-
Jo jag har provat förut och hur jag än har lagt mitt ätande och vad jag än har ätit för typ av kost så har jag de senaste åren blivit hungrig efter 1-2 timmar.Tiina87 skrev 2018-09-11 19:12:34 följande:Om äter nog med protein så kommer du vara mätt. Du kanske tror att du kommer vara hungrig då.
-
Ja det ligger nog något i det du säger.Tiina87 skrev 2018-09-11 19:27:34 följande:1. Du äter fel
2. Din kropp har vänt sig vid att få mat varannan timme. -
Jag är runt 30 år plus/minus 3 år.Anonym (måste kolla energin) skrev 2018-09-11 22:05:12 följande:
Hur gammal är du?
Man bränner mindre med ålder helt enkelt. När jag var 25 kunde jag äta en hel pizza och sno kanter av kompisarna utan att det märktes. Idag kan jag inte äta en extra macka utan att det syns på vågen.
Jag håller mig normalviktig eller på gränsen till övervikt om jag äter så här och springer 10-15 km i veckan, det handlar om att vilja behålla den garderob man har.
-
Det där skulle ju på långa vägar inte gå för mig att äta så lite. Men alla är vi olika. Hur gammal är du?elyse skrev 2018-09-11 22:24:44 följande:
Jag är förskollärare och småbarnsförälder så det blir rätt regelbundet, men lite olika tider beroende på om det är vardag eller helg. Färre mellanmål på helgerna.
Vardag:
06:45: Frukost. Tre skivor limpa med leverpastej. Ett halvt glas apelsinjuice.
08: Kaffe med mjölk
11: Lunch. Allt möjligt kan det bli.
13: Kaffe med mjölk
14: Mellanmål. En mjuk smörgås och en hård. Ett glas vatten.
18: Middag. Blir ofta pasta...
Helg:
10: Frukost. Ofta äggröra.
14/15 Lunch. T.ex. kyckling och ris.
19: Middag. Ofta hämtmat.
-
Nu vaknade jag kl 5 på morgonen och var vrålhungrig. Struntade i att gå upp och äta eftersom jag vet att det inte är bra med nattätande. Jag vill försöka vänja mig av med att bli hungrig på natten. Kunde dock inte somna om och blev hungrigare och hungrigare. Nu klockan 06.20 har jag fortfarande inte kunnat somna och är hungrigare än någonsin. Detta trotts att jag åt middag vid 20-tiden renskavsgryta med fullkornsris och senare vid både 22 och 23 flera kokta ägg. Jag var faktiskt proppmätt/övermätt när jag gick till sängs vid 23.
Nu tänkte jag gå upp strax och äta renskavsgryta igen direkt på morgonen. Sen grött och/eller ett par kokta ägg vid 09.15 typ. Sedan åka och köpa en sallad med protein, pasta osv. på självplock till lunchen innan jag åker till jobbet. Då bör jag väll hålla mig mätt kan man tycka.
Detta känns as jobbigt att vara helt utsvulten. Man tappar ju liksom i muskelmassa samt att jag blir störd i min sömn av att vakna hungrig mitt i natten. -
Förresten i eftermiddag ska jag köpa olja, kvarg, lax och massor av annan mat.
Jag vet att vid vissa tillfällen har jag innan slukat en hel burk kvarg till mellanmål trots att jag har ätit två stora huvudmål med mat, frukost, andra mellanmål osv. samma dag. -
Jag har tagit alla möjliga blodprover, fastande, både tidigare detta året och även för tio år sedan pga. detta. Inget fel hittades varken nu eller då. Om hypoglykemi syns på blodprov så hade de säkert sett det.
-
Yr blir dock inte jag utan mest svettig.Anonym (Hi) skrev 2018-09-12 06:39:36 följande:
Orkar ej läsa alla svar men skumt
Jag blir oxå svettig yr konstig av att bara vara lite hungrig
Varför är det så tro?
-
Nu har jag ätit mig proppmätt igen. Så får vi se hur länge jag hålet mig mätt. Min tanke är att äta något vid strax efter nio igen typ 9.15 kanske. Sedn åka och handla lunch innan jag åker till jobbet. Sen äter jag lunch vid 11.40 typ.
-
Jag har aldrig påstått att jag tränar varje dag i tre timmar för det för jag inte. Jag tränar inte ens varje dag. Igår tränade jag inte alls. Idag blir det nog inte heller någon träning. Men sen imorgon kan det hända att jag slänger in ett pass. Om det blir tre timmar bestämmer jag först när jag kommer till gymmet beroende på hur jag känner och vad jag har att göra utöver träningen.Anonym (Mat) skrev 2018-09-12 07:49:34 följande:
Undrar samma!
Vem är förresten 3 timmar på gymmet nuförtiden? Dessutom varje dag.
Klart att du har hög förbränning men förbränner ännu mer ju mer du tränar. Ifall du vill ha resultat från träningen borde du inte träna varje dag, du behöver återhämta dig emellanåt också. Ju mer vila du lägger till mellan effektiva träningspass, ju bättre resultat kommer du se. Börja lägga in en vilodag och öka successivt så kroppen och hjärnan hinner anpassa sig till förändringen. När du sedan tränar tre effektiva pass per vecka kommer du märka skillnad.