• LFF

liten i växten

En av mina klasskamrater (kille) var väldigt kort när vi gick i grundskolan. Kommer inte ihåg hans längs i din sons ålder men han var absolut kortast. Sen kom gymnasiet och *poff* så hände något och han växte som ogräs och blev väl runt 175cm lång.

Om din son börjar lida av sin längd så är det självklart jobbigt men då får ni ta tag i det på annat vis. Om ni gjort flera tester på honom som visar att allt ser bra ut så får ni nog acceptera det. Att fortsätta att göra utredningar som inte visar något fel kommer ju bara få honom att tro ännu mer på att det faktiskt är något fel på honom.

• LFF
    fredda76 skrev 2018-09-11 15:42:54 följande:
    Naturligtvis så försöker vi förstärka hans självförtroende på flera olika sätt men det finns andra som mobbar honom, och både hans mamma och jag resonerar att det är bättre att söka ett andra utlåtande ifrån en privatklinik för att se om det finns något vi kan hjälpa honom med. som det är just nu så ser vi verkligen hur han lider och är väldigt ledsen över detta bekymmer! men det kan ju vara så att han har någon form av allergi som inte syns på de prover som har tagits och då är det ju bra att få det utrett.
    Tyvärr så hade mobbarna hittat något annat än längden om de ville. Nu är längden tacksam eftersom de vet att det känns.

Jag förstår att det är skitjobbigt när ni ser att sonen mår dåligt och hoppas att det är så "enkelt" som att han har någon allergi som inte riktigt syns.
Svar på tråden liten i växten