Inlägg från: Anonym (Hungrig ofta.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Klockan nio åt jag igen, 2 1/2 kokt ägg samt en portion fiberhavregryn.

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (För mycket gröt) skrev 2018-09-12 10:06:51 följande:

Du äter ju en väldig massa snabba kolhydrater, det står man sig ju inte på. Massor med gröt och massor med bananer. Dra ner på det och ersätt med protein och fett som man står sig på.

Gröten åt jag idag mest för att det inte fanns något annat vettigt hemma. Redan vid 10.30/11.00 typ var jag vrålhungrig igen.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (För mycket gröt) skrev 2018-09-12 10:06:51 följande:

Du äter ju en väldig massa snabba kolhydrater, det står man sig ju inte på. Massor med gröt och massor med bananer. Dra ner på det och ersätt med protein och fett som man står sig på.

1 gång per dag är väl inte för mycket att äta gröt. Om jag sedan byter ut gröten kl 15 idag mot kvarg.
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Åt stor måltid till lunchen vid 11.40 och är vrålhungrig nu. Blir att äta direkt när jag kommer hem.

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (olja) skrev 2018-09-12 14:56:36 följande:

Provade du råden du fått här om att ha mer fett och proteiner i maten?

Har inte hunnit köpa mera olja än. Oljan hemma är slut, tänkte handla om ett par tim

Nu åt jag kl 15 ett kokt ägg och en hel bukt á 500 g Lindahls vaniljkvarg 0,2% fetthalt utan tillsatt socker. Är proppmätt nu i alla fall ä. Sen får vi se när jag blir hungrig igen troligtvis rätt snart.

Förresten under dessa 4 timmar som jag har varit på jobbet har jag mellan målen, alltså när jag gar varit som mest hungrig svettast mer än jag gör om jag är tre timmar på gymmet och tränar stenhårt. Då brukar jag alltså nästan precis innan jag går hemmifrån till gymmet ha ätit mig proppmätt.

Kanske har jag bara hög förbränning/ämnesomsättning?

Hög ämnesomsättning betyder väl att man förbränner mycket även i vila? Hög förbränning är väl om man utför en aktivitet och då förbränner mycket? Eller har jag fel?
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Tänkte göra en omelett med tonfisk och typ spenat eller morötter i senare, typ vid 18-20 tiden beror på när jag kommer hem när jag är hungrig. Nu tänkte jag dra till gymmet och köra kanske inte tre timmar med 1-2 kanske blir det 1 1/2 bara.

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Ammande mor) skrev 2018-09-12 15:17:46 följande:

Som andra också skrivit verkar det vara för lite protein och fett i din mat. Jag har alltid haft hög ämnesomsättning och nu som ammande har jag fått en hunger utan dess like. Kan äta mängder med havregeynsgröt, smörgåsar och frukt, men det hjälper inte så mkt. Ägg, kött och fett är det som måste till för att jag inte ska bli hungrig igen efter nån timme.

Sen tycker jag att du verkar ha ett väldigt strängt regim med mat och träning, men det är en annan diskussion...

Men det finns ju de som tränar mer än mig. Vill man bygga muskler måste man ju trän eller hur?
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    cutepenguin skrev 2018-09-12 15:43:25 följande:

Ät mer protein och fett som de flesta redan skrivit. Men sen är min fråga: Är du rädd för att vara hungrig? Vad händer om du råkar vara hungrig 1-2 timmar? Du verkar även planera hela tiden NÄR du ska äta nästa gång. Sluta tänk på mat och nästa gång du ska äta. Låt dig själv känna lite hunger :) Det är inget farligt.

hade jag inte svettats floder vid minsta lilla hunger hade det inte varit ett problem. Men när ens underkläder blir blöta av svett kl 10.30 och det är en timme kvar till lunch då känns det jobbigt. Jag tappar dessutom orken och blir liksom slö.
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Det som en del skriver om större måltider. Mer kan jag inte äta än det jag har ätit vid varje mål idag. Dock kan jag kanske äta bättre.

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (För mycket gröt) skrev 2018-09-12 16:19:20 följande:

Men alltså du äter ju bara bukfylla! Kan du inte läsa på lite om maten som du äter, du äter jättekonstigt. Och normalt ätande innebär inte att bli proppmätt vid varje tillfälle, då gör du ju bara magsäcken större.

Men magsäcken kan väl inte bli större om man står still i midjeomfång?
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?