08:42:52 följande:

Hur ska jag få i mig mera fett? Avocado, lax osv. innehåller väl mycket fett? Nu åt jag inte detta igår men jag äter ju detta vissa dagar också.

Smör, creme fraiche, kokosmjölk, kokosflingor, alla sorters nötter och frön... m.m.

Själv har jag börjat äta egen blandning på nötter, frön, stora kokosflingor och russin mellan måltider. Märker väldigt stor skillnad de dagarna jag tar banen eller äpple istället. Frukten stillar bara lite när jag precis ätit det, sen är jag hungrigare än innan medan nötterna tillslut mättar någon timme eller två.

Sen att äta så fort inpå som du tycks göra så låter det som om du inte låter mättnadskänslan komma, antingen äter du något annat direkt inpå utan att hinna känna mättnad eller så äter du dig inte helt mätt från början som flera skrev...

Dricker du kaffe, te eller dylikt?
  • Anonym (Mat)
    bullen1984 skrev 2018-09-12 06:00:56 följande:

Du äter väldigt mycket kolhydrater. stillsätt mer proteiner så kanske du blir lite mättare. Byt ut alla dessa bananer, bananer är massa fruktsocker i som gör dig hungrigare, och att äta så många bananer ger inte så mycket i hälsoaspekt. 

satsa på en rejäl smoothie morgon och kväll med alproyouhurt och vegansk protein, 1 banan, jordnötssmör, havregryn och bär. 

Varför tränar du så mycket när du är sjukskriven? Klarar du att hänga 3 timmar på gymmet varje dag, borde du väl kunna jobba? 

Undrar samma!

Vem är förresten 3 timmar på gymmet nuförtiden? Dessutom varje dag.

Klart att du har hög förbränning men förbränner ännu mer ju mer du tränar. Ifall du vill ha resultat från träningen borde du inte träna varje dag, du behöver återhämta dig emellanåt också. Ju mer vila du lägger till mellan effektiva träningspass, ju bättre resultat kommer du se. Börja lägga in en vilodag och öka successivt så kroppen och hjärnan hinner anpassa sig till förändringen. När du sedan tränar tre effektiva pass per vecka kommer du märka skillnad.
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 20:07:50 följande:

Nu har jag i alla fall varit och tränat i 2 timmar och sedan handlat mat.

Jag köpte följande saker:

Kvarg

Keso (lätt)Kyklingklubbor 1 kgKöttfärs 500 g fetthalt under 12%En karta äggEn burk musslorTvå avokadoEn purjolökEn ask små tomaterEn burk gröna oliver med paprikaEn zucchiniEn kartong champinjonerEn liten vitkålEn gurkaEn tub tomatpuréEn liten påse kokoschips

En liten burk kung markattas kokosolja

Detta bör väl vara ordentlig mat. Dock finns ingen billig lax där jag handlade idag plus en del småsaker som jag får köpa på annan butik en annan dag.

Undviker du fett?

Fler har frågat men jag har inte sett ditt svar. Kokosoljan är så lite av att det inte räknas ;)
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-12 20:23:35 följande:

Nej jag undviker inte fett. Men om man inte vill lagra fettmassa på kroppen bör man äta lite mindre av fett.

= du undviker fett.

Säger inte att du undviker till 100%. Men kanske 90%. Jag menar en person som undviker socker kanske fortfarande äter frukt och mejeriprodukter.. och på samma sätt undviker du fett.
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Hungrig ofta.) skrev 2018-09-14 10:03:30 följande:

Glömde fråga/skriva:

Hur göra för att lösa? Gå upp och äta och sova igen eller ligga kvar och sova hungrig?

Jag är som hungrigast på morgonen när jag ätit ordentligt med mat sent på kvällen. Jag vet inte varför. Men känns som en normal reaktion.

*Har du funderat på att äta majoriteten av din mat mellan att du vaknat och ca kl. 18.00 och därefter trappa mer intaget? Med fler mindre portioner och mindre bukfyllemat så tror jag inte du får samma panikhunger på morgonen. Fast tips är ju att tillåta att ha morgonrutinen att äta direkt när du går upp oavsett, för hunger kommer du känna oavsett.

*Sen undrar jag (nyfiken) vad din upplevelse av hunger är? Själv uppfattat att man kan uppleva det väldigt olika. När vet du att du börjar bli hungrig pch hur känns det när du är jättehungrig?

*Som svar på din fråga: Om jag känner lite hunger kan det räcka med yoghurt med müsli eller en macka och sen lägga mig igen och fortsätta sova. Då känner jag inte mättnat men en stillad hunger. Viktigt att röra sig försiktigt, knappt öppna ögonen m.m. så man inte vaknar på riktigt för då är det kört. Detta funkar inte på panikhunger.
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?