• AndreaBD

Plötsligt svullet knä!

Har någon varit med om liknande: Mitt ena knä har varit lite öm under dagen, blev sen värre och när jag kollade ikväll var det väldigt svullet, varmt och gjorde ont. Det är ovanpå det är svullet. Jag har ingen aning vad det. Minns inte att jag skulle ha slagit mig där eller något. 

Jag har försökt kyla lite. Det har inte blivit mycket bättre. Måste jag gå till läkare imorgon, eller är det nåt som går över av sig självt.... det undrar jag. 

• Svar på tråden Plötsligt svullet knä!
  • Näng

Linda och vila, ta inflammationshämmande tre gånger om dagen och se om det blir bättre efter några dagar. Om ej, boka tid till sjukgymnast på din vårdcentral i första skedet. Sjukgymnasten kan hjälpa dig att avgöra om en läkare behöver titta på det eller ej.

• AndreaBD
    Näng skrev 2018-09-12 22:19:52 följande:

Linda och vila, ta inflammationshämmande tre gånger om dagen och se om det blir bättre efter några dagar. Om ej, boka tid till sjukgymnast på din vårdcentral i första skedet. Sjukgymnasten kan hjälpa dig att avgöra om en läkare behöver titta på det eller ej.

Tack. Varför linda? Så att man inte böjer det? Men det måste man ju ändå om man ska gå lite. 
  • Näng
    AndreaBD skrev 2018-09-12 22:28:52 följande:

Tack. Varför linda? Så att man inte böjer det? Men det måste man ju ändå om man ska gå lite. 

Linda bara som stöd för att du ska tänka dig för gällande belastning. Brukar kännas skönt. Göt det inte det så strunta i det. Blir det kraftig rodnad på knät eller du får hög feber så ring VC och diskutera med dem. Men annars brukar d3ssa råd hjälpa.
  • AndreaBD
    VarförInteJag skrev 2018-09-20 21:21:39 följande:

Tycker du borde kolla upp det. Det hände min farbror och det visade sig vara en propp i benet. 

Men det har gått över. :)
Svar på tråden Plötsligt svullet knä!