• MsM84

Snabb lämning visste ej

Förstår jag dig rätt TS, att du har blivit lovad vid flera tillfällen nu att ni ska få ta det i er takt och sen har det inte hållits? Jag hade varit fly förbannad - de får gärna komma med tips men inte gå in och köra över mitt i lämningen. Min son har snart gått på förskola i två år, och under närmre 1,5 år har jag haft lämningarna. Han är oftast mammig och vill inte riktigt lämna mig, och då låter jag lämningen ta ett par minuter, uppmuntrar honom att komma igång med någon aktivitet för då kan jag få en hejdåkram och ett bra avsked, medan om jag går direkt blir det tårar och skrik. Dock har jag alltid hållt på att när jag sagt hejdå, då går jag. Men jag säger inte hejdå förrän det känns ok (eller, vid enstaka tillfällen lämnar jag honom till en i personalen ledsen då jag inte lyckas lämna som vanligt då han är arg/ledsen/annat). PS - har det hänt en gång hade jag nöjt mig med ett samtal om saken och att jag inte accepterar att man säger en annan sak än vad man sen gör utan att diskutera saken med mig.

Svar på tråden Snabb lämning visste ej