• Anonym (Nej tack)

Ångra låneansökan, spammad

Råkade göra en låne ansökan då jag behövde pengar för att överleva. Jag skickade in ansökan, men ångrade mig sedan efteråt eftersom att jag lyckades att lösa det. Fick ut mejl om att jag behövde komplettera uppgifter osv. Jag svarade inte varken när dom ringde eller mejlade eller skickade sms.

Därefter fick jag ut uc om att 2 andra banker har gjort uc på mig som dom tydligen sammarbetar med. Idag en vecka senare fick jag mejl och sms om att Big bank har accepterat min låneansökan!?

Förstår inte hur det kan ha blivit beviljat när dom ville ha in kompletteringar??

Hela grejen kändes läskig. Och blivit spammad dagligen.

Är nu livrädd för att dom efter att jag ringde in precis och bad dom ta bort mig med allt som har detta att göra, att dom på något sätt får det till att jag har tackat ja fast jag behövde göra kompletteringar ytterligare med kontonummer och en "signering".

Tänker att konto nummer får dom ju tag i om dom vill, då dom kan se Allt. Man har säkert råkat godkänna något i låneansökan som har gett dom tillåtelse att gå in i sitt konto och kolla konto nummer och utgifter. (För vet att ett annat företag som sammarbetar med Investor kan göra det via Investor.) som tur va så gick jag inte med på det hos dom.

Sen vad gällande signering så kan dom. Säkert påstå att den gjordes i samband med låneansökan?

Måste säga, att hela grejen känns riktigt läskig.

Vad gör jag om jag helt plötsligt har pengarna på kontot nu då? Fast jag inte har svarat eller kompletterat osv.

• Svar på tråden Ångra låneansökan, spammad
  • Anonym (va?)

Om du inte fått hem papper, eller via internetbanken, att lånet är beviljat så har du inget att oroa dig för. Men om du får in pengar på ditt konto för ett ev lån, så se till att betala in hela beloppet direkt. Men det hela låter ju inte seriöst. Big Bank? Vad är det? Och till vilken bank gjorde du ansökan?

• Anonym (Nej tack)

Jag hoppas att det är som du säger?

Jag vet inte vad Big bank är??

Jag gjorde en låne ansökan till Freedom finance.

Aldrig hört talat om Big bank!

Dom. Skickar runt ens uppgifter till alla möjliga låne givare.

På mitt uc var det där banker som jag aldrig hört talas om.

Svaret jag fick utan Freedom finance var att dom inte var en bank utan låne förmedlare.

Har lånat tidigare utav easycredit och det har fungerat riktigt bra. Men dom har nu ändrat på saker som vsr enligt "lag" med han jag pratade med. När jag då efterfrågade vilken lag det handlade om så Kunde han inte svara på det och sen kom det fram att det var "interna" samarbeten och ändringar även dom sammarbetar med Investeringar.

Det kändes inte rätt därför som jag gjorde låne ansökan hos Freedom finance för trodde att det var etablerat och ordentligt.

Nej, usch man ska verkligen akta sig idag känner jag.

• Anonym (Nej tack)

Skriver från mobilen, därför stavfel och punkt tydligen lite här och där ser jag

• Anonym (va?)
    Anonym (Nej tack) skrev 2018-09-11 15:03:10 följande:
    Jag hoppas att det är som du säger?
    Jag vet inte vad Big bank är??
    Jag gjorde en låne ansökan till Freedom finance.
    Aldrig hört talat om Big bank!
    Dom. Skickar runt ens uppgifter till alla möjliga låne givare.
    På mitt uc var det där banker som jag aldrig hört talas om.

Svaret jag fick utan Freedom finance var att dom inte var en bank utan låne förmedlare.
    Har lånat tidigare utav easycredit och det har fungerat riktigt bra. Men dom har nu ändrat på saker som vsr enligt "lag" med han jag pratade med. När jag då efterfrågade vilken lag det handlade om så Kunde han inte svara på det och sen kom det fram att det var "interna" samarbeten och ändringar även dom sammarbetar med Investeringar.
    Det kändes inte rätt därför som jag gjorde låne ansökan hos Freedom finance för trodde att det var etablerat och ordentligt.

Nej, usch man ska verkligen akta sig idag känner jag.
    Ska du ansöka om lån så gör det via din egen bank. Inte märkliga kreditinstitut som du knappt hört talas om. OM du gör det så läs det finstilta. Alltid! Där måste de vara ärliga.

Men håll koll på ditt konto. De kan inte ta sig in på ditt konto på något sätt. Men får du in pengar så betala tillbaka dessa så du inte sitter med 30% ränta.
Svar på tråden Ångra låneansökan, spammad