Inlägg från: Anonym (Hungrig ofta.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Hur ofta äter ni under en arbetsdag?

Anonym (För mycket gröt) skrev 2018-09-12 16:19:20 följande:

Men alltså du äter ju bara bukfylla! Kan du inte läsa på lite om maten som du äter, du äter jättekonstigt. Och normalt ätande innebär inte att bli proppmätt vid varje tillfälle, då gör du ju bara magsäcken större.

Är kvarg, renskav, ägg, tonfisk bara bukfylla? Det tror jag knappast.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    cutepenguin skrev 2018-09-12 16:50:51 följande:

Då bör du gå på en läkarundersökning.

Har gjort och de har tagit alla blodprover för typ diabetes, sköldkörteln ämnes- och vitaminbrist. Inget fel hittades. Detta var i maj i år. Samma prover togs,för tio år sedan inget fel hittades då heller. Prover i samband med att jag anmälde mig som blodgivare också även där härde de inte av sig vilket de bara skulle göra om något var fel. Detta var i dec 2017.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Hi) skrev 2018-09-12 16:45:52 följande:

Oj vad många på familjeliv som är intresserade av mat. Nästa val pluggar jag till dietist o startar gratis mat tips o råd partiet

Haha

ja eller så pluggar du Svenska med övervikt på särskrivningar och att dessa inte används så ofta i vårt språk.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Hi) skrev 2018-09-12 16:58:19 följande:

Man kan svettas o få hunger av stress, sorg, ångest. Inte det då som e felet?

Nej jag är varken stressad, nedstämd eller har ångest.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Hilde3000 skrev 2018-09-12 17:12:49 följande:

Har du kanske fyllt ut dagarna med att äta när du varit sjukskriven och att du nu får lite oro när du ska jobba deltid? Att vara så fokuserad på när man ska äta nästa gång är inte sunt tycker jag. Kroppen ska kunna hantera att gå hungrig utan att bryta ihop, prata med läkare igen.

Tycker du ska byta tonfisk och renskav mot kyckling.

Men ibland har jag inte alltid tid att laga kyckling heller.

Jag är inte orolig ett dugg. Även om jag inte alls tänker på mat så börjar jag ändå att svettas som en gris när jag börjar att bli hungrig. Detta har alltså pågått ända sedan 2005 typ.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Hilde3000 skrev 2018-09-12 18:32:15 följande:

Går ju utmärkt att göra matlådor för flera dagar, jag lagar inte mat från grunden varje dag heller. Jag ugnsbakar 5-6 kycklingfiléer och rotfrukter som jag sen gör matlådor av, eller kokar filéerna i buljong för att göra gryta av.

Ja om jag hade haft en ordentlig frys så visst. Men nu har jag bara ett pytte litet frysfack inuti kylskåpet, se nästa post för bild.
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Hilde3000 skrev 2018-09-12 18:32:15 följande:

Går ju utmärkt att göra matlådor för flera dagar, jag lagar inte mat från grunden varje dag heller. Jag ugnsbakar 5-6 kycklingfiléer och rotfrukter som jag sen gör matlådor av, eller kokar filéerna i buljong för att göra gryta av.

Inte min kyl/frys men den är av samma modell

cbsethumb.blob.core.windows.net/534x389/74/77/58/ikea-kylskap-med-frysfack-5668231.jpg
  • Anonym (Hungrig ofta.)
    Hilde3000 skrev 2018-09-12 17:12:49 följande:

Har du kanske fyllt ut dagarna med att äta när du varit sjukskriven och att du nu får lite oro när du ska jobba deltid? Att vara så fokuserad på när man ska äta nästa gång är inte sunt tycker jag. Kroppen ska kunna hantera att gå hungrig utan att bryta ihop, prata med läkare igen.

Tycker du ska byta tonfisk och renskav mot kyckling.

kyckling äter jag redan typ 2 ggr/veckan jag vill ju gärna variera kosten också.
  • Anonym (Hungrig ofta.)

Nu har jag i alla fall varit och tränat i 2 timmar och sedan handlat mat.

Jag köpte följande saker:
    Kvarg
    Keso (lätt)
    Kyklingklubbor 1 kg
    Köttfärs 500 g fetthalt under 12%
    En karta ägg
    En burk musslor
    Två avokado
    En purjolök
    En ask små tomater
    En burk gröna oliver med paprika
    En zucchini
    En kartong champinjoner
    En liten vitkål
    En gurka
    En tub tomatpuré
    En liten påse kokoschips
    En liten burk kung markattas kokosolja

Detta bör väl vara ordentlig mat. Dock finns ingen billig lax där jag handlade idag plus en del småsaker som jag får köpa på annan butik en annan dag.

• Anonym (Hungrig ofta.)
    Anonym (Mat) skrev 2018-09-12 20:22:07 följande:
    Undviker du fett?

Fler har frågat men jag har inte sett ditt svar. Kokosoljan är så lite av att det inte räknas ;)
    Nej jag undviker inte fett. Men om man inte vill lagra fettmassa på kroppen bör man äta lite mindre av fett.
Svar på tråden Hur ofta äter ni under en arbetsdag?