Hur ofta äter ni under en arbetsdag?
Nu åt jag förresten precis en omelett med följande innehåll:
6 ägg
Kanske 1 !/2-2 dl lättkeso
En burk tonfisk
Några bitar av tomat
Purjolök
Salt och peppar
Blandade ihop detta och stekte i kokosolja.
Nu åt jag förresten precis en omelett med följande innehåll:
6 ägg
Kanske 1 !/2-2 dl lättkeso
En burk tonfisk
Några bitar av tomat
Purjolök
Salt och peppar
Blandade ihop detta och stekte i kokosolja.
Oj sex ägg
Mättar inre det länge?!
Jag får inte ihop att du varit sjukskriven heltid och nu jobbar 3x4 h och skriver att du är fullt frisk? Du tycks äta väldigt ofta. Har du alltid gjort det?
Vad är det du inte får ihop? Ofta har jag väl ätit sedan typ tio år bakåt. Innan dess när jag var runt 14-18 år så åt jag extremt lite. När jag var 15 år noterade skolsyster att jag var 170 lång och vägde 50,1 kg vilket var en minskning på 2 kg mellan maj-sep utan att jag hade vuxit på längden.
Men sedan när jag var 18 år bestämde jag mig för att öka i vikt. Råkade börja äta för mycket och vips vägde jag 90 kg. Dock väger jag normal sedan 2012.
Vadå ätstörning kräks han??
Jaså ts själv sa det? Trodde nån va taskig o skrev du har ätstörning
Hur har du ätstörning har ej hunnit läsa allt
Hjälper dextrosol när du blir svettig?
Har du mycket karies?
Eller tuggar du tuggummi mellan måltider elle tabletter med sötningsmedel?
Det kan ge hunger
Skulle byta bort jordnötssmöret då och då mot hemgjord hummus, få in smoothies( med havregryn, bär och havredryck) i istället för att bara ha havregrynsgröt (som jag fö aldrig blivit mätt på någonsin)
För mer mättnadskänsla i med chiafrön och rör runt ett par gånger, låt stå en halvtimme och ät sedan.
Rosta pumpakärnor m lite flingsalt och ha som snacks.
Lägg till spirulina och acai i din kost.
Du kan lätt göra eget jordnötssmör med osaltade ekologiska jordnötter och ev lite olja i matberedaren. Även egen nutella, då tar du bara hasselnötskärnor, kakao och lite olja.
Tycker du äter väldigt ensidigt med så mycket havregryn/havregrynsgröt varje dag. Kikat lite på frukost bowls?
Får du i dig några grönsaker som spjälkar upp all mat? som gör att det inte förbränns lika fort?
Enligt ditt schema äter du 10 gånger om dagen. Det är alldeles för många tillfällen att äta på. Dels behöver tänderna få "laga emaljen" och dels behöver magen få vila mellan målen lite.
Ser att du tränar långa pass och jag antar att det är styrka du kör? Det går en hel massa energi då och inte bara under träningen.
Kan du inte fråga på gymmet om det finns en dietist som kan hjälpa dig med kosten?
Men annars så ser det nog ut så att tränar man stenhårt så behövs energi och det går fort när blodsockret sjunker. Vissa påverkas ju väldigt när blodsockret sjunker även om man inte har diabetes (och värdet är inom gränserna).
Vet inte om jag tycker att det tyder på en ätstörning, snarare att din kropp gör av med energi istället.