Hur ofta äter ni under en arbetsdag?
Klockan nio åt jag igen, 2 1/2 kokt ägg samt en portion fiberhavregryn.
Klockan nio åt jag igen, 2 1/2 kokt ägg samt en portion fiberhavregryn.
Du äter ju en väldig massa snabba kolhydrater, det står man sig ju inte på. Massor med gröt och massor med bananer. Dra ner på det och ersätt med protein och fett som man står sig på.
Du äter ju en väldig massa snabba kolhydrater, det står man sig ju inte på. Massor med gröt och massor med bananer. Dra ner på det och ersätt med protein och fett som man står sig på.
Åt stor måltid till lunchen vid 11.40 och är vrålhungrig nu. Blir att äta direkt när jag kommer hem.
Provade du råden du fått här om att ha mer fett och proteiner i maten?
Tänkte göra en omelett med tonfisk och typ spenat eller morötter i senare, typ vid 18-20 tiden beror på när jag kommer hem när jag är hungrig. Nu tänkte jag dra till gymmet och köra kanske inte tre timmar med 1-2 kanske blir det 1 1/2 bara.
Som andra också skrivit verkar det vara för lite protein och fett i din mat. Jag har alltid haft hög ämnesomsättning och nu som ammande har jag fått en hunger utan dess like. Kan äta mängder med havregeynsgröt, smörgåsar och frukt, men det hjälper inte så mkt. Ägg, kött och fett är det som måste till för att jag inte ska bli hungrig igen efter nån timme.
Sen tycker jag att du verkar ha ett väldigt strängt regim med mat och träning, men det är en annan diskussion...
Ät mer protein och fett som de flesta redan skrivit. Men sen är min fråga: Är du rädd för att vara hungrig? Vad händer om du råkar vara hungrig 1-2 timmar? Du verkar även planera hela tiden NÄR du ska äta nästa gång. Sluta tänk på mat och nästa gång du ska äta. Låt dig själv känna lite hunger :) Det är inget farligt.
Det som en del skriver om större måltider. Mer kan jag inte äta än det jag har ätit vid varje mål idag. Dock kan jag kanske äta bättre.
Men alltså du äter ju bara bukfylla! Kan du inte läsa på lite om maten som du äter, du äter jättekonstigt. Och normalt ätande innebär inte att bli proppmätt vid varje tillfälle, då gör du ju bara magsäcken större.